Sålänge man har orginaldelarna kvar så. Värre saker har hänt än att leka med en femsiffrig Rolex.Sant! Gillar att hålla mina klockor så original som möjligt men det går ju att återställa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sålänge man har orginaldelarna kvar så. Värre saker har hänt än att leka med en femsiffrig Rolex.Sant! Gillar att hålla mina klockor så original som möjligt men det går ju att återställa.
Sugen?Man byter ”glasringen” också. Där finns hål för fjädern som sköter klickandet.
Haha absolut!Sålänge man har orginaldelarna kvar så. Värre saker har hänt än att leka med en femsiffrig Rolex.
Yes det förstod jag, trodde ni menade någon annan del.
Tack, kikar!Titta en gång till. Den nedre bilden är hela bezel, insert, tensionring med fjäder samt glasring komplett
Du råkar inte ha ett kit över?Titta en gång till. Den nedre bilden är hela bezel, insert, tensionring med fjäder samt glasring komplett
Du råkar inte ha ett kit över?
Jag tycker också det var riktigt snyggt med den svarta bezlen med vit tavla och svart gummi...Jag trillade över några bilder på modifierade 16570 Polar. Jag tror att om utförandet skulle varit så original hade vi sett en prislapp upp mot 100' eller mer så som femsiffriga GMT, bara pga bezeln. Vad tror ni och vad tycker ni om utseendet med GMT bezel? Jag tycker att det såg riktigt bra ut men är helt emot att modda Rolex ska tilläggas.
Man vill ju ha äkta grejer isf så det lär kosta en slant! Tredjepart kan man nog få tag på för 1500kr.Jag tycker också det var riktigt snyggt med den svarta bezlen med vit tavla och svart gummi...
Någon som vet vad ett moddkitt skulle kunna gå på?
Vad är en slant då?Man vill ju ha äkta grejer isf så det lär kosta en slant! Tredjepart kan man nog få tag på för 1500kr.
Oj, vet inte riktigt men @SWC har alltid svar på allt så han vet nog.Vad är en slant då?
Jag har noll koll på då jag aldrig ägt en klocka med den typen av bezel innan..
Oj, vet inte riktigt men @SWC har alltid svar på allt så han vet nog.
Ja, men precis som med ex ett glidelock, är väl frågan hur jobbigt det är att få tag på originaldelar, och vad det kostar? Eller har jag fel?Komplett bezel ink insert vill jag minnas kostade ca 4000:- hos AD.
Glasring 800:-
Ja, men precis som med ex ett glidelock, är väl frågan hur jobbigt det är att få tag på originaldelar, och vad det kostar? Eller har jag fel?
"Rolex Glidelock Clasp
Selling a lightly used Rolex Glidelock clasp. Virtually impossible to source and an excellent upgrade for your watch."
1400 USD
https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=372579
Har du både en vit och en svart nu?Bidrar med en bild på nyförvärvet!
Haha ja det blev så! Nördigt, jag vet!Har du både en vit och en svart nu?
Riktigt najs juHaha ja det blev så! Nördigt, jag vet!
Roligt att kunna variera lite!Riktigt najs ju
Haha, vet inte om detta är höjden av lathet eller bara kungligt att köpa en klocka till eller bara köpa den andra tavlanRoligt att kunna variera lite!
Vad tror du man kan ha för läder på svart?Haha, vet inte om detta är höjden av lathet eller bara kungligt att köpa en klocka till eller bara köpa den andra tavlan
Får hur som helst gratulera, vad blev det för någon då? (År/SEL/Lugholes osv?)
Tror du kan ha i princip allt när de gäller svart och stål!Vad tror du man kan ha för läder på svart?
Explorer kungen. Saknas bara en vintage så får du en gedigen samling! Snyggt!Bidrar med en bild på nyförvärvet!
Hahaha! Min andra är från 1997 så det närmar sig vintage iaf!Explorer kungen. Saknas bara en vintage så får du en gedigen samling! Snyggt!
Den får nog stanna på länk faktiskt!Tror du kan ha i princip allt när de gäller svart och stål!
Så säger alla till en börjanDen får nog stanna på länk faktiskt!
Ge det ett par år baraHahaha! Min andra är från 1997 så det närmar sig vintage iaf!
Så säger alla till en början
Den stannar så det blir nog så.Ge det ett par år bara