• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC

finnirgens

Panerai
Den här är en favorit. En GS med WR 20 ATM, skruvad krona, safirglas och upp till 10 års batteritid. En fantastisk bruksklocka.
EB57E06C-C829-4C22-9FA6-38CA1A831A72.jpeg

Sugen på en sån där. Undrar när de kommer tillbaka i lager?
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Ganska exakt ett år som beater. Fortsätter vi i samma takt så nås väl peak patina om ytterligare ett år eller två. Jag måste säga att jag är imponerad av kvaliteten på Blushark natot som mest har blekts en del av dagligt duschande, men annars har slitits mindre än vad många andra band gör på en tiondel av tiden.
D9D41E0A-5FC5-4D63-ADE6-0D3FA408DA10.jpeg
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Sådär ja, nu kanske jag kan vara med i den här klubben också! Fick hem den igår. GS-versionen. Mindre än jag trodde, men det går alldeles utmärkt på mina pyttehandleder. Tur det finns en del coola klockor i mindre storlek ändå. Upplever att stålet är lite mindre behagligt att ta på än t ex min borstade Sinn som är silkeslen. Inte haft någon blästrad (heter det så?) klocka förut.

Beställde snabbt 2 18mm band från CNS men gillade inte någon av dem, så det här är ett elastiskt nato från Georgestrap 20mm som jag kunde knöka in den på. Funkar rätt bra ändå! Bark & Jack nato 20mm kunde jag också klämma in den i faktiskt.

CWC1.jpg
 

SpaceAce

Panerai
2-Faktor
Sådär ja, nu kanske jag kan vara med i den här klubben också! Fick hem den igår. GS-versionen. Mindre än jag trodde, men det går alldeles utmärkt på mina pyttehandleder. Tur det finns en del coola klockor i mindre storlek ändå. Upplever att stålet är lite mindre behagligt att ta på än t ex min borstade Sinn som är silkeslen. Inte haft någon blästrad (heter det så?) klocka förut.

Beställde snabbt 2 18mm band från CNS men gillade inte någon av dem, så det här är ett elastiskt nato från Georgestrap 20mm som jag kunde knöka in den på. Funkar rätt bra ändå! Bark & Jack nato 20mm kunde jag också klämma in den i faktiskt.

Nice! Den där blir du nog nöjd med. Min "vanliga" G10 får trots sin litenhet en hel del handledstid. Här på bilden på ett nato från just CNS då jag saknar ett original från CWC.
Hur känns originalet? Är det värt att köpa ett? :confused:
CWC G10_armband_mini.jpg
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Nice! Den där blir du nog nöjd med. Min "vanliga" G10 får trots sin litenhet en hel del handledstid. Här på bilden på ett nato från just CNS då jag saknar ett original från CWC.
Hur känns originalet? Är det värt att köpa ett? :confused:
CWC G10_armband_mini.jpg
Mycket fin bild!
Jag vet inte om jag gjorde rätt val med GS-versionen bara. Plexiglaset på originalet är ju väldigt fint liksom!
Knappt provat originalbandet. Det känns hyfsat. Mycket mjukare och följsammare än CNS-nato av liknande modell. MEN det är ovanligt glest mellan hålen... det gillar jag icke.

20191113_211501_HDR.jpg
20191113_211512_HDR.jpg
 

SpaceAce

Panerai
2-Faktor
Mycket fin bild!
Jag vet inte om jag gjorde rätt val med GS-versionen bara. Plexiglaset på originalet är ju väldigt fint liksom!
Knappt provat originalbandet. Det känns hyfsat. Mycket mjukare och följsammare än CNS-nato av liknande modell. MEN det är ovanligt glest mellan hålen... det gillar jag icke.

Tack! :)
Du får prova klockan ett tag. Plexi/Safir har ju båda sina för och nackdelar.
Tack för bilderna/infon om originalbandet. :snaphappy:
Det kanske blir en beställning. De kostar ju trots allt inte speciellt mycket
(Någon kanske vill sambeställa för minskad frakt? PM).
 

Sigurd

Cartier
Mycket fin bild!
Jag vet inte om jag gjorde rätt val med GS-versionen bara. Plexiglaset på originalet är ju väldigt fint liksom!
Knappt provat originalbandet. Det känns hyfsat. Mycket mjukare och följsammare än CNS-nato av liknande modell. MEN det är ovanligt glest mellan hålen... det gillar jag icke.

20191113_211501_HDR.jpg
20191113_211512_HDR.jpg

CWC och Phoenix nato’s håller de rätta måtten i enlighet med DefStan 66-47. Det ska vara 25mm mellan de två ytterhällorna, allt annat är ”fel”. ;)
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Tack! :)
Du får prova klockan ett tag. Plexi/Safir har ju båda sina för och nackdelar.
Tack för bilderna/infon om originalbandet. :snaphappy:
Det kanske blir en beställning. De kostar ju trots allt inte speciellt mycket
(Någon kanske vill sambeställa för minskad frakt? PM).

Kanske var för snabb att rata CWC-natot. Jag bara reflexivt tänker att band från fabriken alltid är kassa. Men har haft den idag. Gillar! Trots glest mellan hålen så hittar jag ett som funkar bra för mig, hehe.
 

SpaceAce

Panerai
2-Faktor
CWC och Phoenix nato’s håller de rätta måtten i enlighet med DefStan 66-47. Det ska vara 25mm mellan de två ytterhällorna, allt annat är ”fel”. ;)

Kanske var för snabb att rata CWC-natot. Jag bara reflexivt tänker att band från fabriken alltid är kassa. Men har haft den idag. Gillar! Trots glest mellan hålen så hittar jag ett som funkar bra för mig, hehe.
Det avgör ju det hela. Det blir en beställning. :)
 

SpaceAce

Panerai
2-Faktor
Topp