Vilken jävla trio!Äventyr, dress och dyk. Vad mer behövs?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vilken jävla trio!Äventyr, dress och dyk. Vad mer behövs?
Stort tack! Jo, den är väldigt trevligVilken jävla trio!
Kanske tudor royal? Alternativt beg Omega Aqua terra?Insåg nyss att jag är en klocka kort från att inneha en sk radhustrippel
Jag saknar väl något mer dressat, men Reverson går tyvärr fetbort för mig personligen. Datejust känns närmast att få komplettera, men i dagsläget finns inte riktigt kapitalet. Tips på något värdigt substitut med datumvisare?
Min drömklocka är ju just Datejust, men i brist på kapital så är jag löjligt förtjust i min Sjöö Sandström Royal Steel Classic 36. Är det en Datejust eller Reverso? Absolut inte. Är den jämförbar med dom? Näe, inte riktigt. Men när just "detaljen" pengar också kommer in i ekvationen så tycker jag den är helt fantastisk.Insåg nyss att jag är en klocka kort från att inneha en sk radhustrippel
Jag saknar väl något mer dressat, men Reverson går tyvärr fetbort för mig personligen. Datejust känns närmast att få komplettera, men i dagsläget finns inte riktigt kapitalet. Tips på något värdigt substitut med datumvisare?
Äventyr, dress och dyk. Vad mer behövs?
Haha japp, håller medSkulle väll va lite variation i märke men annars så
Tre väldigt trevliga och fina klockor, rullen var ju härlig i sin färg med
DSSDn
En skön trio som även går att skifta med lite gummi och läder. Zenith inte riktigt invigd än.
Den Zenith är
En skön trio som även går att skifta med lite gummi och läder. Zenith inte riktigt invigd än.
Äventyr, dress och dyk. Vad mer behövs?
Rolex har ingen bättre gmt än 16570 i mitt tycke. Skulle i så fall vara att byta ut Day-Date mot en blå 16613, men njaaa.. Skulle behöva bli en kvadrupelDet behövs en two-tone i denna nästan kompletta trio, en GMT two tone istället för Explorer skulle för mig vara pricken över i:et
Rolex har ingen bättre gmt än 16570 i mitt tycke. Skulle i så fall vara att byta ut Day-Date mot en blå 16613, men njaaa.. Skulle behöva bli en kvadrupel
En guldtank mot explorer och en länk till DD eller en stål DJRolex har ingen bättre gmt än 16570 i mitt tycke. Skulle i så fall vara att byta ut Day-Date mot en blå 16613, men njaaa.. Skulle behöva bli en kvadrupel
Förstår hur du tänker! Dock tänker jag vit och svart tavla på stålisarna iställetJag tycker som beater i stål, suben. Dress/fest klocka i helguld Daydate. Men varje samling behöver ju nån sorts GMT klocka och du har ju redan stål och helguld. Därför skulle en two tone GMT 5 siffrig runda ut en 3 watch collection
En guldtank skulle innebära två dressare i guld av tre klockor. Skulle i sådana fall behöva byta ut Daydate mot guldtank, och det skulle inte ske, även fast det är en fantastiskt fin klocka. (smått sugen på den som ligger på köp och sälj nu )En guldtank mot explorer och en länk till DD eller en stål DJ
Det är en grym trio imo. Bara subjektiva åsikter Kanske byta Explorer II mot något som är lite längre ifrån suben, kanske en Explorer I eller typ Santos. Hehe DD med länk behöver man livvakt tillEn guldtank skulle innebära två dressare i guld av tre klockor. Skulle i sådana fall behöva byta ut Daydate mot guldtank, och det skulle inte ske, även fast det är en fantastiskt fin klocka. (smått sugen på den som ligger på köp och sälj nu )
Länk till Daydate, javisst gärna, men finns varken budget eller mod att bära en sån. Skulle bli av med handen på en kvart i dagens Stockholm. Dessutom värderar jag verkligen hur mångsidig Daydate är i vad gäller straps.
Stål datejust. Haft en 116234, men slår inte en guld Daydate som dressare.
Summa summarum, jag är oerhört nöjd med denna trio, och det finns en tanke bakom den. Den passar min livsstil, klädstil och mitt arbete, och jag använder alla dessa flera dagar i veckan / veckovis.
DD är en sportklocka. Tank LC är ett elegant vardagsur.En guldtank skulle innebära två dressare i guld av tre klockor. Skulle i sådana fall behöva byta ut Daydate mot guldtank, och det skulle inte ske, även fast det är en fantastiskt fin klocka. (smått sugen på den som ligger på köp och sälj nu )
Länk till Daydate, javisst gärna, men finns varken budget eller mod att bära en sån. Skulle bli av med handen på en kvart i dagens Stockholm. Dessutom värderar jag verkligen hur mångsidig Daydate är i vad gäller straps.
Summa summarum, jag är oerhört nöjd med denna trio, och det finns en tanke bakom den. Den passar min livsstil, klädstil och mitt arbete, och jag använder alla dessa flera dagar i veckan / veckovis.
Klockren trippel byt inte ut något alls i mitt tyckeEn guldtank skulle innebära två dressare i guld av tre klockor. Skulle i sådana fall behöva byta ut Daydate mot guldtank, och det skulle inte ske, även fast det är en fantastiskt fin klocka. (smått sugen på den som ligger på köp och sälj nu )
OK. Dock en dressklocka för mig, i min konstellation. Likaså Tank.DD är en sportklocka. Tank LC är ett elegant vardagsur.
Tackar! Inget planeratKlockren trippel byt inte ut något alls i mitt tycke
Ändå två olika klasser om man ser till tålighet. DD har alltid klarat sportaktiviteter, LC har föst blivit vattensesistenta på senare år. DD tjock, LC tunn. DD knubbig, LC vacker.OK. Dock en dressklocka för mig, i min konstellation. Likaså Tank.