• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Sådärja!

FD3BD5A0-6945-489A-8048-FCFB06F537B3.jpeg
Snyggt! Var hittade du denna?

För mig var det att jag blev sugen på annat och inte skulle haft pengar till både nya klockan och behålla exp2:an.. men jag väntade istället och lade exp på is och sen kom kärleken tillbax :)
Jag förstår, smart gjort! Jag är lite sugen på att testa Explorer 1.

Jag är sugen på 4 klockor just nu :)
OP blå 3,6,9 tavla,
Exp1
Reverso
DD i gulguld

Jag får det tufft om jag inte vinner på de jävla trisslotterna :)
Haha du har 3 av 4 på min lista med. Jag var nära på att köpa en OP med den tavlan för ett par veckor sedan men av flera anledningar blev det inte så. Exp1 är klockan det lutar åt juat nu och en DD skulle gå mig att gå i klockpension.

Haha du har 3 av 4 på min lista med. Jag var nära på att köpa en OP med den tavlan för ett par veckor sedan men av flera anledningar blev det inte så. Exp1 är klockan det lutar åt juat nu och en DD skulle gå mig att gå i klockpension.
just nu ligger nog DDn högst på listan då jag har en del stål redan.
Pension..nja det vet jag inte, hade nog inte kunnat hålla mig så länge :)

Det hade ju varit en prefekt duo, exp1 och exp2 tänker jag :)
Det är det också, men jag är lite inne på Staafens linje med OWG. Just nu har jag en Speedmaster (FOiS) vid sidan av, en trevlig duo det också. Det som tar emot är att binda upp 65-70 000: - i en till klocka, i duon Exp I och II. Då finns det annat utanför klockvärlden som står högre på listan.

Det är det också, men jag är lite inne på Staafens linje med OWG. Just nu har jag en Speedmaster (FOiS) vid sidan av, en trevlig duo det också. Det som tar emot är att binda upp 65-70 000: - i en till klocka, i duon Exp I och II. Då finns det annat utanför klockvärlden som står högre på listan.
Absolut, håller med om att det är mycket pengar att binda upp, just nu har vi bestämt oss för att renovera här hemma till våren så det får gå före :)

Här är min trio just nu, hittar ingen bild nu på framsidan av min fars gamla klocka.
20200103_100903-01.jpeg

20180929_215656-01-01.jpeg

Bilder från helgen.
967703D3-65B2-4081-AC23-D965429E1445.jpeg
B30770FB-C8A8-4A20-9D3E-556733EE8362.jpeg
42BD04D8-CBC8-4F81-BCE8-27BE9EF3F24B.jpeg
Härliga bilder! Nu blev jag sugen på en svart. Det är konstigt det där, jag är hur nöjd som helst med min Polar och så ser man något annat och blir sugen. Hade jag haft en svart skulle jag antagligen varit sugen på en Polar. Man blir ju aldrig nöjd.

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp