• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Joe

Omega
Känns bra att tänka så, iaf.... En av mina anledningar för mitt val av dessa klockor vad precis att inte så många som känner den igen.
Inte samma sak med Daytona eller en 16800
 

JamesZ

Cartier
iPhone + loupe blir så här
IMG_2878.JPG
IMG_2879.JPG
 

sjodan

Omega
Sitter ibland på jobbet och internetsöker på Rolex explorer, vanligaste kommentaren från arbetskamrater är "Den där ser ju inte ens ut som en Rolex". För dom är en Rolex en klocka av guld :)
 
Vill inte klanka ned på andras klockor men jag måste faktiskt hålla med dig i på den punkten. Gillade inte alla nya 2an på :/

Hade 16570 Polar som hängt med mig länge. När jag väl bestämde mig för att testa vattnet med andra, var avsaknaden av den vita tavlan ett faktum. Lite hårda omdömen av 216570, men faktum är att den är en förfinad version. Estetiken är ju som mkt annat väldigt subjektiv, men återgår till de tidigare GMT visare. Dock kan man säga att den är lite mindre toolig i jämförelse. Peraonligen mkt nöjd med båda modellerna.
 
Hade 16570 Polar som hängt med mig länge. När jag väl bestämde mig för att testa vattnet med andra, var avsaknaden av den vita tavlan ett faktum. Lite hårda omdömen av 216570, men faktum är att den är en förfinad version. Estetiken är ju som mkt annat väldigt subjektiv, men återgår till de tidigare GMT visare. Dock kan man säga att den är lite mindre toolig i jämförelse. Peraonligen mkt nöjd med båda modellerna.

Exakt, det viktiga är att man själv gillar det. Själv har jag lite för små handleder för att förmodligen ens göra en rättvis bedömning av 216570
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Hade 16570 Polar som hängt med mig länge. När jag väl bestämde mig för att testa vattnet med andra, var avsaknaden av den vita tavlan ett faktum. Lite hårda omdömen av 216570, men faktum är att den är en förfinad version. Estetiken är ju som mkt annat väldigt subjektiv, men återgår till de tidigare GMT visare. Dock kan man säga att den är lite mindre toolig i jämförelse. Peraonligen mkt nöjd med båda modellerna.
Jag köpte nästan en ny, men när dom skulle ha 1000 pix för en extra länk så hoppade jag den dealen och köpte denna 16570 ist. Så jag försökte verkligen gilla den men den här är enligt 16570 mening mycket snyggare och renare. Det sista 5 siffriga sportrolexen. Och 216570 kommer alltid vara den fula ankungen enligt mig men smaken är som baken
 
Topp