Jag tror mer än jag är intresserade av det, det visar ju alla de poster ovan om inte annat?? Vill du mig något är du mer än välkommen att skriva provet istället för att smutsa ner tråden
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tror mer än jag är intresserade av det, det visar ju alla de poster ovan om inte annat?? Vill du mig något är du mer än välkommen att skriva provet istället för att smutsa ner tråden
Satans så fin den e på jubilee.Inväntar matchen på Friends
Som jag skrev så drog jag tillbaka den för jag ville ändra pris och är inte familjär med alla funktioner gällande hur säljinläggen kan ändras eller uppdateras. Tänkte först dra tillbaka den för att publicera nytt innan jag förstod hur man gjorde. Sedan fixade jag till en snyggare beskrivning för klockan också. Var det något mer du undrade över?Jag tror mer än jag är intresserade av det, det visar ju alla de poster ovan om inte annat?
Jag undrade mest över att det stod att klockan var tillbakadragen, alltså inte till salu längre och varför det var i så fall?Som jag skrev så drog jag tillbaka den för jag ville ändra pris och är inte familjär med alla funktioner gällande hur säljinläggen kan ändras eller uppdateras. Tänkte först dra tillbaka den för att publicera nytt innan jag förstod hur man gjorde. Sedan fixade jag till en snyggare beskrivning för klockan också. Var det något mer du undrade över?
Som jag skrev, ville jag ändra priset och visste inte att man kunde uppdatera det direkt i annonsen. Tänkte därav dra tillbaka den och skapa en ny annons. Om du tittar igen ligger den ute till salu med nytt pris och annan beskrivning.Jag undrade mest över att det stod att klockan var tillbakadragen, alltså inte till salu längre och varför det var i så fall?
Det kommer dock upp en fråga, vilket urverk är det?Som jag skrev, ville jag ändra priset och visste inte att man kunde uppdatera det direkt i annonsen. Tänkte därav dra tillbaka den och skapa en ny annons. Om du tittar igen ligger den ute till salu med nytt pris och annan beskrivning.
Var det graverad rehaut 2007? På 16610 kom det 2008.Det kommer dock upp en fråga, vilket urverk är det?
2007 med reahut borde vara cal 3186?
Kan inte mer info än vad förra ägaren givit mig och vad jag läst till mig. Enligt vissa källor introducerades rehaut 2007 till Explorer vilket stämmer med serienumret. I äkthetsintyget står de kaliber 3185.Det kommer dock upp en fråga, vilket urverk är det?
2007 med reahut borde vara cal 3186?
Även clasp coden daterar klockan till 2007. 3185 säger som sagt äkthetsintyget att det ärKan inte mer info än vad förra ägaren givit mig och vad jag läst till mig. Enligt vissa källor introducerades rehaut 2007 till Explorer vilket stämmer med serienumret. I äkthetsintyget står de kaliber 3185.
http://luxurytyme.com/en/rolex-rela...he-last-of-the-five-digit-sport-rolex-models/Var det graverad rehaut 2007? På 16610 kom det 2008.
Som sagt är min en Z-serie producerad 07 och de med kaliber 3816 är störst sannolikhet att de är M-serie och framåt men man kan ju inte veta säkert förrän man öppnar vilket urmakaren förmodligen gjorde när han skrev 3185 på äkthetsintygethttp://luxurytyme.com/en/rolex-rela...he-last-of-the-five-digit-sport-rolex-models/
"But how does one confirm that any given 16570 is in fact a 16570-3186? The best way to confirm with absolute certainty is to remove the case back on any 16570 you suspect may be one of the last production examples with the 3186 movement and visually inspect the movement (photo above). Beyond that, the leading indicators are:
-An M serial production 16570 or later
-The engraved rehaut.
-The “wiggle” test (see below)."
https://www.bobswatches.com/rolex-serial-numbers
Hmmm, fick för mig att rehaut betydde 3186 på dessa, men det verkar som att det kan finnas ett glapp kanske?
Har du fått några bud? Jag håller tummarna för ett högt pris!Som sagt är min en Z-serie producerad 07 och de med kaliber 3816 är störst sannolikhet att de är M-serie och framåt men man kan ju inte veta säkert förrän man öppnar vilket urmakaren förmodligen gjorde när han skrev 3185 på äkthetsintyget
55' bjudet!
Har du fått några bud? Jag håller tummarna för ett högt pris!
Haha ja just det!Minst ett har han fått iaf
Ett på 56, sen några bytesförslag plus cash men inget konkret som känns jättelockande!Haha ja just det!
56' är ju ändå bra med tanke på att den saknar servicehistorik m.m.Ett på 56, sen några bytesförslag plus cash men inget konkret som känns jättelockande!
Tycker jag också, låter mycket bra med tanke på allt..56' är ju ändå bra med tanke på att den saknar servicehistorik m.m.
Well, ni får tycka vad ni vill. Min klocka, mitt pris och jag säljer när det känns som bäst för migTycker jag också, låter mycket bra med tanke på allt..
Självklart är det så! Jag bollade bara min tanke kring den allmänna prisbilden på 16570.Well, ni får tycka vad ni vill. Min klocka, mitt pris och jag säljer när det känns som bäst för mig
Den gjordes tydligen bara i ett exemplar!Haha explodrer?
Sällsynta som få. Var tvungen att dela i Blocket tråden.. allt för roligtDen gjordes tydligen bara i ett exemplar!
Och vem är Inge han skriver om?Sällsynta som få. Var tvungen att dela i Blocket tråden.. allt för roligt
Inge Service, menar du? Känner inte honomOch vem är Inge han skriver om?
Precis, han och Inge Cert!Inge Service, menar du? Känner inte honom
Hör med @SWC, han kan nog hjälpa dig!