• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Era bästa "tripplar" - trippel -tråden

Mindre stålsport i olika åldrar.
IMG_0061.JPG

Tack, dom kompletterar varandra väldigt bra!
Nice, en Speedy sen ?
Nej, Speedy i all ära.. Första klockan var en Seamaster aqua terra för ca 12 år sen men efter den har det inte blivit någon Omega.
Är handleds tiden jämt fördelad eller..??
Nej, det är en klocka där som tar upp 90 % av tiden. Den får liksom dom andra 2 att upplevas lite lätta..

Wow, hatten av. Daytonan är löjligt snygg.

Hur är Platinum att ha på handleden? Reptåligt?
Platina är fruktansvärt förödande.. Det är TUNGT.. Många som provat klockan blir oerhört förvånade av vikten i relation till storleken. Jag har haft en 116619 tidigare och den tog en del repor. Platina är ett hårdare material än guld men stål är ju bättre i det avseendet. Problemet är att det går 2 ståldaytona i vikt på en i platinum. Sånär som på några gram..

Platina är fruktansvärt förödande.. Det är TUNGT.. Många som provat klockan blir oerhört förvånade av vikten i relation till storleken. Jag har haft en 116619 tidigare och den tog en del repor. Platina är ett hårdare material än guld men stål är ju bättre i det avseendet. Problemet är att det går 2 ståldaytona i vikt på en i platinum. Sånär som på några gram..
Jag har provat Platonan, det kändes ända upp i axeln när jag bar den. Vansinnigt :D

Platina är väl hårdare än stål ...

Tillbaka
Topp