• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Jag tycker också det blir för färganpassat. Rött funkar bara på julafton. Vitt möjligen på en ledig sommarfest eller Sandhamns brygga i Juli:cool:
Jag tycker Exp 2 med vit tavla lirar bäst på mellanfärgat band typ brunt läder eller varför inte grått nato om man vill ha alternativ till länk. Lite gamla bilder:
image.jpeg

image.jpeg
 

Zalath

Panerai
Jag är lite sugen på färgmatchande läderarmband...

Någon som har kort på 16570 med vitt läderarmband? T.ex. Hirsch Kansas finns i 20 mm L.
http://www.hirschag.com/en/hirsch-bracelet-assortment/#/261

Jag har vit urtavla, och till den ser inte svart läder så hett ut... Men jag har inget vitt själv att testa med. Jag tror rött läder kan se rätt nice ut också, om man hittar rätt nyans.

Jag hittade några relaterade bilder, ja jag vet att bara de 3 översta är läder...
nato-rolex.jpg

rolex-explorer-ii-pre-2011_racing_grande.jpg

$_12.JPG

20110928-071140.jpg

c58594b81dae7863dfbaea9e3f6c361d.jpg
Tycker alla är klockrena! Exp2 funkar fint med lite udda och matchande band!
 

Burgundy

Omega
2-Faktor
Well, gällande försäljningen kan jag bara citera den store tänkaren och förebilden:
image.jpeg

Det tog väl max 30 min så var det mer eller mindre klart och många som var intresserade. Får dessutom tacka @Gummo för att ingen vågade pruta :) Nu är den överlämnad till en förhoppningsvis nöjd och jag tror även rätt ägare som kan njuta av klockan länge.
 
Senast ändrad:

Moorflax

Patek
2-Faktor
Well, gällande försäljningen kan jag bara citera den store tänkaren och förebilden:
image.jpeg

Det tog väl max 30 min så var det mer eller mindre klart och många som var intresserade. Får dessutom tacka @Gummo för att ingen vågade pruta :) Nu är den överlämnad till en förhoppningsvis nöjd och jag tror även rätt ägare som kan njuta av klockan länge.
Håller med om nästan allt. Trist bara att det inte var jag som köpte den.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Well, gällande försäljningen kan jag bara citera den store tänkaren och förebilden:
image.jpeg

Det tog väl max 30 min så var det mer eller mindre klart och många som var intresserade. Får dessutom tacka @Gummo för att ingen vågade pruta :) Nu är den överlämnad till en förhoppningsvis nöjd och jag tror även rätt ägare som kan njuta av klockan länge.
Hahaha... Vet inte om jag ska gratta eller beklaga försäljningen för det var ett bra pris på en bra klocka. Lite synd dock att jag inte fick spöa nån fulprutare ;) Det går väl fler tåg vad gäller det kan jag tänka...
 

Linkan

Rolex
Sitter och suktar efter klocka nummer 2 just nu, är sugen på en explorer 2 med svart tavla. Men tittar verkligen på alla olika årsmodeller, 90 och början av 20talet.
Är det något man ska tänka på? alla tips tas gladeligen emot.
 

Burgundy

Omega
2-Faktor
Hahaha... Vet inte om jag ska gratta eller beklaga försäljningen för det var ett bra pris på en bra klocka. Lite synd dock att jag inte fick spöa nån fulprutare ;) Det går väl fler tåg vad gäller det kan jag tänka...
Gratulera är nog ändå rätt! Visst hade jag säkert kunnat få ut ett antal tusenlappar mer, men tyckte tid och smidighet var viktigare. Klockan var/är fantastisk, men har siktet inställt på annat så det känns bra. Sedan har jag en känsla att det kommer fulprutare på annat och då får du steppa in @Gummo ;)
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Jag ser inga konstigheter med den. Man kanske skulle ha önskat sig en bild där man ser stretchen i länken. Men överlag ser det ju väldigt bra ut.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Well, gällande försäljningen kan jag bara citera den store tänkaren och förebilden:
image.jpeg

Det tog väl max 30 min så var det mer eller mindre klart och många som var intresserade. Får dessutom tacka @Gummo för att ingen vågade pruta :) Nu är den överlämnad till en förhoppningsvis nöjd och jag tror även rätt ägare som kan njuta av klockan länge.
Vem blev den lyckliga nya ägaren, ge dig till känna :snaphappy:

Som några av er redan visste så var det jag som lyckades att kontakta @Burgundy först, ärlig man som han är så lät han mig få den fast den hämtades i torsdags.
Bilder och öppning kommer inom kort då jag haft sjukt mycket att göra de senaste dagarna.
 

D.B

Cartier
2-Faktor
Som några av er redan visste så var det jag som lyckades att kontakta @Burgundy först, ärlig man som han är så lät han mig få den fast den hämtades i torsdags.
Bilder och öppning kommer inom kort då jag haft sjukt mycket att göra de senaste dagarna.
Din j**el ;), grattis. Faktiskt lite sotis, allt letande dog lite efter denna miss :drowning:, väldigt bra deal i dagsläget. Om du tröttnat om en vecka eller två så pm:a mig :D:D;)
 
Topp