Nästan svårt att inte bli OWG med denna klockan. 200m wr, safirglas, går plus ett par ynka sekunder i månaden, omöjlig att tappa, lättläst dygnet runt, datumfönster, samma storlek som Rolex explorer, tillverkaren har intressant historia, kan dressas upp och ner (lite i alla fall), bra tyngd, inte för tjock, snygga visare, enkel men fin design som är rätt originell med sina fyrkantiga lugs.
Köpte min för snart ett år sedan och än så länge har ingen lyckats toppa denna. De saknar alltid någonting. Jag är öppen för att köpa en till klocka men har ännu inte lyckats komma i närheten av balansen utseende/funktioner/kvalitet/pris. Har de samma specs är de oftast så dyra att man inte skulle våga använda dom.
Klockan har hängt med mig på flera resor över världen och har överlevt dykning, sandstränder och klättring, såväl som trädgårdsarbete och snickeri.
Skulle jag köpa någon annan hade det varit samma modell i svart. Har inte sett en riktigt sliten GS10 pvd men tror de skulle kunna bli väldigt snygga med patina.