• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Ändå lite tråkigt när man suttit å haft förhoppningar att snart kan ja sitta här med en :arghh:

Ändå lite tråkigt när man suttit å haft förhoppningar att snart kan ja sitta här med en :arghh:
Tror inte du ska vara allt för besviken. Kolla kronskydden och hur osymetriska dom är. Jag gissar på att det är ett tämligen misshandlat ex som fräschats upp. Sen att säljaren inte kan fixa bättre bilder är under all kritik. Lägg till några tusenlappar för att få en fin 10 åring alternativt leta upp en fin 90-talare för samma peng.

Älskar den här klockan, borstningen på bezeln är så jävla snygg!!

20160127_112712.jpg

Tror inte du ska vara allt för besviken. Kolla kronskydden och hur osymetriska dom är. Jag gissar på att det är ett tämligen misshandlat ex som fräschats upp. Sen att säljaren inte kan fixa bättre bilder är under all kritik. Lägg till några tusenlappar för att få en fin 10 åring alternativt leta upp en fin 90-talare för samma peng.
Sant som du säger, fick inget pirr i magen av den :D känns som man börjar bli desperat, har letat å luskat i 3 mån nu. Svårt å hitta en, ju mer man letar ju kräsnare blir man :cigar:

Då avstod vi detta köp, helt plötsligt skulle de komma en kolla på denna om 20 min :facepalm: vill inte stressköpa, aja bara å leta vidare.
Bra val, som sagt, inte bra att stressköpa. Du kommer garanterat hitta en ny :)
31,5kkr var ett mycket bra pris, jag gick upp till 38 000:- för en svart 16570 i otroligt fint skick, polerad en gång, utan servicebehov utan box men med cert. Vid det priset satte jag min gräns. Exp 16570 har stigit i pris t de senaste åren.
Lycka till med sökandet!

Bra val, som sagt, inte bra att stressköpa. Du kommer garanterat hitta en ny :)
31,5kkr var ett mycket bra pris, jag gick upp till 38 000:- för en svart 16570 i otroligt fint skick, polerad en gång, utan servicebehov utan box men med cert. Vid det priset satte jag min gräns. Exp 16570 har stigit i pris t de senaste åren.
Lycka till med sökandet!
Har kollat nu ett par månader så vill ju hitta något snart innan man tappar suget. Finns ju ett gäng på chrono24 me box å papper för runt 35-40. Men får väl se, hoppas de dyker upp något inom sveriges gränser, enklast så.

Jag var inne på Bergström's i ett annat ärende och passade på att klämma på nya Expy II'an. Vilken ruggigt gedigen klocka och länken kändes grymt robust och fin!
Den fann sig väl till rätta trots mitt blygsamma handledsmått men ser något stor ut på bild.
image.jpeg
Provade också men tycker 16570 är såå mkt bättre i storlek. De sena 16570 har samma verk och är en minst lika välbyggd men mer harmonisk klocka. Prova! Här är min från 2008:
image.jpg

Provade också men tycker 16570 är såå mkt bättre i storlek. De sena 16570 har samma verk och är en minst lika välbyggd men mer harmonisk klocka. Prova! Här är min från 2008:
image.jpg
Mm, mycket fin! Jag har inte haft tillfället än att prova någon men är rätt säker på att 16570 är modellen för mig när det väl blir dags och med svart tavla så klart.

Edit: upplevde du stor skillnad mellan länkarna?

Mm, mycket fin! Jag har inte haft tillfället än att prova någon men är rätt säker på att 16570 är modellen för mig när det väl blir dags och med svart tavla så klart.

Edit: upplevde du stor skillnad mellan länkarna?
Nej, kanske hade gjort det om jag provat vid samma tillfälle och båda rätt längd. Men jag är ju van vid gammalt rassel så det var den stora skillnaden :)

Som någon skrev ovan så har man jagat en 16570(vit) några månader, finns inget som får det att rycka i paketet, hittar bara fullset till överpriser eller bara klocka utan servicehistorik, var fan finns mellanmjölken jag är ute efter, man tappar nästan suget.
Funderar nästan på att börja leta andra modeller, har denna modell blivit eftertraktad på senare tiden?

Som någon skrev ovan så har man jagat en 16570(vit) några månader, finns inget som får det att rycka i paketet, hittar bara fullset till överpriser eller bara klocka utan servicehistorik, var fan finns mellanmjölken jag är ute efter, man tappar nästan suget.
Funderar nästan på att börja leta andra modeller, har denna modell blivit eftertraktad på senare tiden?
Exakt så känner jag också. Nästan så man ger upp.

Har också letat länge , men hittar precis som du inget som man går igång på. Har börjat fundera i andra banor istället.
Det finns ju så mycket annat godis som man blir sugen på....:D

Exakt så känner jag också. Nästan så man ger upp.

Har också letat länge , men hittar precis som du inget som man går igång på. Har börjat fundera i andra banor istället.
Det finns ju så mycket annat godis som man blir sugen på....:D

Bit ihop grabz. Den som väntar på nåt gott väntar alltid länge ;)

image.jpg

Är det någon som kan svara på om det går att komplettera med tavlor (svart) från AD i dagens läge? Och i så fall, något ungefärligt pris?

Tillbaka
Topp