• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Bjuder på en bild från tidigare idag jag med 😊

IMG_20220516_134257_817.jpg
Snyggt!
 

Mandunko

Cartier
2-Faktor
Är det orimligt att tro att man kan få tag på en 16570 för ett bra pris nu för tiden- eller har bara de senaste på forumet legat högt i pris? 🤔
 

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Är det orimligt att tro att man kan få tag på en 16570 för ett bra pris nu för tiden- eller har bara de senaste på forumet legat högt i pris? 🤔
Dem börjar krypa uppåt 100 för fullset så det är inte orimligt i dagens priser, men inte konstigt heller när en GMT kostar uppåt 140k. Men ligger en 99a ute för 89 vilket känns okej, dock dåliga bilder.
 

Mandunko

Cartier
2-Faktor
Dem börjar krypa uppåt 100 för fullset så det är inte orimligt i dagens priser, men inte konstigt heller när en GMT kostar uppåt 140k. Men ligger en 99a ute för 89 vilket känns okej, dock dåliga bilder.
Tja, jag vet inte- känns som att de billigare ex'en gick här på forumet för ~65-70 för bara några månader sedan, men hey- mycket kan hända på några månader. :)
 

pelagos1

Cartier
2-Faktor
Tja, jag vet inte- känns som att de billigare ex'en gick här på forumet för ~65-70 för bara några månader sedan, men hey- mycket kan hända på några månader. :)
Precis som du nämner gick ju dem billigare exemplaren för 65-70 för ett par månader sedan, dem tror jag kanske rimligtvis ligger runt 70-80 nu. Men letar du fina exemplar med fullset så tror jag lätt du hamnar strax under 100’ relativt fort😀
 

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Tja, jag vet inte- känns som att de billigare ex'en gick här på forumet för ~65-70 för bara några månader sedan, men hey- mycket kan hända på några månader. :)
Dem gick billigare för någon månad sen, men priserna i denna hobby är ju skum och kollar man chrono så har de ökat med strax över 15 på 6 månader så har ökat ganska rejält
 

Pippo

Omega
2-Faktor
D47B0955-114A-4A04-AA24-6E8711D14661.jpeg

65-70k för några månader sen vet jag inte. Denna har jag haft i 1,5 år och betalade däromkring då vilket var fullt rimligt (z-serie, förvisso ej full-set).

Men, men oavsett pris - en fantastisk klocka! Synd att Rolex slaktade modellen m 216570..
/J
 

Mandunko

Cartier
2-Faktor
D47B0955-114A-4A04-AA24-6E8711D14661.jpeg

65-70k för några månader sen vet jag inte. Denna har jag haft i 1,5 år och betalade däromkring då vilket var fullt rimligt (z-serie, förvisso ej full-set).

Men, men oavsett pris - en fantastisk klocka! Synd att Rolex slaktade modellen m 216570..
/J
Mmmmm. Avis!

Om 124270 är en indikation kanske även tvåan kan göra en return to form i framtiden. Hoppet är det sista som lämnar en!
 

RobinBanks

Panerai
2-Faktor
Yes och en lillebror😎
Hade en GMT period i mitt samlande, där jag bla hade både en svart och en vit, och även en Explorer 1. Upplevelsen av Explorer 1 var att det var en riktigt tråkig klocka. En upplevelse jag vet att jag inte delar med många. Däremot gillar jag den nya tvåtonarn av någon anledning.
 
Senast ändrad:

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Topp