• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

få pengar att växa.

¨
Om man ska skicka in 5k var ska man lägga dem? långsiktigt eller kortsiktigt är inte så noga. :)
Tycker generellt att det är farligt att ställa en sån fråga. Har man ingen koll och vill leka med 5k så är det egentligen bara att in med dom i en aktie som har en jävulsk omsättning och kraft i sig, volatila mao. Typ PB vars uppgång sen i måndags är borta för tillfället, men det är många som hovrar runt den så snart är cirkusen igång igen och aktien är iväg. :)

Tycker det är galet att omsättningen i FPC just nu ligger på 6,5 miljard. PB nästa 1 miljard och närmast efter dem ligger Atlas Copco och Volvo på ca 365 miljoner....

Tycker det är galet att omsättningen i FPC just nu ligger på 6,5 miljard. PB nästa 1 miljard och närmast efter dem ligger Atlas Copco och Volvo på ca 365 miljoner....
Det är verkligen galet. Och PB beger sig ner lite till innan stängning. Under 6 kr kan det vara dags att haka på igen :) Edit: 5,80 nu. Hakar väl på spektaklet igen då... Den irrationella kraften finns definitivt för osunda uppgångar inom kort igen.

Senast ändrad:
Okej att det kom en rekyl men 40% är heeeeelt crazy..
Grattis till alla som sålde av på toppen :)

Själv slipper jag magsår då jag inte har något i FPC :)

Det är verkligen galet. Och PB beger sig ner lite till innan stängning. Under 6 kr kan det vara dags att haka på igen :) Edit: 5,80 nu. Hakar väl på spektaklet igen då... Stadigt stöd runt 5-kronan så tror inte att nedgången, om den fortsätter imorgon, blir så dramatisk. Sen bär det väl av igen närmare rapporten.

frågan är om man skall gå in PB på 5,70 eller FPC på runt 310?
Edit: glöm det :)

Precise Biometrics. Spelar i samma liga som storebror Fingerprint Cards, dom brukar följa varandra på börsen. Som idag: FPC började backa medan PB gick upp. Anade oråd och blankade PB. PB kommer efter FPC och sen brakade helvetet löst.

Ser det nu. Svänger fort som bara den ser det ut som.
Vad är det som bidrar till så kraftiga svängningar?

Ser det nu. Svänger fort som bara den ser det ut som.
Vad är det som bidrar till så kraftiga svängningar?
En uppsjö av småsparare som spelar rysk roulette med sparpengar samt banker som är väldigt aktiva och kan trigga kursen åt båda håll. Läs tex. Avanzas forum så ser du hur folk resonerar och ylar när en dipp kommer. Ett dårhus :)

Men man kan tänka såhär också: FPC föll på egen hand idag. PB var påväg raskt uppåt vid öppning innan den drogs ned tillsammans med FPC, som den oftast följer. Kanske finns mer styrka i PB på kort sikt, men att den idag åkte med av bara farten. Den som lever får se :D

Is i magen. När jag gick in i fpc första gången låg jag som mest 8k i minus. Resten är historia :)

Har bara gått in ytterst lite i FPC och har redan satsat det jag är beredd att förlora, så även om det lockar att fylla på nu så passar jag. La det mesta i PB istället. Men som sagt så är det läropengar, och det är mycket möjligt att jag hade gjort annorlunda om jag hade varit bättre påläst. Nu var det mer ett infall. Lite liknande det infall som den gången jag skulle börja hårdträna vid 35 efter ett längre uppehåll. Hm...den gången rök hälsenan relativt omgående. Liknelser, liknelser :)

Har bara gått in ytterst lite i FPC och har redan satsat det jag är beredd att förlora, så även om det lockar att fylla på nu så passar jag. La det mesta i PB istället. Men som sagt så är det läropengar, och det är mycket möjligt att jag hade gjort annorlunda om jag hade varit bättre påläst. Nu var det mer ett infall. Lite liknande det infall som den gången jag skulle börja hårdträna vid 35 efter ett längre uppehåll. Hm...den gången rök hälsenan relativt omgående. Liknelser, liknelser :)
Låter som en väldigt sund inställning :) Har man en liten summa läropengar är det lika bra att in med dom i företag som kan explodera och faktiskt ge nånting tillbaka. Gick du in i PB idag efter nedgången?

I wish :) Köpte igår em till ca 8. Köpte FCP till 330.
Ajdå, men PB kan du nog lita på kommer anfalla snart igen. Som sagt: kursen va upp nästan 10% innan FPC:s nedgång tog tag i allt. Du behöver nog inte ligga på rött alltför länge där. FPC till 330 är ju inga konstigheter. Tydligen fullt med folk som var/kommer bli villiga att betala 500 kr per aktie :) Vi bidar vår tid och underhåller oss med klockor så länge!

Mycket aktiesnack nu!

Om jag skulle vilja placera 800k någonstans i tex fem år där jag nästintill garanteras att inte backa mer än 10% eller så. Vad skulle ni välja, och vilken avkastning är rimlig om det gör "bra"?

Mycket aktiesnack nu!

Om jag skulle vilja placera 800k någonstans i tex fem år där jag nästintill garanteras att inte backa mer än 10% eller så. Vad skulle ni välja, och vilken avkastning är rimlig om det gör "bra"?
Låter som kapitalskyddade aktieindexobligationer skulle kunna vara något för dig, även om villkoren är sämre än för några år sedan.
Gillar t ex denna (som dock ej är kapitalskyddad) https://www.garantum.se/globalasset...2491_sprinter_sverige_plata_os_1115_final.pdf

Fångade en fin swing i Investor. Kan ha hittat en väl fungerande strategi för mig som handlar i dagschart. FCP håller jag mig undan.

Mycket aktiesnack nu!

Hur/vad du nu väljer att satsa på, glöm inte att sprida placeringarna i lite olika branscher så sprider du risken bra :)

Tillbaka
Topp