• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

lekamen

KS Explorers Club
2-Faktor
Sitter också på hipsterduon. Kompletterar varandra perfekt.
A20135C7-1519-4965-8CCE-84BA9AB343DA.jpeg
Haha, är det så det heter 😂 Jag är fast besluten att skaffa mig en 16570 igen så snart finanserna tillåter 🤷🏼‍♂️
 

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Min favorit också. Kan man peta bort bubblan utan att bli lynchad tro? :)

För mig är det alldeles för mycket pengar för att modifiera, men cred till den som vågar. Jag gissar att det skulle ta ner värdet en hel del, men visst skulle det se bra ut!

Jag tog själv bort bubblan på en Seiko Baby Turtle och den blev bara bättre. Den bubblan var dock kass och gjorde det när på omöjligt att läsa av datumet. Bubblan på ExpyII tycker jag gör sitt jobb åtminstone.
 

BankAnden

Panerai
För mig är det alldeles för mycket pengar för att modifiera, men cred till den som vågar. Jag gissar att det skulle ta ner värdet en hel del, men visst skulle det se bra ut!

Jag tog själv bort bubblan på en Seiko Baby Turtle och den blev bara bättre. Den bubblan var dock kass och gjorde det när på omöjligt att läsa av datumet. Bubblan på ExpyII tycker jag gör sitt jobb åtminstone.


Här är exempel från TRF. Tycker det ser bra ut.

127D1146-6562-4580-B10C-5529F0985835.jpeg
945FC3DD-1854-49CD-91F0-CF86484CA585.jpeg
 

Jesper1324

Breitling
Har funderat på att byta till ett vitt gummi strap med ett Oysterlock clasp (dyrt)
Vet någon en bra sida att köpa gummi straps? Har kollat på Rubber B
Screenshot_20221016_112239_com.android.chrome.jpg
 
Topp