• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

55C5D59E-F4B8-4625-9FE6-67D5050FAFDA.jpeg

Onödigt provocerande/trollande av en forumräv med 12000 inlägg kan jag tycka. Men det kanske bara är ett skämt jag inte förstår? @Compiss
Skämt?
Varför?

Vissa anser att det är en klocka värd 40’ för mig är det en klocka för ca 25.

Vad är det för provocerande eller trollande, som du anser, med det?

Jag anser inte den har det värde marknaden anser den ha, det är inget konstigt, eller?

Skämt?
Varför?

Vissa anser att det är en klocka värd 40’ för mig är det en klocka för ca 25.

Vad är det för provocerande eller trollande, som du anser, med det?

Jag anser inte den har det värde marknaden anser den ha, det är inget konstigt, eller?
Varför tror du att folk i tråden är intresserade av vad du anser att den är värd? För att provocera antar jag. Kan inte se någon annan anledning.

Dessutom, för många är 16570 den första Rolex man köper pga prisläget, något man kanske har sparat länge till och är stolt över. Inte så kul då att någon gammal forumräv omotiverat skriver att man betalat 20k för mycket.
Jäkligt onödigt och inget som bidrar till ett trevligare forumklimat direkt.

Senast ändrad:
Varför tror du att folk i tråden är intresserade av vad du anser att den är värd? För att provocera antar jag. Kan inte se någon annan anledning.

Dessutom, för många är 16570 den första Rolex man köper pga prisläget, något man kanske har sparat länge till och är stolt över. Inte så kul då att någon gammal forumräv omotiverat skriver att man betalat 20k för mycket.
Jäkligt onödigt och inget som bidrar till ett trevligare forumklimat direkt.
Eller så får man glatt acceptera att man har olika åsikter och glädjas åt det. Det var absolut inget otrevligt med posten du hänvisar till. Det är i min mening du som nu skapar otrevligheter.

Senast ändrad:
Har länge varit sugen på en svart explorer II 16570 och nu känner jag att det är på gång. Hittar ingen till salu här på KS men vad tror ni om dessa:
https://www.blocket.se/stockholm/Rolex_Explorer_2_II_16570_40mm_Svart_79956977.htm?ca=11&w=3
https://www.blocket.se/stockholm/Rolex_explorer_2_16570_80467090.htm?ca=11&w=3

Eller finns det möjligvis någon här som vill bli av med sin? :)
Lug holes är nästan ett måste. Tritium är ett plus.
Om du måste ha lugholes så går väl den nyare av dem bort :)

Har förstått som att det är originaltavla fram till ett visst år. De användes typ 2 år i samband med luminova. Det där med service är jag osäker på. Varför skulle de byta ut tavlan till en tavla med annan text?
Swiss only användes endast under ca två år tror det var 99-00 som original men service tavlor man köpte senare stod det endast swiss på också under en period.:)

Tillbaka
Topp