Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
10-15 %? Det är vad de flesta av oss söker och drömmer om. Då hade jag inte suttit här.För en nyvaken och allmänt seg människa som jag.
Som inte orkar bläddra bakåt i tråden.
Hur gör jag för att ha en säker utveckling på ca 10-15% under kommande år?
Tror du att den faller efter rapporten?Känns mer stabilt nu när alla cert är borta. Tror på en lugnare uppgång fram till rapport.
Miljonkronorsfrågan?Tror du att den faller efter rapporten?
Kommer säkert en dipp efter rapporten, det sker nästan alltid dock inte likt den rekyl som kom igår.Tror du att den faller efter rapporten?
Kommer säkert en dipp efter rapporten, det sker nästan alltid dock inte likt den rekyl som kom igår.
Det som hände igår och i förrgår var att en bank tryckte upp kursen extremt mycket för att sen dumpa aktien för att rädda sitt skinn. Iallafall om man ska tro diverse forum och kunniga människor inom fingerprint. Jag tror fingerprint ligger på runt 500 till rapport på torsdag och sen dipp ner max 80 kr för att sedan börja gå uppåt igen.
Aktien ska in i index samt large cap (?) i januari. Fonderna får först börja köpa in sig i januri och då blir det tjockt. Tyvärr missade jag igår chansen att sälja på 500 kr och köpa på 300kr, åkte med hela resan ned och såg en bättre klocka i pengar försvinna. Lyckades plocka upp några extra aktier med andra pengar på botten iallafall. Uppgång nu fram till rapport om jag får gissas och hoppas.
En sak är säker dock fingerprint är inget för den med svagt hjärtat. Svänger som tusan och man måste vara noga med att försöka plocka hemvinsterna, samtidigt tror jag på bra uppgång fortsatt. Jag sitter kvar ett tag till![]()
Miljonkronorsfrågan?
Man brukar säga att man ska "sell on news", så visst, kursen kan dippa, men den kan även fortsätta att springa iväg. Svårt det där...
FPC ska som sagt gå in i OMX, om man planerar att ligga lång, så är en tillfällig dipp bara en tillfällig dipp.
Man kan se det som en chans att tanka mer.
Jag vet faktiskt inte hur jag ska göra. Får försöka känna av lite på rapportdagen.
Ja det blir intressant vad som händer efter rapporten.
Men många verkar tro att den ska va på 500 + sen...
Vad är det som motiverar en kurs på 500?
Kanske finns mer info som du kan googla framVad tjänar de per såld enhet? Försäljningsprognos? Konkurrens?
4 dollar per sensor om jag inte minns helt fel. Har inga siffror i huvudet på försäljningsprognos, sitter på Helsingfors flygplats så svårt att ta fram det nu. Läs gärna förra delårsrapporten samt att den nya rapporten kommer på torsdag.Vad tjänar de per såld enhet? Försäljningsprognos? Konkurrens?
Lite rolig läsning4 dollar per sensor om jag inte minns helt fel. Har inga siffror i huvudet på försäljningsprognos, sitter på Helsingfors flygplats så svårt att ta fram det nu. Läs gärna förra delårsrapporten samt att den nya rapporten kommer på torsdag.
Konkurrens är egentligen bara qualcom som finns. Apple kör sin egna just nu, Samsung kör qualcom ryktas dock om att nya Samsung kan vara fpc då de tidigare testat fpc sensorer samt till och med varit intresserad av att köpa upp fingerprint
Riktigt roligt!
Det är tyvärr så lätt att vara efterklok. Man får försöka lära sig av de "misstagen" man gör iblandRiktigt roligt!
Ångrar djupt att jag inte gick in i maj när jag först kom över fingerprint, då hade man haft det bra nu... Valet föll på avanza zero för att slippa tänka själv och vara orolig, gick väl sådär för avanza zero efter det....
Haha, jag ratade också fpc, och gick in i Avanza Zero, suck!Riktigt roligt!
Ångrar djupt att jag inte gick in i maj när jag först kom över fingerprint, då hade man haft det bra nu... Valet föll på avanza zero för att slippa tänka själv och vara orolig, gick väl sådär för avanza zero efter det....
Ser ingen anledning att lägga massa tid på att googla just nu om någon insatt kan ge en kort sammanfattning.Kanske finns mer info som du kan googla fram![]()
4 dollar per sensor om jag inte minns helt fel. Har inga siffror i huvudet på försäljningsprognos, sitter på Helsingfors flygplats så svårt att ta fram det nu. Läs gärna förra delårsrapporten samt att den nya rapporten kommer på torsdag.
Konkurrens är egentligen bara qualcom som finns. Apple kör sin egna just nu, Samsung kör qualcom ryktas dock om att nya Samsung kan vara fpc då de tidigare testat fpc sensorer samt till och med varit intresserad av att köpa upp fingerprint
Tror de har att göra med att de flesta tillverkarna har kommit in efter senaste rapporten, det var när nexus släppte sina som det verkligen drog ivägTack, avvaktar nog till torsdag.
Hara bara lite svårt att få ihop att bolag värderas till mer än 30 miljarder när det inte ens omsätter 1.![]()
Hur tycker du dessa påståenden rimmar med varandra?Fingerprint har överlägset flest tillverkare i sitt stall.
Jag är långt ifrån någon expert inom aktier eller hur man ska värdera ett bolag sätt till diverse siffror. Men jag är tillräcklig införstått i det tekniska för att förstå att detta är en marknad som kommer öka.
Jag har själv satt en riktkurs på 1000 kr som jag tror finger kan nå inom en överskådlig framtid, 3 år är den tiden jag sparar på just nu.
...
Jag gissar att du inte var med under IT-yran?
Hur tycker du dessa påståenden rimmar med varandra?
Om man är en skicklig trader kan man göra stora pengar på dessa rörelser, men det är rent skrämmande att se så många spekulativa småsparare bränna sig på lite haussande på diverse börsforum.
Jag gissar att du inte var med under IT-yran?
Vad vi ser inom biometrimarknaden liknar de värderingar som rådde för storheter som Fermenta, Prosolvia och andra fantastiska bolag som mycket riktigt inte finns kvar idag.För en som bara var barnet under IT bublan, är inte detta lite av en del av det problem som rådde då?
Pappas bästa affär ever är då han köpte en lägenhet och en AMG MB genom att sälja delar av sina aktier. Nån månad senare var aktierna bara värda växelpengar men bil och lägenhet var betalt, skattat och klart. Bilen har han även kvar idag.![]()
Lycka till. Hoppas du lyckas sälja innan alla andra tänker samma sak - det kan bli trångt i dörren...Jag delar bara mina tankar och vad jag själv tror på. Ingen form utav köprek eller liknande. Jag tror på bolaget och vad de gör, givetvis kan jag ha fel och då får man göra om och göra rätt. Man ska alltid skapa sin igen bild utav vad man investerar i, jag har legat både plus och minus på fingerprint.
Och för att svara på din fråga, nej jag var inte med när IT-bubblan sprack. Håller också med om att folk gör märkliga beslut, men så länge man ligger lång och inte säljer något har man inte heller förlorat något eller hur? Jag är inte dum, kommer sälja av mitt innehav i fingerprint när jag känner det är rätt för att sedan kanske gå in igen på dipp eller helt enkelt lämna det till andra. Som jag såklart borde ha gjort igår men inte hann tyvärr.
Följer kursen dagligen men tradar inte så mycket. Köpte första gången på 198, sålde på 272. Köpte in mig i andra bolag och funderar nu på att kliva på FING-tåget igen. Vi får se vad som händer nu i rapporttiderNi som sitter/har suttit på papper i FPC, hur aktiva är ni?
Jag är själv inte särskilt aktiv och har sålt av allt förutom vissa fonder pga lägenhetsköp vilket gör att jag behöver pengarna och då inte vill "gambla" när jag vet vad jag har nu men inte i Januari. Dock är det ju inte utan att man är lite sugen på att gå in med en 5-10k som inte är hela världen om det skiter sig..