• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC

Snowflake

Cartier
2-Faktor
6374AC7D-F2D7-4A18-BD98-18FB677D2603.jpeg
85BD6FCC-5377-4DBB-BC0A-A9CE179F9349.jpeg
3267DD7D-F4CB-47EB-B802-31616094B11C.jpeg
881CA7F9-D22C-4938-BFDA-0B2B88AA5A6F.jpeg
0051E6E2-2308-4042-B1B0-B0D21BA662CC.jpeg
D520E2FA-624F-4B0F-94BC-EA2768784849.jpeg
CBC3ABFC-69D9-4E12-91E7-674ABF85533B.jpeg
718C461D-B88A-439F-BB54-545FE99E3ABA.jpeg
Besökte Silvermans för första gången idag. Otroligt trevlig upplevelse måste jag säga. Personalen lät mig klämma och känna på allt jag pekade på och bjöd dessutom på bra tugg! De hade noterat att många av deras kunder var från Sverige, så jag nämnde att det troligen har att göra med KS. Och om jag fattade saken rätt hade de nyligen fått en ny beställning till SBS som ska levereras nästa år. Jag köpte ingen klocka själv. Däremot blev det ett canvas och två natoband till min CWC därhemma. Blev barnsligt glad när de frågade om jag ville få the broad arrow stämplad på banden – det ville jag! Killen i affären gav även följande tips. Om man tycker att canvasbandet är för hårt kan man koka svart engelskt (det var såklart viktigt) te och lägga bandet i blöt. Detta ska göras fyra gånger för att bandet ska mjukna och få ”rätt” färg :)
 

SpaceAce

Panerai
2-Faktor
6374AC7D-F2D7-4A18-BD98-18FB677D2603.jpeg
85BD6FCC-5377-4DBB-BC0A-A9CE179F9349.jpeg
3267DD7D-F4CB-47EB-B802-31616094B11C.jpeg
881CA7F9-D22C-4938-BFDA-0B2B88AA5A6F.jpeg
0051E6E2-2308-4042-B1B0-B0D21BA662CC.jpeg
D520E2FA-624F-4B0F-94BC-EA2768784849.jpeg
CBC3ABFC-69D9-4E12-91E7-674ABF85533B.jpeg
718C461D-B88A-439F-BB54-545FE99E3ABA.jpeg
Besökte Silvermans för första gången idag. Otroligt trevlig upplevelse måste jag säga. Personalen lät mig klämma och känna på allt jag pekade på och bjöd dessutom på bra tugg! De hade noterat att många av deras kunder var från Sverige, så jag nämnde att det troligen har att göra med KS. Och om jag fattade saken rätt hade de nyligen fått en ny beställning till SBS som ska levereras nästa år. Jag köpte ingen klocka själv. Däremot blev det ett canvas och två natoband till min CWC därhemma. Blev barnsligt glad när de frågade om jag ville få the broad arrow stämplad på banden – det ville jag! Killen i affären gav även följande tips. Om man tycker att canvasbandet är för hårt kan man koka svart engelskt (det var såklart viktigt) te och lägga bandet i blöt. Detta ska göras fyra gånger för att bandet ska mjukna och få ”rätt” färg :)
Trevligt! Tack för fina bilder/info. Det hade varit kul att göra ett besök någon gång. :)
 

mruhr

Panerai
2-Faktor
Hej,

Detaljinspekterade klockan, en cwc mk2 och ser följande ovala märken på de fyra bandhornen, är det normalt?
20191120_092413.jpg
 

mruhr

Panerai
2-Faktor
Ok, skönt att höra! Lirar inte riktigt med den övriga finishen så blev orolig, på ena sidan ör det dessutom lite djupare men är det normalt så ör det tipp topp
 

Clark78

Cartier
Besökte Silvermans för första gången idag. Otroligt trevlig upplevelse måste jag säga. Personalen lät mig klämma och känna på allt jag pekade på och bjöd dessutom på bra tugg! De hade noterat att många av deras kunder var från Sverige, så jag nämnde att det troligen har att göra med KS. Och om jag fattade saken rätt hade de nyligen fått en ny beställning till SBS som ska levereras nästa år. Jag köpte ingen klocka själv. Däremot blev det ett canvas och två natoband till min CWC därhemma. Blev barnsligt glad när de frågade om jag ville få the broad arrow stämplad på banden – det ville jag! Killen i affären gav även följande tips. Om man tycker att canvasbandet är för hårt kan man koka svart engelskt (det var såklart viktigt) te och lägga bandet i blöt. Detta ska göras fyra gånger för att bandet ska mjukna och få ”rätt” färg :)

Trevligt!
Var tvungen att prova te-tricket på ett canvas-band från Haveston då det var lite för ljust från början. Vet ju att det var så Khaki-färgen uppstod från början då engelsmännen färgade sina något för vita uniformer i kolonierna med just te för att mörka ner dom. Funkar finfint, har bara kört två gånger än så länge men ska förstås köra fyra som rekommenderat:

Canvas1.jpg
 

Snowflake

Cartier
2-Faktor
Trevligt!
Var tvungen att prova te-tricket på ett canvas-band från Haveston då det var lite för ljust från början. Vet ju att det var så Khaki-färgen uppstod från början då engelsmännen färgade sina något för vita uniformer i kolonierna med just te för att mörka ner dom. Funkar finfint, har bara kört två gånger än så länge men ska förstås köra fyra som rekommenderat:

Canvas1.jpg
Coolt! Ser ju riktigt bra ut!
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
En tråkig sak om min splitternya G10 GS. Urverket verkar pajj. Den har stannat under natt vid två tillfällen (båda gånger runt kl 4 tror jag). Den går igång igen om jag drar ut kronan och trycker in den igen. Sekundvisaren beter sig också konstigt när jag drar ut kronan för att ställa tiden. T ex skjöt den iväg och landade på 28sekunder över. Kommer få skicka in den till CWC :(
 

SpaceAce

Panerai
2-Faktor
En tråkig sak om min splitternya G10 GS. Urverket verkar pajj. Den har stannat under natt vid två tillfällen (båda gånger runt kl 4 tror jag). Den går igång igen om jag drar ut kronan och trycker in den igen. Sekundvisaren beter sig också konstigt när jag drar ut kronan för att ställa tiden. T ex skjöt den iväg och landade på 28sekunder över. Kommer få skicka in den till CWC :(
Vad tråkigt. :depressed: Det löser sig säkert på garantin men ändå drygt att krångla och skicka tillbaks...:(
 

finnirgens

Panerai
En tråkig sak om min splitternya G10 GS. Urverket verkar pajj. Den har stannat under natt vid två tillfällen (båda gånger runt kl 4 tror jag). Den går igång igen om jag drar ut kronan och trycker in den igen. Sekundvisaren beter sig också konstigt när jag drar ut kronan för att ställa tiden. T ex skjöt den iväg och landade på 28sekunder över. Kommer få skicka in den till CWC :(

Trist. Löser sig med garantin såklart.
 

SpaceAce

Panerai
2-Faktor
Fint! Hur upplever du Pulsaren? Visst har den 20 mm luggar?
Det stämmer bra att pulsaren har 20mm luggar. 18mm på CWC.
Det är också lite olika storlek på klockorna. Boetten på CWC mäter jag till ca 35mm utan krona och ca 37mm på Pulsar.
Höjden är ca 10,2 mm på CWC och ca 8mm på Pulsar.
Pulsar_CWC_Höjd.jpg

Lumen är klart bättre på Pulsaren och vissa hävdar att det är Seikos LumiBrite som man har använt.
CWC till vänster och Pulsar till höger.
Pulsar_CWC_Lume.jpg

Personligen så föredrar jag CWCn med sin historia, plexiglas och att den sitter bättre på mig p.g.a. sin profil (se bilden ovan) men
Pulsaren är också en trevlig liten klocka med bra lume, reptåligt glas (inte safir) och kanske lite bättre läsbarhet på tavlan.
 

finnirgens

Panerai
Det stämmer bra att pulsaren har 20mm luggar. 18mm på CWC.
Det är också lite olika storlek på klockorna. Boetten på CWC mäter jag till ca 35mm utan krona och ca 37mm på Pulsar.
Höjden är ca 10,2 mm på CWC och ca 8mm på Pulsar.
Pulsar_CWC_Höjd.jpg

Lumen är klart bättre på Pulsaren och vissa hävdar att det är Seikos LumiBrite som man har använt.
CWC till vänster och Pulsar till höger.
Pulsar_CWC_Lume.jpg

Personligen så föredrar jag CWCn med sin historia, plexiglas och att den sitter bättre på mig p.g.a. sin profil (se bilden ovan) men
Pulsaren är också en trevlig liten klocka med bra lume, reptåligt glas (inte safir) och kanske lite bättre läsbarhet på tavlan.

Snyggt! Tack för svaret! Jag föredrar också CWC:n, mest för utseendet mest men historian spelar såklart in. Sen kan jag tycka att det är trevligt med 20 mm band.
 
Topp