• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Era bästa "tripplar" - trippel -tråden

@flugan

Otroligt trevlig trippel! Är så oerhört förtjust i Deep Sea, för j-vla tråkigt att man har handleder smala som tandpetare. Både den och Daytonan är ju magiska. (Inge fel på Heuern heller så klart:)).

@flugan

Kan tänka mig det!

Bara provat en gång i 30 sek och då hade jag korkat nog haft en 34 mm på handleden i två dagar så möjligt att allt över 36 hade känts som väggur:)

@flugan

Kan tänka mig det!

Bara provat en gång i 30 sek och då hade jag korkat nog haft en 34 mm på handleden i två dagar så möjligt att allt över 36 hade känts som väggur:)
Hahah inte omöjligt,Jag köpte en 44 mm Panerai för några veckor sedan som jag har haft på mig varje dag fram till igår när JLC åkte på,kändes som en knapp nål i jämförelse :)
Tror man vänjer sig vid det mesta....

15450 - 116520 - 5164
593F094F-D740-45CD-9D70-28B2F0515158.jpeg

Cartiern är Quartz, funderat på att "byta upp" mig till manuell, men känner att designen är det som är viktigast på denna klocka. :)
Så är det ju! Inget fel med quartz i en 80-talig yuppieklocka. :D
Din ser ut att vara fin i guldpläteringen också. Jag har en manuell från 1980 med blå mystery dial, som har en del skav på bandhornen. Gillar den skarpt ändå!

:cool::)
Så är det ju! Inget fel med quartz i en 80-talig yuppieklocka. :D
Din ser ut att vara fin i guldpläteringen också. Jag har en manuell från 1980 med blå mystery dial, som har en del skav på bandhornen. Gillar den skarpt ändå!
Absolut, väldigt fin i pläteringen faktiskt. Tror jag sett den i Cartier tråden, jäkligt snygg den också. Väldigt enkel och trevlig i tavlan! :)

Dykar-krono-dress isch combo låter ju onekligen passande.

Dykare är ganska lätt tycker jag.
Omega Planet ocean
image.jpg

Eller Rolex Sub/DS
Är väll de två starkaste kandidaterna i mina ögon.

Menbjag har börjat ränkers mer och mer på cronografer. Det ör inte mycket som slår speedyn. Ända jag saknar där är datum, men det finns ju det med, bara inte PRO. Alla andra känns lite.. mjäääh.. vist en daytona är alltid en Daytona, Svårt att argumentera med, men alltid något som skaver på övriga kandidater tycker jag.

Dress-isch då..

Börjar snegla åt Aqua Terra tom är mer ”städad” än POn.. men även IWC har många fina kandidater här. Tänker främst på Deras 7 day portugieser so jag fastnat för totalt.

4CF1EE9C-0C64-48B5-80D8-A0753D6F8A75.jpeg

Tillbaka
Topp