• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC

Klart det finns två CWC i den militära samlingen

IMG_3190.jpeg
 
Hallå!
Någon som har något förslag på vad för band man kan ha till sin g10?
Vill prova något annat än ett Nato band 😊
 
Vad tyckte du om Perlonbandet?
Ja jag håller med om att Nato är bäst! Är dock lite sugen på att se hur exempelvis en MN sitter på g10. Tycker den ser ut att vara lite knölig under handleden dock.
Jag tycker personligen att perlon är så mycket bekvämare (och snyggare) än nato.
Eulit är bäst, men kan vara svåra att få tag på. Kolla CNS eller liknande sidor. Har ett par från Watchwear som jag inte är supernöjd med, dock. För stora keepers, men det kan säkert vara lätt löst på egen hand förvisso.
 
Jag kan inte riktigt förklara varför jag gillar CWC så mycket. Kan kanske bero på historia, läsbarhet eller nåt annat. Fasta bandstift är i alla fall en anledning. Har alltid gillat klockor med militär anknytning. Har för närvarande bara två men det skulle kunna ändras snabbt. Har haft många modeller men den absoluta favvon är ju klockan nedan.
IMG_0676.jpeg
 
1000011166.jpg
1000011166.jpg

Fel klocka, fel tråd, säger ni?
Det är just grejen. Den här Seikon har jag haft länge. På sätt och vis "samma" klocka som en G10, och i en del avseenden "bättre": bättre WR, mycket bättre lume, fler val av band. Men ändå använder jag mina CWC säkert tio gånger oftare. Hur kommer det sig? Det är något särskilt med G10/GS/Mellor!
 
1000011166.jpg
1000011166.jpg

Fel klocka, fel tråd, säger ni?
Det är just grejen. Den här Seikon har jag haft länge. På sätt och vis "samma" klocka som en G10, och i en del avseenden "bättre": bättre WR, mycket bättre lume, fler val av band. Men ändå använder jag mina CWC säkert tio gånger oftare. Hur kommer det sig? Det är något särskilt med G10/GS/Mellor!
Nu har ju den uppdaterade versionen av G10:an GS bättre WR och vad jag tycker en bättre lume än innan, svårt att slå Seiko vilket den inte gör tycker jag. Varför använder jag mina CWC oftare än andra klockor jag har? Jag kan inte heller förklara det utan att säga precis som du, det är något speciellt med dom helt enkelt.
 
Vad är det för skönt svenskaflaggan nato du har på? :)

Den kommer från CWCs hemsida. Man köper själva hållaren separat, alltså inte hela bandet.


(McNulty riggade ihop ett gruppköp för ett par år sedan. Tack för hjälpen @McNulty ).

IMG_0504.jpeg
 
Tillbaka
Topp