• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

donpasta

Panerai
Tillbaks med oanvänd Explorer ll, 16570 M-serie :cigar:

IMG_0328.jpeg


IMG_0329.jpeg

Sjukt snygg! jag hade en väldigt polerad 16570 polar som jag sålde förra julen. En 16570 polar som är opolerad är nog den enda klocka som jag skulle sälja min Omega SMP för och byta OWG klocka :angel:
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Har läst igenom heeela tråden och ny tavla och visare verkar kosta runt 7k + bytet? Och man får behålla tavla/visare msn byter ut?
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Från vilket år var de ”engraved rehaut” m serie?

Hitta på sida 12
 

Bilagor

  • 04C1BA5A-065C-4E1B-A04E-8B437359D1AB.png
    04C1BA5A-065C-4E1B-A04E-8B437359D1AB.png
    86.3 KB · Visningar: 1

OldSport

Omega
Vad kostar en vanlig service utan polering?

Jag har själv inte genomfört service men enligt prislistor är servicekostnaden fr. 6500kr hos Rob E,Nymans och Krons (Exp2 klassas väl som Oyster Proffesional?), sen får man lägga till kostnaden för delar på ett par tusen. I servicekostnaden är polering inräknat och vad jag har läst får man inte avdrag för det om man avstår från polering. Någon här med mer erfarenhet kring ämnet kan säkert utveckla.
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Jag har själv inte genomfört service men enligt prislistor är servicekostnaden fr. 6500kr hos Rob E,Nymans och Krons (Exp2 klassas väl som Oyster Proffesional?), sen får man lägga till kostnaden för delar på ett par tusen. I servicekostnaden är polering inräknat och vad jag har läst får man inte avdrag för det om man avstår från polering. Någon här med mer erfarenhet kring ämnet kan säkert utveckla.
Ok tack för svar..kosta ju en slant men ganska märkligt att man inte får avdrag om man väljer bort polering :-/
 
Jag har själv inte genomfört service men enligt prislistor är servicekostnaden fr. 6500kr hos Rob E,Nymans och Krons (Exp2 klassas väl som Oyster Proffesional?), sen får man lägga till kostnaden för delar på ett par tusen. I servicekostnaden är polering inräknat och vad jag har läst får man inte avdrag för det om man avstår från polering. Någon här med mer erfarenhet kring ämnet kan säkert utveckla.

Pratade med nymans här om dagen och de drar bort 700 om man inte vill polera så då kostar servicen 5800 :-.
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Det heter Herzog Vintage Horse. Minns inte var jag köpte det ifrån. Det är riktigt skönt, stabilt och ganska tjockt - 2,5mm vid spetsen / 4,5mm vid klockan.
Riktigt snyggt läder :) hur gamal är remmen? Är den köpt ljus eller mörkbrun? För viss är de den här?
 

Bilagor

  • 297E00ED-6769-4788-8B39-5F6397FDFCF9.png
    297E00ED-6769-4788-8B39-5F6397FDFCF9.png
    157.3 KB · Visningar: 2
Topp