Nejdå, fortsätt bära den. Så mkt som den upplevt lär den inte ta skada av lite civilt busDet är en sjukt snygg klocka måste jag säga! Funderar på att skaffa en till att ha som beater. Min är ju nästan för ”fin” numera.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nejdå, fortsätt bära den. Så mkt som den upplevt lär den inte ta skada av lite civilt busDet är en sjukt snygg klocka måste jag säga! Funderar på att skaffa en till att ha som beater. Min är ju nästan för ”fin” numera.
Forumets bästa tråd!
Vad tycker du om det där bandet?Forumets bästa tråd!
Vad tycker du om det där bandet?
Haha! Tack, då sparar jag mina slantar och fuskar vidare med gulgrönt Nato.Helt ärligt, sämst. Men gör sig bra på bild
Haha! Tack, då sparar jag mina slantar och fuskar vidare med gulgrönt Nato.
Förlåt en nyförlovad, men är det möjligtvis ett band från Erikas original?Helt ärligt, sämst. Men gör sig bra på bild
Förlåt en nyförlovad, men är det möjligtvis ett band från Erikas original?
Vänd på bandet. Lite obekvämare att sätta på, men sitter bättre...Det är låset som jag inte gillar. Just detta har en vass ”ögla” som man hakar i den andra änden och den skär in i armen ordentligt men det finns andra låsvarianter som är bättre.
@Crane@Seikosthlm, det kommer från dig, du vet mer.
Vänd på bandet. Lite obekvämare att sätta på, men sitter bättre...
Bra tips. Många tycker det är det skönaste bandet ever men krävs individuell justering. Personligen föredrar jag Natos. MN har senare använt/använder ett annat typ av band också som ser riktigt intressant ut. Ska beställa ett gäng.Vänd på bandet. Lite obekvämare att sätta på, men sitter bättre...
Det där ser spännande ut. Var beställer msn det?Bra tips. Många tycker det är det skönaste bandet ever men krävs individuell justering. Personligen föredrar jag Natos. MN har senare använt/använder ett annat typ av band också som ser riktigt intressant ut. Ska beställa ett gäng.
Aha... ja då är det väl bara att begränsa användningen till posering...Provat men tyckte inte det funkade bra.
Bra tips. Många tycker det är det skönaste bandet ever men krävs individuell justering. Personligen föredrar jag Natos. MN har senare använt/använder ett annat typ av band också som ser riktigt intressant ut. Ska beställa ett gäng.
precis!Satt just och kollade på dem. Fransmannen som säljer va? Ser grymma ut.
https://www.ebay.com/itm/Bracelet-Marine-Nationale-pour-montre-Tudor-Auricoste-ZRC-MN-Doxa-X-Long-Size/352377908426?_trkparms=aid=222007&algo=SIM.MBE&ao=2&asc=44039&meid=3e2a379685574a4a8f09ec6c1eb65f36&pid=100005&rk=1&rkt=12&sd=352381096998&itm=352377908426&_trksid=p2047675.c100005.m1851
https://www.ebay.com/itm/Strap-Mari...096998?hash=item520b8cd426:g:N6UAAOSwfshbFTq2
@Crane
Bandet och delarna kommer från skärmen / reservskärmen på en vintage fallskärm. Något som Marine Nationale soldaterna gjorde på den gamla goda tiden. Erikas band är coola repros med logos osv.. medans detta är äkta vara byggt på vintagedelar. Banden säljs numera av ndcstraps i England. Kolla hans Instagram
Realy, realy awesome.Diving with my CWC SBS ...And the perfekt fitting reissue Falkland strap.
Hård, mycket hård kombo!Diving with my CWC SBS ...And the perfekt fitting reissue Falkland strap.
Den ser helt ny ut på bilden så efter semestern vill jag allt se lite patina!Ah, it’s vacation o’clock!
CWC’n får bli årets sommarlovsklocka. Nu ska den besudlas med solkräm och finkornig sand, klorfylda pooldopp och ölspill, och lite senare även franska rivierans salta stänk. Men först en halvdag eller så på den lokala återvinningsstationen.
Jo, men du ser ju vilka strapatser jag planerar att utsätta den för.. Klockan får gärna förbli fin, men det vore gött om natot ville blekas och slitas in lite.Den ser helt ny ut på bilden så efter semestern vill jag allt se lite patina!
Dra några band under strandtofflorna. Instant patina!Jo, men du ser ju vilka strapatser jag planerar att utsätta den för.. Klockan får gärna förbli fin, men det vore gött om natot ville blekas och slitas in lite.