• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

få pengar att växa.

På sikt tror jag att guld är värt att satsa på. Den dagen jag tar mig ur klockträsket så ska jag lägga mina pengar på guld.

Nu när jag tänker efter så får de nog bli en kombination av klocka och guld... Guld Rolex? :woot:

SensysGatso tuffar på som bara den!! Har skalat in mig sedan mitten av juli.
Det har varit en stabil uppgång sedan i somras.
Troligen har vi en fin resa framför oss
:cigar:

Nja men har följt den från 50 lappen
Har köpt/sålt i omgångar och har 150 som snitt nu så ganska högt tyvärr
Men säljer när jag behöver pengarna :) men ingen riktigt riktkurs
Dudå?
Högt? Lågt ju!
Har också köpt och sålt. Gavet ligger på 306 just nu, hehe.

Funderar på att ta vem vinsten vid 400, men man vet aldrig. Blir lätt girig.

Spännande aktie!
Köpte 12 aug och är 70% upp
Synd att man inte hittade den tidigare
Rent krasst känns den tryggare än fpc

SensysGatso tuffar på som bara den!! Har skalat in mig sedan mitten av juli.
Det har varit en stabil uppgång sedan i somras.
Troligen har vi en fin resa framför oss
:cigar:

Verkligen intressant! Fartkameror behöver ju alla länder verkar det som ;). Tror det kan bli ett bra årsslut :)

FPC hade ju en riktkurs på 350 enligt många för inte allt för länge sedan.
Nu tror jag att vi kan se ännu högre siffror ganska snart..
Tror dock vi kommer se en rekyl när vi kommer upp runt 360 för att sedan tåga på uppåt igen :)

FPC hade ju en riktkurs på 350 enligt många för inte allt för länge sedan.
Nu tror jag att vi kan se ännu högre siffror ganska snart..
Tror dock vi kommer se en rekyl när vi kommer upp runt 360 för att sedan tåga på uppåt igen :)

Ujujujujuj...minns min kollega som köpte 1000st för typ 8 år sedan och frågade ifall jag skulle med på racet.....varför lyssnade jag inte. Samma historia gällande axis...

Ujujujujuj...minns min kollega som köpte 1000st för typ 8 år sedan och frågade ifall jag skulle med på racet.....varför lyssnade jag inte. Samma historia gällande axis...
Haha :)
Tipsade farsan om fpc när den stod i 50-60, gick upp till 110 och sedan ner igen, då blev han lite skakig (det var i samband med massa dåliga rykten) och sålde av på 85-95 någonstans. Han är lite bitter idag :)

Ja man skulle ju kunna köpa fpc nu med tanke på riktkursen på 350.
Känner mig dock för feg och för lite insatt i bolaget för att göra det

Axis är ett bolag som tjänar pengar. Och värderingen var vid Canons förvärv hög men rimlig. Fingerprint är något helt annat och kursen drivs av småsparare som inte minns IT-bubblan.

Byt ut "feg" mot "klok".
Det är klart att man kan trada till sig en hacka och spekulera i bolag som beter sig som FPC, men det är mer spek än investering.

Så kan det säkert va :) oavsett vad man köper så är det ju dumt att använda pengar man inte kan förlora
Men om det skulle visa sig att fpc gör vinst ett par kvartal på raken
Var man då klok från början eller ren tur? Det får tiden utvisa :)

Så här ser min portfölj ut för tillfället:
Ratos B
Fortum
Industrivärden
Nordea
H&M
40% likvider.

Har tittat lite på Beijer ref, NEXT. Har ni något roligt case att dela med er av? :)

Tillbaka
Topp