• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

få pengar att växa.

Hallis

Panerai
2-Faktor
Många misstänkte det men Bolmesson menade att det inte var det.
Framtiden får utvisa.

Är han dömd för engagemanget i Better globe?

Dom eller ej, just när det gäller pyramidspel (eller misstänkta pyramidspel) är det (enligt min åsikt) en god idé att hålla sig långt ifrån individer som på något sätt är inblandade. Det gäller framförallt när de pysslar med finansiell rådgivning (återigen, min åsikt).
 

Bergaren

Panerai
2-Faktor
Dom eller ej, just när det gäller pyramidspel (eller misstänkta pyramidspel) är det (enligt min åsikt) en god idé att hålla sig långt ifrån individer som på något sätt är inblandade. Det gäller framförallt när de pysslar med finansiell rådgivning (återigen, min åsikt).
Bolmeson är tydlig med att informationen i podden inte ska tolkas som finansiell rådgivning utan mer allmän information. Investeringsstrategi kopplad till indexfonder är väl inte direkt kontroversiell? Tycker man bör kunna skilja på saker och ting. Däremot hade jag personligen inte velat göra affärer med Bolmeson med tanke på BG.
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Bolmeson är tydlig med att informationen i podden inte ska tolkas som finansiell rådgivning utan mer allmän information. Investeringsstrategi kopplad till indexfonder är väl inte direkt kontroversiell? Tycker man bör kunna skilja på saker och ting. Däremot hade jag personligen inte velat göra affärer med Bolmeson med tanke på BG.

Självklart - det säger väl sig självt. Min åsikt är att det är bäst att hålla sig så långt bort som möjligt. Och oavsett vad herr Bolmeson säger så verkar han ju påverka folk avseende deras investeringar.

Kan inte svara på huruvida hans strategi är bra eller dålig iom att jag sorterar bort honom pga Better Globe. Min poäng är att (jag) håller mig långt borta från människor som försökt spinna pyramidspel (inkl. Misstänkta pyramidspel).
 

marw

Panerai
2-Faktor
Fint när man får citera sig själv. Kancera uppe på tasajten.se i ngn livesändning. Tekniskt saknas motstånd mot 2,8. Reviderar stabilt på 2,3 till väsentligen högre. Sannolikt handlas den upp ordentligt imorgon så sälj inte. Om man är snabb kan man fylla på lite...
Idag ligger kancera på 2,8 tog lite längre tid än jag trodde dock. Jag ligger kvar det kommer fortsätta. Självklart kommer det rekyler men de äts upp fort. Jag har ett nytt litet projekt och det är swemet, titta på det och räkna lite...
 
Jag tycker man bör kunna skilja på saker och ting. Bolme gör mycket bra. Leder småsparare in mot indexfonder och passivt sparande istället för dyra aktiva fonder t. ex. Bra informativ podcast. Jag betalar till och med för att få extra material i form av intervjuer, tips på IPOs osv. Har inget emot att han tjänar bra pengar på det.

Däremot verkar Better globe vara shady business. Bortplockat på bloggen numera?
Ja, det flesta personer som är bad guys har även goda sidor.

Det är väl allmänt känt att han är en skojare efter alla gräv som kommit fram i Filter och i andra forum mm. Det är inte bara en gång han varit ute och snedseglat med pyramidspel och skit, det är flera gånger. Oavsett om han förespråkar indexfonder som i sig kan vara bra så skall man inte balanda ihop korten här. Vi har att göra med en filur som inte skall promotas alls.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Ja, det flesta personer som är bad guys har även goda sidor.

Det är väl allmänt känt att han är en skojare efter alla gräv som kommit fram i Filter och i andra forum mm. Det är inte bara en gång han varit ute och snedseglat med pyramidspel och skit, det är flera gånger. Oavsett om han förespråkar indexfonder som i sig kan vara bra så skall man inte balanda ihop korten här. Vi har att göra med en filur som inte skall promotas alls.

Här han svar på bl a artikeln i filter (som för övrigt är bakom en betalvägg).
https://rikatillsammans.se/mitt-samarbete-med-better-globe-och-tradplantering-i-afrika/
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Lite svårt att granska ett företag (Better Globe) när årsredovisningen inte är offentlig. Har de inget att dölja så ut med den bara!

Tyckte mig ha läst att han tittat på siffrorna. Även om redovisningen inte är offentlig då. Nå jag tycker att upplägget är skumt men det betyder ju inte att han luras. Möjligen att han är godtrogen och har blivit lurad i w att det är en bra investering.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Tyckte mig ha läst att han tittat på siffrorna. Även om redovisningen inte är offentlig då. Nå jag tycker att upplägget är skumt men det betyder ju inte att han luras. Möjligen att han är godtrogen och har blivit lurad i w att det är en bra investering.
Att han, som är misstänkt för att vara med i toppen av ett pyramidspel, sett redovisningen säger ju inte så mycket.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Att han, som är misstänkt för att vara med i toppen av ett pyramidspel, sett redovisningen säger ju inte så mycket.

OK. Men jag har svårt att se att han sett undermåliga siffror och bestämmer sig för att försköna dessa för sina läsare? Alltså det är ju ändå rätt hårda anklagelser mot honom som antyds här i tråden.
 

KPEI

Omega
2-Faktor
Lite svårt att granska ett företag (Better Globe) när årsredovisningen inte är offentlig. Har de inget att dölja så ut med den bara!

Spelar inte så stor roll egentligen. Inom finansvärlden räcker det med de som framkommit. Du är bränd för gott "inom de fina salongerna". Dvs göra tv, direktsamarbeten, föreläsningar åt organisationer samt vara ansikte utåt osv.

Bolmesson har ljugit om sin roll och friserat den flera gånger. Allt från affiliate, säljare till att tillslut bli "ambassadör".
Folk har i sin tur grävt fram mer och mer genom åren allt från styrelseuppdrag(Better Globe) till ägandeskap av domäner vilket på alla sätt och vis är försvårande oavsett vad man ger för eventuell förklaring.

Att det rotats så mycket i detta är pga Charlie Söderberg som var känd från Lyxfällan. Han är helt non-grata nästan överallt numera och gått tillbaka till sitt vanliga yrke som ekonom.
 
Senast ändrad:

idagtisdag

Cartier
Börstips efterfrågades, här kommer ett, för dig som har självförtroende nog att våga hoppa på en vinnare som vinner. Bubbla eller bara början på en underbar framgångssaga, det avgör du. 384 ägare på Avanza, kan vi på klocksnack pressa upp det till 400?

Sea LTD (kan utläsas south east asia, se video för marknad etc!)

https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/794798/sea-ltd

När man satt sig in i företaget undrar man, varför hade jag inte hört talas om det tidigare!

Sea Ltd är nu +60% sedan mitt inlägg ovan den 23 maj 2020. Min avkastning är 50% i min portfölj, då jag köpt in mig i steg.
https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/794798/sea-ltd
Idag:
Antal ägare hos Avanza 674
 
  • Like
Reactions: PJZ

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Tycker mig se mer och mer indikationer om den berömda vågen 2. Även om det aldrig kommer likna det vi hade tidigare så känns det inte som att börsen riktigt har tagit höjd för det. Vad tror ni?
 

Angeli

Rolex
2-Faktor
Tycker mig se mer och mer indikationer om den berömda vågen 2. Även om det aldrig kommer likna det vi hade tidigare så känns det inte som att börsen riktigt har tagit höjd för det. Vad tror ni?
Min känsla är också det. Tittar man på Usa börserna ligger dem farligt nära stöden och halvårsrapporterna lär inte vissa några direkt glädje siffror.
 
Topp