essenceofallthingsgood
Silver
- 84an var verkligen en udda fågel, ingen Monnin-boett heller!
Är monnin samma sak mrp-sa? De har historiskt gjort liknande boetter till en uppsjö tillvrkare, inklusive Heuer och allt möjligt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
1984 CWC. Detta är en mytisk klocka som var issued till Hong Kong Police 1984. Det är den sista automatiska CWC (även om 1983 var quartz) och har en annan typ av case.
- Som sagt, alltid trevligt att träffa likasinnade. Lättade upp en kulen höstkväll liteGotta Catch 'Em All.. alltid lika trevligt att träffa likasinnade.
Här en hög CWC som till största del tillhör @Hans B 1955.
-83 är fantastisk men din -80 reissue är en klass för sig. En sådan får det bli, när någon vänlig själ kan tänka sig att passa sin vidare- Som sagt, alltid trevligt att träffa likasinnade. Lättade upp en kulen höstkväll lite
- Favorit? För min del 83 Reissue.
Tycker jag låter som en bra idé!Kul att det finns ett gäng som gillar CWC. Dags för en CWC träff kanske......hade varit kul att snacka CWC, kolla klockor och dra en bira.
- Håller med, vore kul!Tycker jag låter som en bra idé!
Jag är på, tänk doften inne på Silvermans. Med tanke på hur det doftar ur boxen när man köper klocka därifrån- Håller med, vore kul!
Vore också kul med en gruppresa till Silvermans nån gång. Billigt flyg och en övernattning
1988 SBS. Den här är högst upp på min önskelista. En riktig holy grail. Det finns bara två kända exempel, så att hitta en är inte lätt
Omöjligt kan man nog säga. Undrar vad den skulle kosta?
Jag har dessvärre lyckats spräcka glaset på min cwc g10, någon som vet var jag kan få tag på ett nytt?
Det finns lite intressant läsning angående byte av plexi här:Jag har dessvärre lyckats spräcka glaset på min cwc g10, någon som vet var jag kan få tag på ett nytt?
Nice! Hur är första intrycket?G10 Sub-hunter. Ny modell. Safir, 200m WR. Kom idag, satte på lädernato.
Riktigt trevlig! Modellen bygger på att klockor på atomubåtar inte kunde ha tritium, eftersom radioaktivitetsdetektorerna skulle göra utslag, så man gjorde vita urtavlor istället. Seiko har något motsvarande för sina kronografer från runt 1980. Ubåtsvarianten utan lume. Tror att @Seikosthlm vet mer om dom modellerna?Nice! Hur är första intrycket?
- Fin! Har den funnits i CWCs program tidigare, alltså är det en ”reissue”?Riktigt trevlig! Modellen bygger på att klockor på atomubåtar inte kunde ha tritium, eftersom radioaktivitetsdetektorerna skulle göra utslag, så man gjorde vita urtavlor istället. Seiko har något motsvarande för sina kronografer från runt 1980. Ubåtsvarianten utan lume. Tror att @Seikosthlm vet mer om dom modellerna?
Den här har Luminova. Verkar lysa helt ok. Hursomhelst bekväm som en vanlig G10 (samma boett), med ökad säkerhet i och med safir och bättre wr. Blir en keeper den här!
Har aldrig sett någon med vit urtavla. På hemsidan står det:- Fin! Har den funnits i CWCs program tidigare, alltså är det en ”reissue”?
Yes befriande lumefri 7t27-7a20 men runt 2000 om jag minns rätt.Riktigt trevlig! Modellen bygger på att klockor på atomubåtar inte kunde ha tritium, eftersom radioaktivitetsdetektorerna skulle göra utslag, så man gjorde vita urtavlor istället. Seiko har något motsvarande för sina kronografer från runt 1980. Ubåtsvarianten utan lume. Tror att @Seikosthlm vet mer om dom modellerna?
Den här har Luminova. Verkar lysa helt ok. Hursomhelst bekväm som en vanlig G10 (samma boett), med ökad säkerhet i och med safir och bättre wr. Blir en keeper den här!
Ah, tackar, mindes halvrätt i varje fall!Yes befriande lumefri 7t27-7a20 men runt 2000 om jag minns rätt.
Skulle du rekommendera den över plexi-versionen?Den här är en favorit. En GS med WR 20 ATM, skruvad krona, safirglas och upp till 10 års batteritid. En fantastisk bruksklocka.
Bund kan ju vara lite rock n’ roll! Vart är det köpt? Posta gärna en ljusare bild också.Återigen en RN Diver. Jag gillar att ha dessa på bund.
Svart, svart, svart...good thinking Batman...
Som bruksklocka...absolut!Skulle du rekommendera den över plexi-versionen?
Det är väldigt dåligt utbud på two piece bund. Ett hopplock.Bund kan ju vara lite rock n’ roll! Vart är det köpt? Posta gärna en ljusare bild också.