• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

få pengar att växa.

Ja Fingerprint stiger och stiger, och jag äger fortfarande 0 stycken - Av den enkla anledningen att jag sålde alla mina 2000 aktier för 6,55kr styck 2010-05-31.
Jag har kort sagt vaskat en vinst på närmare en miljon. Det ni! :D
Aktien har alltså ökat med 107kr bara idag. En ökning på nätta 214k om jag behållt med andra ord. Attans...

Känns rätt surt när man avyttrade hela mitt innehav i PB för 2 veckor sedan, förlängde dock säkert mitt liv med några år då mitt hjärta inte mår bra av en sån volatil aktie :p Blir att hålla mig till mina övriga innehav samt min prefportfölj och håller mig borta från fpc, pb etc

Köp inte via din vanliga bank, hög courtage!

Vad rekommenderar du att man handlar via?

Kör du ISK?
Du kan alltid flytta aktierna till en annan mäklare.

Jag sprang in på banken med andan i halsen och bad att de skulle lägga till på mitt konto så att jag kunde köpa aktier. Antar att aktiedepå som det står i min app och ISK inte är samma, så svaret blir nog nej....eller? Hm....det är mycket att lära sig märker jag :)

Avanza och Nordnet är de största.

Nackdelen med en vanlig aktiedepå är att du måste skatta 30% på vinsten, det svider.
Fördelen är väl att du kan kvitta vinsten mot en förlust, men målet är ju inte att gå med förlust så ;)

Känner att det här kan bli ett trevligt/farligt intresse. Sitter redan nu efter dag 1 och längtar till i morgon bitti så att man kan få se hur kursen har utvecklats :)

Kanske lite tjatigt :) men för alla som kollar på Fing/PB etc
Var beredd på att det kan svänga rejält! Har varit -70% i båda och då är man inte lika kaxig längre fyfan...
Så kör inte all in bara för att det har varit en galen sista tid

Kanske lite tjatigt :) men för alla som kollar på Fing/PB etc
Var beredd på att det kan svänga rejält! Har varit -70% i båda och då är man inte lika kaxig längre fyfan...
Så kör inte all in bara för att det har varit en galen sista tid

Tyvärr glöms ju ofta denna sida av myntet bort, speciellt i "rushens tider" :)
Någon gång måste man hämta hem vinst också :)

Ett smutt sätt att hantera risken på är att vid lämpligt tillfälle hämta hem en del av vinsten. Så slipper ni den värsta ångesten när kursen vänder.

Lugna ned er nu, rekyler kommer och går :)
Jag tror fortfarande på FPC, inget har förändrats. Rapport nästa vecka.

Tror nog som du säger att man ska sitta lugnt i båten. Speciellt om man gick in tidigt då man säkerligen ligger på plus fortfarande. Jag sålde själv i förra veckan den post jag hade då jag köpt lägenhet och således behöver pengarna till annat.

Hur har du blankat FPC? kort via optioner? Annars trodde det inte gick för ens efter årskiftet?

Edit: Såg nu att du skrev PB... men låter min post stå kvar i hopp om att något har svar på den! :)
Skulle blankat FPC med haha :D
Tror på båda aktierna stenhårt men det går för fort uppåt med för många nervösa individer, men det ger ju möjlighet att skörda på bear certifikat :) Snart är det dags för bull x3 PB

Några här som kör högrisk fonder istället för aktier?

Tänkte om någon har tips på fonder med bra avkastning på Handelsbanken, har för tillfället Handelsbanken offensiv 100 (5/7) som de tre senaste dagarna verkat ha fått en hyfsad rekyl uppåt sedan kraschen i Kina då man tyvärr förlorade en del, men nu verkar det stabiliseras på många fronter och därför tänkte jag om någon har tips och trix på något som verkar vettigt att investera i, eller är det kanske värt att ligga kvar?

sålde på 506 imorse - hoppar på när vi går under 300 strecket :)
Förhoppningsvis går det så långt! Sålde PB igår och bidar min tid med Precise nu, kanske FPC med men vill inte heller betala mer än 300 kr. Vill ha PB under 6 kr, men vi får se om den vill följa med FPC neråt en bit till.

var rätt säker på en rekyl men kanske 10-15%
Men det svänger fram och tillbaka och det är man ju rätt van vid =)
tyckte gårdagen var för brant så det är bara sunt att det svänger lite
stod väl runt 350 för en vecka sen?

Förhoppningsvis går det så långt! Sålde PB igår och bidar min tid med Precise nu, kanske FPC med men vill inte heller betala mer än 300 kr. Vill ha PB under 6 kr, men vi får se om den vill följa med FPC neråt en bit till.

ja håller kvar precise, köpte på 6,80 för ett tag sen så nån sorts rekyl lär väl komma..

Jag sitter och funderar på vad min exit summa ska vara för de aktier jag har. Hur resonerar ni andra kring detta? har ni ett belopp ni vill tjäna eller tar ni det som det kommer?

Jag sitter och funderar på vad min exit summa ska vara för de aktier jag har. Hur resonerar ni andra kring detta? har ni ett belopp ni vill tjäna eller tar ni det som det kommer?

skulle jag börja närma mig mitt inköp då säljer jag med liten vinst och köper en klocka som plåster på såren =)
Annars ligger jag kvar länge (ang FPC har inget i PB)

Tillbaka
Topp