idagtisdag
Basic
Bolmeson är långt ifrån perfekt, men han gör ganska mycket research inför sina filmer som brukar vara informativa. Han gillar att söka på information från forskningresultat etc.
Sedan är han långt ifrån perfekt, man behöver ju inte lyssna på allt han säger. Precis som med mig.
Sedan är han långt ifrån perfekt, man behöver ju inte lyssna på allt han säger. Precis som med mig.
Jag hängde på med en liten chanspost från 82USD eller därikring. Hojtar du när det är rätt läge att sälja också?![]()
Kan vi inte komma överens om att sluta länka till Bolmeson...
Bolmesson är en pajas. Han snackade om bostadsbubblor i evigheter. Tills han fick pengar från sitt affiliating från bloggen och köpte en egen bostad efter 15 år(!). Vill minnas han snackade om Malmö på den tiden och det har varit en stadig uppgång där utan hack. Kika på de kurvorna så får ni se på uppgångar. Historisk hög uppgång.
Gillade inte riktigt investmentbolag och tyckte substansen inte var lika hög som förr samt att den historiska avkastningen blir svår att slå. Ja så bra som börsen gick för några årtionden sen lär inte komma igen. Dock är det kraftig outperform på investmentbolag kontra OMX.
Sen hade han en ganska skum portfölj eller flera egentligen under perioder med hög procent räntebärande och annat. Han nämnde att han tidigare bränt sig och detta gav mindre volla. Troligen fick han kickbacks på detta han kan omöjligt trott på det själv. Nu har han "ändrat" sig och det handlar om globalfonder nästan helt och hållet.
Aldrig sett han prestera bra på Shareville. Kontra andra bloggare är det skrattretande dåligt.
Det nya är länka folk som inte kan något om investeringar till Avanza för nyteckningar. Han lär göra grova pengar på just det. Han nämner tex att 20% substans är god men jag skulle säga det är okej snarare. Det går inte jämföra branschen med hur det var för ens ett år sedan. Saknar egentligen en grundläggande analys utan han refererar mer till vad andra sagt. Har tecknat Genova men absolut inte pga hans råd. Bolmesson är nog den sista i Sverige jag skulle ta "tips" av. Kolla tex vad Lundaluppen och andra bloggare presterat genom åren.
Tack för svaren! Har inte varit en regelbunden läsare av hans blogg eller följt honom i nån större utsträckning, men vad han skrivit om Genova i sin artikel ser ut att till största del vara en sammanfattning av information från en rad olika källor, och så mycket egna uppgifter.
Jag tror inte han tjänar något på att folk köper Genova via Avanza, annars borde det framgått någonstans kan man tycka.
Inte jag heller. Har mest sett han på Shareville samt läst nån artikel och nått klipp har passerat på tuben.
Han tjänar jättemycket. Han får pengar för alla nya användare på Avanza. Får troligen inte pengar för folk som har konton men det är nog inte målgruppen. Rör sig om enormt stora pengar. Han skulle inte skriva dessa inlägg annars.
Tror du att han skriver för skojs skull? Givetvis får han betalt. gissningsvis både av mäklaren och företaget som vill få en övertecknad emission/ipo/whatever
https://magasinetfilter.se/granskning/guld-och-grona-skogar-del-1/
Han är en skojare som inte ska ges någon uppmärksamhet.
Jag tycker man bör kunna skilja på saker och ting. Bolme gör mycket bra. Leder småsparare in mot indexfonder och passivt sparande istället för dyra aktiva fonder t. ex. Bra informativ podcast. Jag betalar till och med för att få extra material i form av intervjuer, tips på IPOs osv. Har inget emot att han tjänar bra pengar på det.
Däremot verkar Better globe vara shady business. Bortplockat på bloggen numera?