• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

JLC

Panerai
2-Faktor
16570 polar med tritium är trevligast IMHO.

Dock undrar jag lite över de cream dial som säljs dyrt. är det orginaltavlor eller vanliga vita som blivit cream med åren? nån som vet?
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Haft en Speedmaster tidigare. Den klockan åt verkligen allt man slängde på!
Här är nog min favoritkombo på Speedyn.
20190227_080047-01.jpeg
 

RobinBanks

Panerai
2-Faktor
Här är nog min favoritkombo på Speedyn.
20190227_080047-01.jpeg
Snyggt! Jag körde faktiskt min på original svart gummi med folding clasp. Blev riktigt snyggt då även den hade curvade ändar. Även därför jag ville testa explorern på gummi :)
Gillade verkligen speedyn, men jag gick mot mindre klockor och började uppleva den som för stor. Såldes därför till förmån för explorern :)
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Snyggt! Jag körde faktiskt min på original svart gummi med folding clasp. Blev riktigt snyggt då även den hade curvade ändar. Även därför jag ville testa explorern på gummi :)
Gillade verkligen speedyn, men jag gick mot mindre klockor och började uppleva den som för stor. Såldes därför till förmån för explorern :)
Håller med, den är aningen stor.
 

idagtisdag

Cartier
Bandet med röda strecket är inget för mig :)
Jag tycker lätt att det ser lite billigt ut med strecken. Bättre med ett mer stilrent helsvart.
Jag gillar idén men i praktiken blir det kanske inte så snyggt med färgat matchande streck.

På samma sätt har jag en pilotklocka, svart urtavla med mycket vita: siffror, text och streck. Jag köpte ett svart armband med vit söm. Färgmässigt passar det jättebra, men totalintrycket blir för rörigt. Klockan passar mycket bättre med ett helsvart armband, lugnare mer elegant intryck.
 

RobinBanks

Panerai
2-Faktor
Helt rätt med jubilee..
Vad var det som inte föll dig i smaken med gummit?
Mitt rubberB är med tang buckle vilket jag tycker var bättre och man slipper även montera av spänne på befintlig länk :)
Gillar gummi i vanliga fall, men inte just till denna klocka. Som jag skrev lite högre upp så körde jag bara gummi på min tidigare Speedmaster. Men är väl, om inte ännu mer nu, av uppfattningen att Explorer 2 endast ska köras med länk :)
Däremot gillade jag att man behövde sätta på sitt egna spänne, rent utseendemässigt.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Gillar gummi i vanliga fall, men inte just till denna klocka. Som jag skrev lite högre upp så körde jag bara gummi på min tidigare Speedmaster. Men är väl, om inte ännu mer nu, av uppfattningen att Explorer 2 endast ska köras med länk :)
Däremot gillade jag att man behövde sätta på sitt egna spänne, rent utseendemässigt.
Alltid bra att testa sig fram, håller med dig att Exp gör sig bäst på länk, finns ju några som envisas med att köra den på läder....Host host ..(@Staafen ) :rolleyes::p
 
Topp