Sparande!? Knackade ett russin på stan och sedan var det klart.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Knappast snart, börsen och ekonomin känns helt sönderdopad av politiker och centralbanker. OMXS30 +2.44% nu idag, WTF liksom?Första klockan var många år sedan. En Breitling Chrono som jag köpte av en bekant på avbetalning.
Han fick några tusen i månaden tills den var betald.
Numera så är det utdelningar, räntor och avkastning på investeringar som bland annat går till klockor.
Har som regel att inte röra kapitalet till denna typ av konsumtion, bara eventuella vinster.
Det innebär att vissa år blir det inga klockor om investeringarna inte ger någon vinst.
Go Grexit..
Har själv en bonus 1 ggr/år på företaget men den ger alla ersättning och är ca 5-8.000 netto så inga direkta Rolex av den![]()
Många som jobbar mot bonus verkar det som, merparten säljare eller inom typ investment??
Har själv en bonus 1 ggr/år på företaget men den ger alla ersättning och är ca 5-8.000 netto så inga direkta Rolex av den![]()
Kan mycket väl vara samma företag som betalade min första "dyr"klocka med julbonusen!Jag känner till ett företag som betalar 2000 kr i rekryteringsbonus ;-)
En OK Casio efter skatt!
Tror inte det, detta bolaget betalar inte julbonus, de har istället (redan) vad jag hört ställt in julfesten!Kan mycket väl vara samma företag som betalade min första "dyr"klocka med julbonusen!![]()
Låter som företaget jag jobbar på. Lägger enorma pengar på puckade saker och drar in på dagstidning, fika och julbord/kräftskiva.Tror inte det, detta bolaget betalar inte julbonus, de har istället (redan) vad jag hört ställt in julfesten!
Ganska bra bonus då med andra ord! Får man fråga vad du jobbar med/som?Har sedan 2013 också bonus per år. Då det är pengar jag aldrig räknar med så sammanfaller utbetalningen konstigt nog med klockinköp (easy come, easy go):
2013 - Täckte nästan en begagnad IWC Mark XVI
2014 - Ett bra bidrag till en nära ny Rolex SD
2015 - Räckte till en begagnad Sinn 6060 + lite till för att fylla igen delar av hålet som SD'n gjorde ...
Ser fram emot vad nästa års bonus ska föra med sig.![]()
Ganska bra bonus då med andra ord! Får man fråga vad du jobbar med/som?
Detta var ju visserligen nåt år sen men då är det nog inte samma i vilket fall!Tror inte det, detta bolaget betalar inte julbonus, de har istället (redan) vad jag hört ställt in julfesten!
Knappast snart, börsen och ekonomin känns helt sönderdopad av politiker och centralbanker. OMXS30 +2.44% nu idag, WTF liksom?
Centralbankerna "pissar ständigt" i byxorna nu för att hålla "värmen" uppe. Om några år, och definitivt kommande generationer, kommer få betala dyrt för denna feghet. Minusränta när arbetslösheten inte är direkt hög och huspriserna skenar (likviditetsfälla), smart!
NYTT: När det väl "smäller", då kommer det bero på KINA! Saktar in rätt bra där nu men staten har ju pengar att bränna där också iaf initialt.
Vill också köpa klockor med bilder från internet, en dag kanske det händer
Vill också köpa klockor med bilder från internet, en dag kanske det händer
Tog en del av lönen och klippte mig.
Va? En Certina DS diver men det var ju ett tag sen nuSnyggt! Vad blev det?
Jag skojade.Va? En Certina DS diver men det var ju ett tag sen nu