• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC

Tachymeter

Cartier
Fick hem nytt band idag :cool: .
Tack @Anders W!

IMG_7769.jpg
IMG_7771.jpg
 

Ps67

Breitling
Hej gänget,

Jag har en CWC SBS som dessvärre aldrig blir använd, och jag går därför i tankarna om att eventuellt sälja den. Kan se att många quartzare har sålts här på KS men svårt att hitta någon prisindikation för en automat. Någon som har en pejling? Kommer med box, Cwc Nato etc etc.

Tack!
1692216761227.jpeg
Hej
Jag är intresserad av den om du har den kvar? Jag ser att en batteri ligger ute nu på 5500. Säg vad du kan tänka dig så ha. Vi kan nog komma överens.
Mvh
Peter
 

Seiko.

Omega
Nästan svårt att inte bli OWG med denna klockan. 200m wr, safirglas, går plus ett par ynka sekunder i månaden, omöjlig att tappa, lättläst dygnet runt, datumfönster, samma storlek som Rolex explorer, tillverkaren har intressant historia, kan dressas upp och ner (lite i alla fall), bra tyngd, inte för tjock, snygga visare, enkel men fin design som är rätt originell med sina fyrkantiga lugs.

Köpte min för snart ett år sedan och än så länge har ingen lyckats toppa denna. De saknar alltid någonting. Jag är öppen för att köpa en till klocka men har ännu inte lyckats komma i närheten av balansen utseende/funktioner/kvalitet/pris. Har de samma specs är de oftast så dyra att man inte skulle våga använda dom.

Klockan har hängt med mig på flera resor över världen och har överlevt dykning, sandstränder och klättring, såväl som trädgårdsarbete och snickeri.

Skulle jag köpa någon annan hade det varit samma modell i svart. Har inte sett en riktigt sliten GS10 pvd men tror de skulle kunna bli väldigt snygga med patina.
IMG_20221202_151533.jpg
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Nästan svårt att inte bli OWG med denna klockan. 200m wr, safirglas, går plus ett par ynka sekunder i månaden, omöjlig att tappa, lättläst dygnet runt, datumfönster, samma storlek som Rolex explorer, tillverkaren har intressant historia, kan dressas upp och ner (lite i alla fall), bra tyngd, inte för tjock, snygga visare, enkel men fin design som är rätt originell med sina fyrkantiga lugs.

Köpte min för snart ett år sedan och än så länge har ingen lyckats toppa denna. De saknar alltid någonting. Jag är öppen för att köpa en till klocka men har ännu inte lyckats komma i närheten av balansen utseende/funktioner/kvalitet/pris. Har de samma specs är de oftast så dyra att man inte skulle våga använda dom.

Klockan har hängt med mig på flera resor över världen och har överlevt dykning, sandstränder och klättring, såväl som trädgårdsarbete och snickeri.

Skulle jag köpa någon annan hade det varit samma modell i svart. Har inte sett en riktigt sliten GS10 pvd men tror de skulle kunna bli väldigt snygga med patina.
IMG_20221202_151533.jpg
Håller delvis med att det är en praktisk klocka som klarar typ allt. Har själv en likadan dock en pvd destro limiterad variant. Tycker däremot att den inte riktigt passar in i kontorsmiljö som jag befinner mig i. Annars är den absolut en trevlig klocka. Kul att du trivs bra med din.

En bild på min.
IMG_4329.jpeg
 

Seiko.

Omega
Håller delvis med att det är en praktisk klocka som klarar typ allt. Har själv en likadan dock en pvd destro limiterad variant. Tycker däremot att den inte riktigt passar in i kontorsmiljö som jag befinner mig i. Annars är den absolut en trevlig klocka. Kul att du trivs bra med din.

En bild på min.
IMG_4329.jpeg
Beror nog på vad det är för dresscode (och kanske ålder?) där man jobbar. Själv ska jag in i en bransch där de flesta kör smartwatch eller ingen klocka alls. Tycker ändå cwc:n klarar sig bra i en business casual-miljö! :)
 

BAAL

Omega
2-Faktor
Nästan svårt att inte bli OWG med denna klockan. 200m wr, safirglas, går plus ett par ynka sekunder i månaden, omöjlig att tappa, lättläst dygnet runt, datumfönster, samma storlek som Rolex explorer, tillverkaren har intressant historia, kan dressas upp och ner (lite i alla fall), bra tyngd, inte för tjock, snygga visare, enkel men fin design som är rätt originell med sina fyrkantiga lugs.

Köpte min för snart ett år sedan och än så länge har ingen lyckats toppa denna. De saknar alltid någonting. Jag är öppen för att köpa en till klocka men har ännu inte lyckats komma i närheten av balansen utseende/funktioner/kvalitet/pris. Har de samma specs är de oftast så dyra att man inte skulle våga använda dom.

Klockan har hängt med mig på flera resor över världen och har överlevt dykning, sandstränder och klättring, såväl som trädgårdsarbete och snickeri.

Skulle jag köpa någon annan hade det varit samma modell i svart. Har inte sett en riktigt sliten GS10 pvd men tror de skulle kunna bli väldigt snygga med patina.
IMG_20221202_151533.jpg


Extra plus with a little extra on the side för dina Hestra Wakayama. Det är fantastiskt cool handske, jag har både 5- finger och tumhandsken. Snyggt!

/BAAL
 

Seiko.

Omega
Finns det fler bra leverantörer av 19mm nato? Hade velat hitta ett seatbelt nato och ett svart tjockt med pvd hardware.
 
Senast ändrad:

Seiko.

Omega
Nytt från CWC. Likadan som bronsklockan (tror jag) som de släppte för ett tag sedan, fast i stål. 38mm och 1500 pund.

Snyggt men kanske lite dyrt?

F2AA7AA7-D4B6-4634-B72F-3E81A6F7134A.jpeg
1FBDB203-3291-4BDB-943C-81BBA588DB2E.jpeg
Hade hellre haft denna än brons-varianten ändå. Men för de pengarna hade jag hellre köpt något helt annat. Tror dessa är för en väldigt specifik målgrupp. Visst gör de bara 50-100 stycken?
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Hur blir banden efter lite användning? Jag har ju förstått iom hans formulering "will fray as intended" att de blir lite runt kanterna, men i vilken utsträckning?
Kort sagt, är det ett bra köp?
Det tycker jag - inga större pengar och så kan du beställa exakta mått om du vill - han tar inget extra för det.
Att det kanske fransar lite gör inget på de banden. Får bränna bort lite med en tändare om man stör sig på det.
Han säljer otroligt många till just CWC modeller.
 

Boberu

Breitling
2-Faktor
Det tycker jag - inga större pengar och så kan du beställa exakta mått om du vill - han tar inget extra för det.
Att det kanske fransar lite gör inget på de banden. Får bränna bort lite med en tändare om man stör sig på det.
Han säljer otroligt många till just CWC modeller.
Det får bli att prova ett då, Tack!
 
Topp