• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

JDQ

Panerai
2-Faktor
Vad har hänt med alla 16570, den senaste på k&s var i april. Känns som det tidigare varit bra rullians på Explorer 2 men nu vill alla hålla hårt i sina?
Har varit på jakt efter en svart ett tag nu men känns dött här på forumet och utomlands kostar de ju Sub priser :banghead:
Jag tycker personligen att den är kraftigt underprisad och tror på en uppgång. Vet inte hur andra tänker eller ser på det men personligen ser jag ingen anledning till att även denna modell ska följa med i värdeutvecklingen.
Jag håller helt med om att den är underskattad och det är en modell jag personligen gillar starkt men varför tror du den kommer sticka i pris?:) Den har ju alltid varit underskattad då den inte varit särskilt populär jämfört med tex en sub något som jag inte tror har ändrats. Kollar man grafen på chrono24 känns det bara som att den hänger med i den generella Rolex prisuppgången och när andra Rolex modeller blir dyrare följer denna med. Tror något mer måste hända för att intresset för modellen ska öka markant och då kan priserna stick. Man kan få fram grafer på chrono24 över prisutvecklingen då har gmt ökat med ca 50 tkr på 5 år och Explorer 2 typ 15 tkr känns som en ganska stabil uppgång.
 

closetplayer

Rolex
2-Faktor
16570 på Super Jubilee

IMG_1366.jpeg
 
Topp