• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Är det så svårt att få tag på ett schysst ex med svart tavla? Tycker man ser dessa ganska ofta här på köp och sälj.
Har inte funnits så många, dom bra försvinner fort, man hör av sig på en kollar lite bilder, funderar lite å vipps så är den borta :) , så får man vänta nästa hehe

Ett litet tips när det gäller SEL vs. icke SEL; länkens kondition är viktigare än typ av ändlänk. Jag skulle inte låta SEL vara en dealbreaker om allting annat känns rätt.
I mitt fall så vill ja helst inte ha lugholes. Men som du säger känns allt rätt så får man kompromissa.

Tagit fram denna idag och lekt lite...
image.jpeg

(Denna kommer nog snart ut på "köp/sälj") ;)

Mvh
Micke

Ok tack. Det där med smala bandhorn har jag försökt lära mig att se men är lite osäker... Har själv bara opolerade klockor så lär väl förstå när jag ser en irl.
Ja de där bandhornen såg väldigt tunna ut. För djävligt om någon köper den för det priset. Vilseledande å det grövsta skulle jag säga.

Jag är lite sugen på färgmatchande läderarmband...

Någon som har kort på 16570 med vitt läderarmband? T.ex. Hirsch Kansas finns i 20 mm L.
http://www.hirschag.com/en/hirsch-bracelet-assortment/#/261

Jag har vit urtavla, och till den ser inte svart läder så hett ut... Men jag har inget vitt själv att testa med. Jag tror rött läder kan se rätt nice ut också, om man hittar rätt nyans.

Jag hittade några relaterade bilder, ja jag vet att bara de 3 översta är läder...
nato-rolex.jpg

rolex-explorer-ii-pre-2011_racing_grande.jpg

$_12.JPG

20110928-071140.jpg

c58594b81dae7863dfbaea9e3f6c361d.jpg

Jag är lite sugen på färgmatchande läderarmband...

Någon som har kort på 16570 med vitt läderarmband? T.ex. Hirsch Kansas finns i 20 mm L.
http://www.hirschag.com/en/hirsch-bracelet-assortment/#/261

Jag har vit urtavla, och till den ser inte svart läder så hett ut... Men jag har inget vitt själv att testa med. Jag tror rött läder kan se rätt nice ut också, om man hittar rätt nyans.

Jag hittade några relaterade bilder, ja jag vet att bara de 3 översta är läder...
nato-rolex.jpg

rolex-explorer-ii-pre-2011_racing_grande.jpg

$_12.JPG

20110928-071140.jpg

c58594b81dae7863dfbaea9e3f6c361d.jpg

Njaa, vet inte riktigt om jag gillar nån kombo ovan.
Har själv kört med brunt vintage samt ett olivgrönt vintagemocka som jag tycker sitter bra.
Jag tycker att man ska passa sig för att matcha för mycket. Vit tavla och vitt band går bort i min värld, jag gillar lite kontraster.

Tillbaka
Topp