C
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Magisk trådstart!
Datejusten på bilden är inte en 116200.. men det kanske var ett medvetet val?Har knappt hunnit köpa min första klocka +30tkr och har redan börjat fundera vad som behövs för att komplettera. Oavsett hur fantastisk en viss klocka är så känns det svårt att nöja sig med en. Finns för många märken, modeller, färger, former, storlekar och material. Vilka är era tre favoritklockor som ni äger/vill eller ska köpa för att få en sån bra rotation och bredd på som möjligt? Motivera gärna!
Själv inväntar jag en DJ 116200 med blå tavla vilket varit min graal. Har dock alltid varit fascinerad av speedmaster och tycker den känns som ett bra kompliment, annan storlek, annan färg på tavlan och oändliga möjligheter med band. Därefter tror jag det kan bli en JLC reverso då med vit tavla, annan form och mörktbrunt/svart läderband som funkar när man ska klä upp sig.
Bilderna nedan är lånade!
Datejusten på bilden är inte en 116200.. men det kanske var ett medvetet val?
Klockan på bilden är den större versionen på 41 mmÄr det bezeln du tänker på? Tänkte att set var en reflektion som gör att den ser lite fluted ut. Alla andra missar skyller jag rödvins-intaget på
Den är slät. Men 41mm. Kan inte referensen.Är det bezeln du tänker på? Tänkte att set var en reflektion som gör att den ser lite fluted ut. Alla andra missar skyller jag rödvins-intaget på
Ut med DJ och en med Sub så har du den sk radhus trippeln.Har knappt hunnit köpa min första klocka +30tkr och har redan börjat fundera vad som behövs för att komplettera. Oavsett hur fantastisk en viss klocka är så känns det svårt att nöja sig med en. Finns för många märken, modeller, färger, former, storlekar och material. Vilka är era tre favoritklockor som ni äger/vill eller ska köpa för att få en sån bra rotation och bredd på som möjligt? Motivera gärna!
Själv inväntar jag en DJ 116200 med blå tavla vilket varit min graal. Har dock alltid varit fascinerad av speedmaster och tycker den känns som ett bra kompliment, annan storlek, annan färg på tavlan och oändliga möjligheter med band. Därefter tror jag det kan bli en JLC reverso då med vit tavla, annan form och mörktbrunt/svart läderband som funkar när man ska klä upp sig.
Bilderna nedan är lånade!
Ser ingen....Ser bara två
Ska man hårdra det såSer ingen....
Ut med DJ och en med Sub så har du den sk radhus trippeln.
Vi är många som har haft den. En gång i tiden:Haha det var för mig ett nytt begrepp, intressant. Bor ju själv i radhus med fru och två barn, ingen volvo dock
Känner ju helt klart att dykarklockan lyser med sin fråvaro men att byta dj mot sub tycker jag gör att trinityn bler mer homogen.
Frågan är om radhustrippel syftar till att trippeln är alldaglig/medelsvensson som radhus, eller – med tanke på vad som brukar räknas dit – det syftar till att det sammanlagda värdet motsvarar vad det kostar att köpa ett radhus (av bostadsrättstyp)?Haha det var för mig ett nytt begrepp, intressant. Bor ju själv i radhus med fru och två barn, ingen volvo dock
Känner ju helt klart att dykarklockan lyser med sin fråvaro men att byta dj mot sub tycker jag gör att trinityn bler mer homogen.
Frågan är om radhustrippel syftar till att trippeln är alldaglig/medelsvensson som radhus, eller – med tanke på vad som brukar räknas dit – det syftar till att det sammanlagda värdet motsvarar vad det kostar att köpa ett radhus (av bostadsrättstyp)?
Hm. Kom på det. Kanske går efter gamla priser? Eller i väldigt billiga områden?Fast dom dinkorna täcker ju inte ens kontaninsattsen
Ursäkta en okunnig, men vad är det där i mitten?Min dubbel plus Valentine's present från frugan. Black on black on black... Bästa trippeln!
Ett microbrand med Chocolate dial...Ursäkta en okunnig, men vad är det där i mitten?
Ser ut som ett handtag med kardborre, men det nämns en trippel i texten. Kanske bara är jag som är förvirrad.Ett microbrand med Chocolate dial...
Det är en chokladklockaSer ut som ett handtag med kardborre, men det nämns en trippel i texten. Kanske bara är jag som är förvirrad.
Tack. Det är jag som är lite trög. Såg verkligen inte det.Det är en chokladklocka