Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fasen vad trist! Kan kanske vara så att du behöver skicka vidare den till nån med sambo/barn som har vett att låtsas uppskatta ens senaste köp? Jag kan ställa upp faktiskt nu när du nämner det
Det blev en beggad 120-klockare med safir. Har glatt gått runt hela dagen och viftat med handleden framför sambon och kidsen. De förstår inte storheten
Det här svaret fick jag i mars förra året…Nån av er fina CWC-fans som vet när det kan tänkas komma kvartsdykare med datum åter till försäljning?
Skickade nyss till CWC som bara skrev ”Soon”. Gick inte att få fram mer specifikt. Är för otålig för sådant såDet här svaret fick jag i mars förra året…
Verkar som att det inte är något de satsar på just nu
Hade faktiskt en sån där ett tag. Trivdes riktigt bra med den. Har du servat den?Ofta på armen under nästan 10 år, bärs ju så bekvämt!
Nej, det har aldrig blivit av att serva den. Går fint hursomhelst.Hade faktiskt en sån där ett tag. Trivdes riktigt bra med den. Har du servat den?
Vad är det för verk i den där, visst är det ett ETA?Nej, det har aldrig blivit av att serva den. Går fint hursomhelst.
Ja, jag har för mig att det är 2824-2 (taget ur minnet). Tror de stoppar i Sellita SW200 numera.Vad är det för verk i den där, visst är det ett ETA?
Precis, man vill ju ha just den med med quartz verket. Frågade om dom kunde lösa det nån gång med det fanns tydligen inte nog med tavlor då. Man kanske kan fråga igen…Man gillar ju tavlan, visarna, den borstade boetten och att den är befriad från kaffesumpslume. Men 25 brak? Jag vette fan.. Det är ju dessutom ingen quartz.
Tveklöst. Jag ska maila och fråga.Precis, man vill ju ha just den med med quartz verket. Frågade om dom kunde lösa det nån gång med det fanns tydligen inte nog med tavlor då. Man kanske kan fråga igen…
”Thanks for your email and advise that we can do a quartz version, but we do not have the fat minute hand for the quartz movement so we can do the C3 dial with the hands of the later quartz. The price for that would be £899Precis, man vill ju ha just den med med quartz verket. Frågade om dom kunde lösa det nån gång med det fanns tydligen inte nog med tavlor då. Man kanske kan fråga igen…
Lite taskiga associationer kopplade till militärförband med en dödskalle som logga...Från CWCs instagram. Det framdgår inte vad det är för något, men jag skulle gissa att den har någon koppling till ngn militär enhet.
Lite taskiga associationer kopplade till militärförband med en dödskalle som logga...
Verkar som bomb-gruppen själva varit framme och bombat sönder sin döskalleDet verkar vara vanligt med dödskallar. Här en en sida som visar upp 120 olika varianter som olika militära förband på land, i luften och till havs använder sig av.
Skull and crossbones (military)
Variations on the skull and crossbones have been used by several military forces. The largest is on the "Jolly Roger" flags used by submarines. The Jolly Roger is the name given to any of various flags flown to identify a ship's crew as pirates. Since the decline of piracy, various military...military-history.fandom.com
Den på klockan ovan kommer troligen från en engelsk ubåtsenhet.
Verkar som bomb-gruppen själva varit framme och bombat sönder sin döskalle