• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC

Jag tycker att de fasta bandhornen är lite tveeggade.

Å ena sidan är ju CWC en riktig militärklocka (inte bara ngn marknadsföringskonstruktion som många andra tillverkare) och då är det ju coolt. Å andra sidan hade det varit rätt trevligt att kunna sätta dit t.ex. ett gummiband för att få ner tjockleken lite. Kanske vore det bästa om CWC även gjort en "civil" variant med borrade bandhorn? (Jfr Submariner).
Jag är inne på linjen en CWC ska ha fasta bandstift annars är det inte en CWC. De hade inte varit lika intressanta, i alla fall för mig, om det varit så.
 
1000029039.jpg
 
Om nån är på jakt efter en sbs 87 reissue finns de tillgängliga just nu.

 
Mycket mer bad-ass är svårt att hitta
IMG_1327.jpeg

Baksidan är också cool.

A2DCFB0A-D7ED-4EA3-8034-A1F722191AC5.jpeg


Info för den som är sugen.

MSRP will differ depending on where you live: US around $2000 UK: £1,920
Pre-orders will begin soon from the MOD and CWC websites.
Global distribution is expected before Christmas however this is not taking into account factors out of our control.
 
Senast ändrad:
Mycket mer bad-ass är svårt att hitta
IMG_1327.jpeg
Med risk för att sabba den här klockan för alla.. "The Minsitry of Defense" verkar vara ett lifestyle brand som drivs av Christian Craighead som är nån sorts combat veteran. Inget fel med det. Kool snubbe eller nått.

Han verkar dock också vara rejält investerad i Trumps valkampanjer 😅 Litet smakprov från Instagram nedan.

Screenshot_20240726_214120.jpg
 
Med risk för att sabba den här klockan för alla.. "The Minsitry of Defense" verkar vara ett lifestyle brand som drivs av Christian Craighead som är nån sorts combat veteran. Inget fel med det. Kool snubbe eller nått.

Han verkar dock också vara rejält investerad i Trumps valkampanjer 😅 Litet smakprov från Instagram nedan.

Screenshot_20240726_214120.jpg
Vilka politiska åsikter en person har spelar mig mindre roll - USAs politik är som en rolig dokusåpa 😄

Var tvungen att kolla upp Mr Craighead och har full respekt för honom:
”Christian Craighead is a former member of the United Kingdom's elite 22 Special Air Service unit. Craighead is credited with saving over 700 lives of innocent civilians when he thwarted a terrorist attack at the DusitD2 Hotel complex in Nairobi, Kenya in 2019.”
 
Vilka politiska åsikter en person har spelar mig mindre roll - USAs politik är som en rolig dokusåpa 😄

Var tvungen att kolla upp Mr Craighead och har full respekt för honom:
”Christian Craighead is a former member of the United Kingdom's elite 22 Special Air Service unit. Craighead is credited with saving over 700 lives of innocent civilians when he thwarted a terrorist attack at the DusitD2 Hotel complex in Nairobi, Kenya in 2019.”
Alla är olika. Jag har svårt att behålla respekten för någon som genuint stöttar Trump. Varesig man räddat hundratals människor från terrorister eller ej. Är fullt medveten om att hundratals miljoner människor inte håller med, och det måste jag respektera!
 
Grymt ball klocka och grym snubbe. Craighead är en legend👍

Jag tycker att den är riktigt vass. Intressant att se hur mycket utseendet ändras gnm att man bara (?) byter färg på vridringsinlägget (insert) jfrt med den vanliga SBS.

Priset (strax under 30 sek) drar dock iväg en hel del även om den säkert får det finaste 2824 verket.
 
Jag tycker att den är riktigt vass. Intressant att se hur mycket utseendet ändras gnm att man bara (?) byter färg på vridringsinlägget (insert) jfrt med den vanliga SBS.

Priset (strax under 30 sek) drar dock iväg en hel del även om den säkert får det finaste 2824 verket.
Ja den springer iväg lite fort i priset tyvärr. Tror dock den kommer gå bra inom det community som mycket väl vet vem både han och hans företag är.. (han är inte vilken ”kool snubbe eller nått” som helst)
 
Ja den springer iväg lite fort i priset tyvärr. Tror dock den kommer gå bra inom det community som mycket väl vet vem både han och hans företag är.. (han är inte vilken ”kool snubbe eller nått” som helst)

Det är tio tusen upp ungefär jfrt med denna (topp spec Sellita) för vridringsinlägget, annan urtavla och baksidan och så ovanpå det hjältens/legendens namn (får erkänna att jag aldrig hört om honom tidigare men han verkar med all rätt ha en betydande skara fans). Det är kanske inte helt orimligt och de kommer nog att sälja slut även om de inte är århundradets fynd.

IMG_0394.jpeg
 
Det är tio tusen upp ungefär jfrt med denna (topp spec Sellita) för vridringsinlägget, annan urtavla och baksidan och så ovanpå det hjältens/legendens namn (får erkänna att jag aldrig hört om honom tidigare men han verkar med all rätt ha en betydande skara fans). Det är kanske inte helt orimligt och de kommer nog att sälja slut även om de inte är århundradets fynd.

IMG_0394.jpeg
Bara ta en svart tuschpenna på bezeln. Den färgen brukar aldrig sitta helt hundra så efter tag kommer det vita komma fram
 
Tillbaka
Topp