• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
NOS Explorer II 16570 random-serie
004.JPG
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor

DrPhil

Omega
2-Faktor
Tjena 16570-älskare!
Har sökt svar på varför 16570 varit så underskattad men utan större lycka. Är det bara trender som ligger bakom? Hur ser ni på saken?
Och förresten, hör av er om någon är sugen på att avyttra en vit rackare ;)
 

sinner

Panerai
Tjena 16570-älskare!
Har sökt svar på varför 16570 varit så underskattad men utan större lycka. Är det bara trender som ligger bakom? Hur ser ni på saken?
Och förresten, hör av er om någon är sugen på att avyttra en vit rackare ;)

Du kommer troligtvis inte hitta något vettigt svar.
Jag tycker att den är grym, passar till det mesta och en utav få rolexmodeller som är lika bra på Nato, vintageläder som på länk.
Men, det är en stealthrolex och passar inte in i många rolexägares karaktär. Jag tror att det är den största anledningen.
Jämför den med snubben, jag kan förstå att en riktigt fin 5513 med domat plexi stiger i värde då det helt enkelt är en fantastiskt fin modell. Prisökningen och hypen kring nya subbar är för mig helt obegriplig även om det är en riktigt fin klocka.
 

kamme

Breitling
Hjälp! Min 16570 från 1997 började i somras kännas märklig i uppdraget varpå jag åkte till min Ad och hörde mig för om orsaken då den fortarande var under servicegaranti, blev försäkrad om att det inte var något konstigt alls trots att sekundvisaren inte började röra sig förräns efter ca 20 drag och att det kändes som att det hackade väldigt mycket när jag drog upp den.
Någon vecka efter besöket så tjärvade den ihop totalt när jag drog upp den och stannade helt. Jag åkte tillbaka med klockan och fick den reparerad under garantin.

Men nu känns den ännu värre i uppdraget och det tog fortfarande 20 drag att få igång den. Jag vågar fan knappt röra klockan nu. Så min fråga är om era 16570's känns som att det ligger "grus" i kuggen när ni drar upp de? Oroar jag mig i onödan? Ingen av mina andra klockor känns lika rassliga i uppdraget, dock är detta min enda klocka med GMT funktion så kanske det beror på det?

Tacksam för all info jag kan få då min garanti går ut vilken dag som helst
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Jag skulle verkligen inte beskriva känslan i uppdraget på min som att det ligger grus i det, tycker inte uppdraget på explorer 2 skiljer sig direkt från min gamla submariner.
 

kamme

Breitling
Hjälp! Min 16570 från 1997 började i somras kännas märklig i uppdraget varpå jag åkte till min Ad och hörde mig för om orsaken då den fortarande var under servicegaranti, blev försäkrad om att det inte var något konstigt alls trots att sekundvisaren inte började röra sig förräns efter ca 20 drag och att det kändes som att det hackade väldigt mycket när jag drog upp den.
Någon vecka efter besöket så tjärvade den ihop totalt när jag drog upp den och stannade helt. Jag åkte tillbaka med klockan och fick den reparerad under garantin.

Men nu känns den ännu värre i uppdraget och det tog fortfarande 20 drag att få igång den. Jag vågar fan knappt röra klockan nu. Så min fråga är om era 16570's känns som att det ligger "grus" i kuggen när ni drar upp de? Oroar jag mig i onödan? Ingen av mina andra klockor känns lika rassliga i uppdraget, dock är detta min enda klocka med GMT funktion så kanske det beror på det?

Tacksam för all info jag kan få då min garanti går ut vilken dag som helst

Bump
 
Topp