• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd om CWC

Vad jag har förstått så tog de fram nya tavlor förra året med förbättrad lume och satte dessa endast i Mk2. Innan dess, som på min, så var visarna bra men tavlan hade väldigt tunnt lager med lume, skillnaden är ganska uppenbar här. Det var inga problem att köpa en ny tavla från CWC förresten, kostade 400 tror jag:
20171109_185537_resized_1.jpg
Verkar rimligt. Köpte min förra året i en pre-order, måste vara batchen med förbättrad lume

Alltså jag tycker, även om inte lumen på alla ex är perfekt, så är det ändå en vacker klocka i en väldigt bra storlek.
Då denna kommer att användas på jobbet i mörka teatermiljöer är lysmassan faktiskt viktig. Min Hamilton som jag tycker mycket om har urusel lume och funkar ganska kasst på jobbet.

982996E3-FB78-4A1C-B18D-A283DF0FCF3F.jpeg
5C1A6429-4CD1-4E2C-8175-50526C5EE600.jpeg
AD335DE0-C19D-448D-8662-22731EB7F124.jpeg
Har haft detta keffa nato i kassaskåpet i 10 år. Har känts rätt uselt......tog med det till medelhavet lite i slentrian som ombyte. Bästa jag haft på länge visar det sig. Bygger inte på höjden och går att centrera låset vilket normalt är en pina samt låser in flärpen perfekt......trist bara att jag inte har en aning om tillverkare eller var de säljs :)

Tillbaka
Topp