OldSport
Basic
Bidrar med en bild på nyförvärvet!
Riktigt härligt med två stycken haha, grattis!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bidrar med en bild på nyförvärvet!
Faktiskt haha! Tack!Riktigt härligt med två stycken haha, grattis!
Ja, men precis som med ex ett glidelock, är väl frågan hur jobbigt det är att få tag på originaldelar, och vad det kostar? Eller har jag fel?
"Rolex Glidelock Clasp
Selling a lightly used Rolex Glidelock clasp. Virtually impossible to source and an excellent upgrade for your watch."
1400 USD
https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=372579
Finns AD`s som säljer och finns AD`s som krånglar.
Kanske det, men eftersom de är livrädda att förlora sin AD-status så kan du inte berätta för oss vem som inte krånglar, och även om du gjorde det så krävs det troligtvis en god personlig kontakt där, som du har antar jag?
Det verkar finnas noll Rolex glidelock original till salu på både ebay.com och chrono24 reservdelar.
vad fick du ge för den?Fick hem glaseringen jag ropade in från Kaplans Lilla Klockor förra torsdagen!
Frågan är väl om det var värt pengarna?!
Vilket år är den nya bezeln från? Har aldrig sett den typen av siffror tidigare. Jag har två 16570 med tre olika bezels. En helt ny, en från 2005 och en från 1997. Ingen av dessa har den kantiga formen på siffrorna.Fick hem glaseringen jag ropade in från Kaplans Lilla Klockor förra torsdagen!
Frågan är väl om det var värt pengarna?!
Denna bezel är från en 16550Vilket år är den nya bezeln från? Har aldrig sett den typen av siffror tidigare. Jag har två 16570 med tre olika bezels. En helt ny, en från 2005 och en från 1997. Ingen av dessa har den kantiga formen på siffrorna.
Ok då var det därför jag inte kände igen den direkt även om jag som nörd borde veta.Denna bezel är från en 16550
Din 16570 ser precis ut som en Speedy @Affe!Jag och musen hämtar i ved!
Vad dum jag är, det står ju 16550 på förpackningen.Denna bezel är från en 16550
hahaVad dum jag är, det står ju 16550 på förpackningen.
Jag får skylla på att jag är småbarnsförälder med sömnbrist.
Då är vi två om det! En 5 åring som kan allt själv och en 5 månader som inte längre är där man lämnade henne sist (kryper iväg)Jag får skylla på att jag är småbarnsförälder med sömnbrist.
Haha vad roligt! Jag har en som fyllde 6år i söndags och en på 5 månader.Då är vi två om det! En 5 åring som kan allt själv och en 5 månader som inte längre är där man lämnade henne sist (kryper iväg)
Hahahha ja det gjorde det ju, såg inte jag heller!Vad dum jag är, det står ju 16550 på förpackningen.
vad fick du ge för den?
Vilket år är den nya bezeln från? Har aldrig sett den typen av siffror tidigare. Jag har två 16570 med tre olika bezels. En helt ny, en från 2005 och en från 1997. Ingen av dessa har den kantiga formen på siffrorna.
Din 16570 ser precis ut som en Speedy @Affe!
Grymt! Saknar den vita. Snygga strumpor också! Jag har likadanaSvarta pärlan är tillbaka från en koll hos Nymans. Allt var i toppskick och den fick sig en avmagnetisering och trycktest. Skönt!
Jag förstår det, den är riktigt trevlig! Det har snart gått ett år sedan jag köpte den av dig och är fortfarande lika nöjd. Nu är den ju dessutom nyservad.Grymt! Saknar den vita. Snygga strumpor också! Jag har likadana
Helt ärligt tycker jag du ska testad en på typ RubberB den är sjukt snygg i det.. eller kanske ett tropic skulle funka också... läder..hmmmmVad tror du man kan ha för läder på svart?
Måste säga att du gör mig sjuuuukt sugen på en svart 16570!Detta måste vara en av Rolex mest underskattade och underprisade modeller! Älskar den!
Jag skojade bara , tror inte att det blir läder på denna. Är inget fan av gummi men kanske får testa.Helt ärligt tycker jag du ska testad en på typ RubberB den är sjukt snygg i det.. eller kanske ett tropic skulle funka också... läder..hmmmm
Alltså, jag tycker nog att båda är lika bra.Måste säga att du gör mig sjuuuukt sugen på en svart 16570!
Svarta pärlan är tillbaka från en koll hos Nymans. Allt var i toppskick och den fick sig en avmagnetisering och trycktest. Skönt!
Hahaha det var ju lite roligt faktiskt! Tror att vi är ensamma om det idag.Skönt! Något sjukt också att jag har min Polar på armen och exakt likadana strumpor, just idag.
Hahaha det var ju lite roligt faktiskt! Tror att vi är ensamma om det idag.
Trevlig kväll!Blir tvungen att slänga upp en bild på detta för trådens bästa!