• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC

Lauda

Patek
2-Faktor
6F9C7B3A-F6CC-43C4-9FEE-49D3BE5A3D9D.jpeg

0A350F1C-AF5D-48EE-B8B3-8AB44906FADE.jpeg
 

Sigurd

Cartier
Min erfarenhet är att dom inte är lika stabila och fransar sig lättare. Men jag kanske haft otur 3-4 gånger. :banghead:

Det har om jag minns rätt diskuterats förr att Phoenix använder samma mängd material till både 18, 20 och 22 mm nato vilket får till följd att 18 mm är styvast, tjockast och håller bäst, medans 22 mm är som ett blött läskpapper och fransar sig redan efter någon dags användning. Har alla tre storlekarna och kan bekräfta detta.
 

Forester

Breitling
Jag är väldigt nära att klicka på köpknappen på en cwc quartz dykare. Finns det några fördelar/nackdelar med att köpa från cwc's hemsida eller från silvermans? Tänker främst på erfarenheter från när det blir problem och saker måste bytas eller skickas tillbaka.
 

Sigurd

Cartier
Jag är väldigt nära att klicka på köpknappen på en cwc quartz dykare. Finns det några fördelar/nackdelar med att köpa från cwc's hemsida eller från silvermans? Tänker främst på erfarenheter från när det blir problem och saker måste bytas eller skickas tillbaka.

Inga som helst problem med returer etc. och riktigt bra service! Dock så har jag haft en del otur med vissa exemplar som jag köpt men ingen skugga över CWC/Silvermans i övrigt.
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Ja med dom bilderna ovanför så är det knappt att man vågar posta :bag: men här kommer en bild i alla fall :p
IMG_20200103_153346.jpg


Jag var faktiskt lite rädd att denna skulle kännas liten. Har varit nära att köpa länge men hållt mig just pga detta. Men med facit "på armen" så tycker jag den är riktigt bra. Lagom hög på NATO, känns smidig, lättläst och skön helt enkelt. Den är jäkligt toolig :) Nu ska den bara användas hårt så den får lite skön patina :happyhappy:
 
Senast ändrad:

Lauda

Patek
2-Faktor
Ja med dom bilderna ovanför så är det knappt att man vågar posta :bag: men här kommer en bild i alla fall :p
IMG_20200103_153346.jpg


Jag var faktiskt lite rädd att denna skulle kännas liten. Har varit nära att köpa länge men hållt mig just pga detta. Men med facit "på armen" så tycker jag den är riktigt bra. Lagom hög på NATO, känns smidig, lättläst och skön helt enkelt. Den är jäkligt toolig :) Nu ska den bara användas hårt så den får lite skön patina :happyhappy:

-”What a wristshot” säger jag bara :cigar:

Caset är helt fantastiskt och de fasta bandstiften gör att den uppleves extra toolig!

Era bilder gör att jag känner ångest över att jag sålde min igår:banghead:

Men så funkar klockjakten... :angel:

Fortsätt posta bara:hungry:
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Tackar!:)
Ja med dom bilderna ovanför så är det knappt att man vågar posta :bag: men här kommer en bild i alla fall :p

Jag var faktiskt lite rädd att denna skulle kännas liten. Har varit nära att köpa länge men hållt mig just pga detta. Men med facit "på armen" så tycker jag den är riktigt bra. Lagom hög på NATO, känns smidig, lättläst och skön helt enkelt. Den är jäkligt toolig :) Nu ska den bara användas hårt så den får lite skön patina :happyhappy:
Tack!
Ja, det är en perfekt boettmodell i mitt tycke, både snygg och bekväm.
Det svarta klär verkligen i slitage! Den får mer liv och närvaro och ser bara hårdare ut med kantskav.
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Man får köra rätt hårt om man vill ha patina på en SBS! Möjligen att man kan få till lite repor i glaset på en mark1. :D
Sant. Den är lika stenhård som man vill att den ska se ut men vägen dit kräver ett ännu hårdare liv. Min började bli lite ärrad efter ett år som vardagsklocka ute på byggena. Sen orkade jag inte längre. Nyfikenheten på hur den skulle se ut som färdigsliten tog överhanden och jag hjälpte den lite på traven, vilket jag inte ångrar en sekund. Jag tycker den är så mycket snyggare nu, och ang fusket så tycker jag inte att det är värre än att köpa en klocka med fejkpatina på lumen.
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Sant. Den är lika stenhård som man vill att den ska se ut men vägen dit kräver ett ännu hårdare liv. Min började bli lite ärrad efter ett år som vardagsklocka ute på byggena. Sen orkade jag inte längre. Nyfikenheten på hur den skulle se ut som färdigsliten tog överhanden och jag hjälpte den lite på traven, vilket jag inte ångrar en sekund. Jag tycker den är så mycket snyggare nu, och ang fusket så tycker jag inte att det är värre än att köpa en klocka med fejkpatina på lumen.
Vilket genast gjorde mig intresserad av hur du gjort och lite bilder tack :happyhappy:
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Vilket genast gjorde mig intresserad av hur du gjort och lite bilder tack :happyhappy:
Den må vara hård, men den är inte lika hård som ett gnuggande våtslippapper.;)
Det ser som alltid lite grövre ut på bild jämfört med hur det upplevs i verkligheten. Den har nu blivit som ett par inslitna gamla favoritjeans. Lite mera blänk både från framslipad metall men också av att hela klockan har fått en blankare yta av dagligt användande. Bildkavalkad;
1812C078-836B-45B4-B26A-0F9F74B1958F.jpeg
FAF645DD-B445-45AA-BA4F-AA56EA6A53B9.jpeg
47A5E5E1-FE94-4606-A017-C330BB99E7CE.jpeg
E73BA04F-A7B7-4F2A-B00B-47F1DE1883B7.jpeg
37363A77-70D6-4234-BCE5-E9CD399A2159.jpeg
96C4F3DD-D2CF-40CD-9848-A0E9D4E805DA.jpeg
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Den må vara hård, men den är inte lika hård som ett gnuggande våtslippapper.;)
Det ser som alltid lite grövre ut på bild jämfört med hur det upplevs i verkligheten. Den har nu blivit som ett par inslitna gamla favoritjeans. Lite mera blänk både från framslipad metall men också av att hela klockan har fått en blankare yta av dagligt användande. Bildkavalkad;
1812C078-836B-45B4-B26A-0F9F74B1958F.jpeg
FAF645DD-B445-45AA-BA4F-AA56EA6A53B9.jpeg
47A5E5E1-FE94-4606-A017-C330BB99E7CE.jpeg
E73BA04F-A7B7-4F2A-B00B-47F1DE1883B7.jpeg
37363A77-70D6-4234-BCE5-E9CD399A2159.jpeg
96C4F3DD-D2CF-40CD-9848-A0E9D4E805DA.jpeg
Snyggt!! Och bra bilder igen :)
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Behöver tyvärr sälja min dj 16013 och köpa något billigare runt 10-20k och verkar som en cwc Diver automatic kan va intressant. Kan man bara ha Nato band på dom?
 
Senast ändrad:
Topp