• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

m_s

Patek
2-Faktor
Jag är förvånad.

Har genom åren som gått testat mycket Rolex sportmodeller i stål. Allt från vintage 5513 till SubC, 14060, SeaDwellers, 216570, Exp1 etc. Aldrig riktigt klickat. Har mer fastnat för Tudor som lite underdog och kanske mer säregen design och på senare år även Panerai.

Har även under alla dessa år tittat lite snett på Exp2, speciellt den vita som jag tyckte helt enkelt såg rätt miffo ut.

Men så gav gav jag mig fan på att testa en och den har dominerat handleden sedan dess.

Den är ju bekväm, flyger under radarn och har en rätt "egen" karaktär och tydligen så trivs jag bra med det. På länken är den skön, på ett slitet grått Nato nästan ännu bättre. Den finns där men samtidigt en storlek som smiter undan perfekt utan att försvinna.

Underligt hur smaken förändras. Bjuder på en några dagar gammal bild.

IMG_1248.JPG
 

najkksorn

Cartier
Inga problem att byta, kan bli lite billigare om du hittar en begagnad tavla. Tänk bara på att det är olika visare till vit o svart, svarta visare till den vita.

Visst är det pärlemorfärgade till båda?

I övrigt ser jag ingen skillnad på visarna!

om man skulle byta.. vad får man räkna med att ge för ny urtavla / tillhörande visare? (original såklart)
 
Topp