S
Staafen
Guest
Samma här! Jag bytte ofta på min Speedy och kan inte minnas att jag testade något som jag inte var nöjd med.Haft en Speedmaster tidigare. Den klockan åt verkligen allt man slängde på!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Samma här! Jag bytte ofta på min Speedy och kan inte minnas att jag testade något som jag inte var nöjd med.Haft en Speedmaster tidigare. Den klockan åt verkligen allt man slängde på!
Det är patina.16570 polar med tritium är trevligast IMHO.
Dock undrar jag lite över de cream dial som säljs dyrt. är det orginaltavlor eller vanliga vita som blivit cream med åren? nån som vet?
Här är nog min favoritkombo på Speedyn.Haft en Speedmaster tidigare. Den klockan åt verkligen allt man slängde på!
Är du hundra på att det bara är patina? Har för mig att det är viss skillnad, bland annat på färgen runt lumen.Det är patina.
Snyggt! Jag körde faktiskt min på original svart gummi med folding clasp. Blev riktigt snyggt då även den hade curvade ändar. Även därför jag ville testa explorern på gummiHär är nog min favoritkombo på Speedyn.![]()
Håller med, den är aningen stor.Snyggt! Jag körde faktiskt min på original svart gummi med folding clasp. Blev riktigt snyggt då även den hade curvade ändar. Även därför jag ville testa explorern på gummi
Gillade verkligen speedyn, men jag gick mot mindre klockor och började uppleva den som för stor. Såldes därför till förmån för explorern![]()
Utifrån vad jag har läst utgår jag ifrån att det stämmer. Det är f.ö. en 16550 du länkar, den kom med vitguldsindex. Om jag har en graal är det nog en sådan.Är du hundra på att det bara är patina? Har för mig att det är viss skillnad, bland annat på färgen runt lumen.![]()
Sorry, trodde att det var den @JLC syftade på. Håller med dig, en graal här med.Utifrån vad jag har läst utgår jag ifrån att det stämmer. Det är f.ö. en 16550 du länkar, den kom med vitguldsindex. Om jag har en graal är det nog en sådan.
Ja, det kan jag tänka mig!Haft en Speedmaster tidigare. Den klockan åt verkligen allt man slängde på!
Stort tack! Jag är väldigt nöjd med det!
Shit denna var sjukt cool, vilken ref är detta?Är du hundra på att det bara är patina? Har för mig att det är viss skillnad, bland annat på färgen runt lumen.![]()
16550 om jag minns rätt!Shit denna var sjukt cool, vilken ref är detta?
Billigt!Shit denna var sjukt cool, vilken ref är detta?
16550 om jag minns rätt!
Den var snygg, men inte 290K snyggBilligt!
Rolex Explorer II
290 256 kr
https://www.chrono24.se/rolex/explo...ice--id11968041.htm?SETLANG=sv_SE&SETCURR=SEK
Om man råkar få 290' över någon månad kanske?Den var snygg, men inte 290K snygg![]()
Bandet med röda strecket är inget för mig![]()
Jag gillar idén men i praktiken blir det kanske inte så snyggt med färgat matchande streck.Jag tycker lätt att det ser lite billigt ut med strecken. Bättre med ett mer stilrent helsvart.
Som alltid! Sitter numera på super JubileeDet går undan i klocksvängen @HypeBlvd !
https://klocksnack.se/threads/rubberb-m103cd-svart.126422/#post-3169686
Bra där!Som alltid! Sitter numera på super Jubilee![]()
Helt rätt med jubilee..Som alltid! Sitter numera på super Jubilee![]()
Gillar gummi i vanliga fall, men inte just till denna klocka. Som jag skrev lite högre upp så körde jag bara gummi på min tidigare Speedmaster. Men är väl, om inte ännu mer nu, av uppfattningen att Explorer 2 endast ska köras med länkHelt rätt med jubilee..
Vad var det som inte föll dig i smaken med gummit?
Mitt rubberB är med tang buckle vilket jag tycker var bättre och man slipper även montera av spänne på befintlig länk![]()
Alltid bra att testa sig fram, håller med dig att Exp gör sig bäst på länk, finns ju några som envisas med att köra den på läder....Host host ..(@Staafen )Gillar gummi i vanliga fall, men inte just till denna klocka. Som jag skrev lite högre upp så körde jag bara gummi på min tidigare Speedmaster. Men är väl, om inte ännu mer nu, av uppfattningen att Explorer 2 endast ska köras med länk
Däremot gillade jag att man behövde sätta på sitt egna spänne, rent utseendemässigt.
Hahaha and I like it!Alltid bra att testa sig fram, håller med dig att Exp gör sig bäst på länk, finns ju några som envisas med att köra den på läder....Host host ..(@Staafen )![]()
Det tycker jag att du gör rätt i!Hahaha and I like it!![]()
Skönt att jag inte är ensam!Det tycker jag att du gör rätt i!![]()
Hahaha and I like it!![]()
Två mot en....inte rättvistDet tycker jag att du gör rätt i!![]()
Du får vara med ändå!Två mot en....inte rättvist![]()
Tack, ni är snällaDu får vara med ändå!![]()