OxleyStateHigh
Silver
För jag inte minns exakt! Har för mig 3200 kr...Hur kan priset vara så varierande?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
För jag inte minns exakt! Har för mig 3200 kr...Hur kan priset vara så varierande?
Bergströms är betydligt dyrare. Jag fick pris på 5000:- och det var innan prishöjningen förra året.De kan byta i din klocka, du får behålla den gamla. 2000 - 4000 SEK.
OK, mitt pris är några år gammalt. Jag försökte komma med ett vägledande intervall, men det kan hända att jag inte tog till tillräckligt i överkanten. Jag ber om ursäkt om jag missledde någon. När jag köpte min klocka, några år sedan, var det precis som nu, generellt billigare med svarta urtavlor. Det slutade med att jag köpte en vit som jag ville ha då ändå. Men nu med ett pris på 5000 för att byta urtavla ökar ju motivationen att få "rätt" färg från början. Ändå får vi vara glada att Rolex går med på att byta färgen på urtavlan. Många tillverkare, i princip alla andra, vägrar ju göra detta. Där kan man bara byta till en ny av samma färg.Bergströms är betydligt dyrare. Jag fick pris på 5000:- och det var innan prishöjningen förra året.
Vad dom tar idag vet jag inte.
Ja den har gått upp i pris på senaste tiden på grund av diverse anledningar, delvis på grund av popularitet.Som någon skrev ovan så har man jagat en 16570(vit) några månader, finns inget som får det att rycka i paketet, hittar bara fullset till överpriser eller bara klocka utan servicehistorik, var fan finns mellanmjölken jag är ute efter, man tappar nästan suget.
Funderar nästan på att börja leta andra modeller, har denna modell blivit eftertraktad på senare tiden?
Lugnt, vi är här för att hjälpas åtOK, mitt pris är några år gammalt. Jag försökte komma med ett vägledande intervall, men det kan hända att jag inte tog till tillräckligt i överkanten. Jag ber om ursäkt om jag missledde någon. När jag köpte min klocka, några år sedan, var det precis som nu, generellt billigare med svarta urtavlor. Det slutade med att jag köpte en vit som jag ville ha då ändå. Men nu med ett pris på 5000 för att byta urtavla ökar ju motivationen att få "rätt" färg från början. Ändå får vi vara glada att Rolex går med på att byta färgen på urtavlan. Många tillverkare, i princip alla andra, vägrar ju göra detta. Där kan man bara byta till en ny av samma färg.
Vad är mellanmjölk för dig gällande skick, pris och tillbehör?Som någon skrev ovan så har man jagat en 16570(vit) några månader, finns inget som får det att rycka i paketet, hittar bara fullset till överpriser eller bara klocka utan servicehistorik, var fan finns mellanmjölken jag är ute efter, man tappar nästan suget.
Funderar nästan på att börja leta andra modeller, har denna modell blivit eftertraktad på senare tiden?
Vad mer än valuta och prishöjningar?Ja den har gått upp i pris på senaste tiden på grund av diverse anledningar, delvis på grund av popularitet.
Visst är det valuta och prishöjningar!Vad mer än valuta och prishöjningar?
Vad har drivit populariteten? ACIII har ju tjatat om den i åratal, så det kan inte vara anledningen?
Mellanmjölken jag är ute efter är, Klocka i bra skick, inget behov av service, bryr mig inte så mkt om B&P.Vad är mellanmjölk för dig gällande skick, pris och tillbehör?
Den vita har stått på min "vill-ha" lista länge Ser galet najs ut.Vad säger expertpanelen om denna kombo:
Alt är denna:
Bra eller Anus?
För nåt år sen tyckte jag att jag såg en del som inte var fullset till ganska okej priser (strax under 30k), men skickat var ofta varierande och likaså fick man nog räkna med en servicekostnad vilket gjorde att även om priset var bra, så kunde det ändå bli rätt dyrt i slutändan.Mellanmjölken jag är ute efter är, Klocka i bra skick, inget behov av service, bryr mig inte så mkt om B&P.
Njäe, ingen höjdare. Den vita är bara (obra-)stekig, den andra något övermatchad.Vad säger expertpanelen om denna kombo:
Alt är denna:
Bra eller Anus?
Ja, jag är på ständig jakt, dock nöjer jag inte mig med första bästa. Har blivit erbjuden några fina som dock låg över min budget!För nåt år sen tyckte jag att jag såg en del som inte var fullset till ganska okej priser (strax under 30k), men skickat var ofta varierande och likaså fick man nog räkna med en servicekostnad vilket gjorde att även om priset var bra, så kunde det ändå bli rätt dyrt i slutändan.
På sistone har det mest varit fullset till salu. I höstas låg det en asfin i stort sett oanvänd (medömt med mina oerfarna ögon) från 2011 tror jag på Blocket för 44k.
Citerar mig själv, nån som vet ?Är det något mer än sel som skiljer en -99 mot -01:a, är själva länken samma ?
Tavlan borde väl skilja, Luminova (Swiss) => Superluminova (Swiss Made).Citerar mig själv, nån som vet ?
Är swiss made tavla på båda, när kom swiss made tavlan ? Kanske är olika på tidiga å sena -99rTavlan borde väl skilja, Luminova (Swiss) => Superluminova (Swiss Made).
Ja, tidpunkterna är ju ibland lite oklara... =) Swiss var ju en ganska kort serie, vet bara att skillnaden var ungefär -00. Möjligt att det var lite tidigare?Är swiss made tavla på båda, när kom swiss made tavlan ? Kanske är olika på tidiga å sena -99r
Då är det en "swiss" tavla man skall ha då om man fick välja lite ovanligare.Ja, tidpunkterna är ju ibland lite oklara... =) Swiss var ju en ganska kort serie, vet bara att skillnaden var ungefär -00. Möjligt att det var lite tidigare?
Yes, men då får du inte SEL!Då är det en "swiss" tavla man skall ha då om man fick välja lite ovanligare.
Inget ska vara enkelt i livetYes, men då får du inte SEL!
Nä, inte när det kommer till Rolex iaf!Inget ska vara enkelt i livet
Å inte finns de många svarta å välja på, en överprisad -01 på jälmers ur, å en -99 hos NT watches hmmm va ska man göraNä, inte när det kommer till Rolex iaf!
Köp en vit! Vill du ha en svart tycker jag du ska kolla på en Explorer I istället!Å inte finns de många svarta å välja på, en överprisad -01 på jälmers ur, å en -99 hos NT watches hmmm va ska man göra
Tyvärr endast svart som lockar, å då Exp II. Annars blir det en sub 14060 som är nästa val.Köp en vit! Vill du ha en svart tycker jag du ska kolla på en Explorer I istället!
Edit: Inte för att svarta ExpII är dåliga, men Explorer I är också en fin klocka om svart är ett alternativ.
Bra där, lämna de vita åt mig!Tyvärr endast svart som lockar, å då Exp II. Annars blir det en sub 14060 som är nästa val.
Kommer fler.Å inte finns de många svarta å välja på, en överprisad -01 på jälmers ur, å en -99 hos NT watches hmmm va ska man göra
Ett litet tips när det gäller SEL vs. icke SEL; länkens kondition är viktigare än typ av ändlänk. Jag skulle inte låta SEL vara en dealbreaker om allting annat känns rätt.Yes, men då får du inte SEL!