• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

RobinBanks

Panerai
2-Faktor
Piké, shorts och polar här 🙂

20210918_132216-01-01.jpeg
 

Olpes

Cartier
Därför man ska ha en av varje 🙂👍
Första gången jag använde en lightbox

20210929_155413-01-01.jpeg
Ja, har faktiskt varit lite inne på det. Gillar verkligen idén med att om man älskar en klocka; våga köpa den i fler utföranden / färger. Känner dock för en modernare Rolex med modernare länk och specs som daily driver som jag kan känna mig mindre rädd om. Tror det blir en OP36 :angel:

Med det sagt: Ska du sälja den svarta kan du ju höra av dig :hilarious:
 

RobinBanks

Panerai
2-Faktor
Ja, har faktiskt varit lite inne på det. Gillar verkligen idén med att om man älskar en klocka; våga köpa den i fler utföranden / färger. Känner dock för en modernare Rolex med modernare länk och specs som daily driver som jag kan känna mig mindre rädd om. Tror det blir en OP36 :angel:

Med det sagt: Ska du sälja den svarta kan du ju höra av dig :hilarious:
Så är det, och jag älskar ju verkligen denna modell. Funderar dock faktiskt på att sälja den svarta. Finns ju massa andra roliga svarta klockor man måste testa 😂 hör av mig innan den landar på säljforumet om det blir aktuellt
 
Senast ändrad:

S.N

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Kommer troligtvis lägga ut en D-serie med polartavlan på K&S snart. Har väl en ganska bra uppfattning om värdet men kan vara kul att höra vad ni i tråden tror.

Fullset, Rolex-servad ganska nyligen och väldigt skarp.

Tack på förhand!
 

RobinBanks

Panerai
2-Faktor
Kommer troligtvis lägga ut en D-serie med polartavlan på K&S snart. Har väl en ganska bra uppfattning om värdet men kan vara kul att höra vad ni i tråden tror.

Fullset, Rolex-servad ganska nyligen och väldigt skarp.

Tack på förhand!
Min gissning ligger på 85-95k, och upp emot 100k om den är i riktigt fint skick, och rätt köpare finns.
Skulle dock vänta till i vår/sommar med att sälja, då dessa verkar tinga lägre på hösten /vintern.
Hur lyder din uppfattning?
 
  • Like
Reactions: S.N

S.N

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Min gissning ligger på 85-95k, och upp emot 100k om den är i riktigt fint skick, och rätt köpare finns.
Skulle dock vänta till i vår/sommar med att sälja, då dessa verkar tinga lägre på hösten /vintern.
Hur lyder din uppfattning?
Låter rimligt, hade nog gissat på cirkus 90' då det är ett fint exemplar, så kommer nog nöja mig där om det blir försäljning :)
 

RobinBanks

Panerai
2-Faktor
Hittade denna, som jag hade i varukorgen, tills jag började störa mig på kronan, samt typsnittet i bezel. Synd, när det var så nära. 🙂

 

Klocknovis

Panerai
2-Faktor
Jag satt och tog kort för dagens klocka när jag insåg att visarna står i zenit. Jag diggar verkligen när GMT-visaren göms, då står man där och fånler för sig själv. Samtidigt är det väldigt motsägelsefullt eftersom jag älskar hur den röda visaren bryter av tavlan på ett väldigt smakfullt sätt. Vad säger och tycker
57CEFE8C-5F8A-4944-BA6D-1FE61191A3A9.jpeg
ni andra?
 

RobinBanks

Panerai
2-Faktor
Jag satt och tog kort för dagens klocka när jag insåg att visarna står i zenit. Jag diggar verkligen när GMT-visaren göms, då står man där och fånler för sig själv. Samtidigt är det väldigt motsägelsefullt eftersom jag älskar hur den röda visaren bryter av tavlan på ett väldigt smakfullt sätt. Vad säger och tycker
57CEFE8C-5F8A-4944-BA6D-1FE61191A3A9.jpeg
ni andra?
Känner absolut igen mig i detta 🙂
 
Topp