Jepp, rent historiskt så har det alltid varit en sell-on-news-aktie, så vi får se om det stämmer även denna gångHaha jaa jag vet att det har tagits upp
Vi får se ifall det blir så
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jepp, rent historiskt så har det alltid varit en sell-on-news-aktie, så vi får se om det stämmer även denna gångHaha jaa jag vet att det har tagits upp
Vi får se ifall det blir så
Vilket är sjukt egentligen eftersom det ofta levererar bra nyheterJepp, rent historiskt så har det alltid varit en sell-on-news-aktie, så vi får se om det stämmer även denna gång![]()
Långsiktigt så spelar det ju ingen roll, eftersom den går upp igen, men traders gillar i alla fall nedgångarna...Vilket är sjukt egentligen eftersom det ofta levererar bra nyheter![]()
Du borde kunna se på ditt konto vad du betalade i Courtage men det brukar landa lågt yes..Köpte aktier häromdagen, gått upp några % men jag är fortfarande back några hundra. Beror på courtage? Trodde avanza hade fast courtage på typ Max 99kr inom Norden? Köpte fortnox aktier
Har arbetat med Fortnox sedan 2010 och måste säga att de har gjort ett väldigt bra jobb!Ska nog köpa lite Fort Knox imorrn. Känns bra i magen men jag brukar ju ha fel iofs![]()
Jag köper via Avanza och deras mini. Minns inte hur mycket courtaget var, men det är ju inga större summor.Har arbetat med Fortnox sedan 2010 och måste säga att de har gjort ett väldigt bra jobb!
Jag tror faktiskt Fortnox kommer fortsätta leverera ett tag!
Tänk på Courtagen bara om du ska köpa för en mindre summa.. Tråkigt att behöva vänta på 10% uppgång för att göra 1% vinst![]()
Fast minsta courtage på avanza mini är väl 1krDu borde kunna se på ditt konto vad du betalade i Courtage men det brukar landa lågt yes..
Om man köper aktier för få kronor så blir det dyrt dock..
Om du köpte Fortnox för 250kr t.ex. med courtage på 19kr så måste aktien upp nästan 8% för att du ska vara +-0..
Verkar vara lite olika beroende på om det är Stockholmsbörsen/Nordic MTF osv. Tog bara ett exempel på Fortnox, dåligt sådant kanskeFast courtagen på avanza mini är väl 1kr ifall man köper aktier under typ 400kr
Vet att det var något sånt förut iaf
OkejVerkar vara lite olika beroende på om det är Stockholmsbörsen/Nordic MTF osv. Tog bara ett exempel på Fortnox, dåligt sådant kanske
Var mest för att ge en "heads-up" på att kika courtage innan man köper om man är ovan![]()
MTF?Det visade sig att Fortnox inte alls var ett dåligt exempel då de ligger på MTF och Courtagen är 19kr
EDIT: Som lägst alltså
Jag köpte nyss in mig på ett gäng Fort Knox (FNOX MTF)fy faen va det går dåligt nu.
allt rasar och väldigt få ljuspunkter för mig. Starbreeze-- visst men dippar ju. Botnia E? nääee..
behöver ny inspiration![]()
Jag köpte nyss in mig på ett gäng Fort Knox (FNOX MTF)
Det tycker jag absolut att du ska göra!hmm.. mycket snack om dom de senaste. kanske skall läsa in mig lite.
Ja de investerar ju i roliga sakerDen perfekta investeringen för alla här måste ändå vara "Precious Time", det är en hedgefond som investerar i klockor. Värt att tillägga är att de 2012 gick upp 18%. Såhär fördelar de sina investeringar:
70% vintage, 30% modern
80% complications, 20% simple mechanicals
50% in Patek Philippe, 30%t in other top brands, like Breguet, Rolex,
Audemars Piguet, Lange & Söhne, Vacheron Constantin and Cartier
50% gold, 35% steel, and 15% platinum
Verkligen! Sen att han som startat den har en av världens kanske topp 10 samlingar gör inte saken värre!Ja de investerar ju i roliga saker![]()
När du säger "all in" hoppas jag du är medveten om effekten i den typen av instrument när du ligger med hävstång och omräkning intradag... Men lycka till!Upptäckte att mina aktier i Smart energy stuckit iväg, sålde och gick all in i omxs30 Bull 15, nästa vecka smäller det![]()
Hehe, var ironisk. Satte in en tusenlapp nu när jag kände att aktierna gick okej idagNär du säger "all in" hoppas jag du är medveten om effekten i den typen av instrument när du ligger med hävstång och omräkning intradag... Men lycka till!
Jag är dålig på det här med instrument, kan du eller kanske @JaTack förklara vad det skulle tex kosta att sätta en 1000kr i ett x15 bull förutom courtage. Vet om riskerna att det kan bli jävligt dyrt om det går ner men vad är det som kostar om det ligger över natten etc? Känns som man måste gå in dagen innan höjningen eller liknande för att få någon direkt effekt och utdelning?När du säger "all in" hoppas jag du är medveten om effekten i den typen av instrument när du ligger med hävstång och omräkning intradag... Men lycka till!
Det kan inte alltid gå uppDream of BNIB Nautilus kontot fick sig en törn idag![]()
![]()
Handlar man för minst 1000 spänn via avanza market så är det courtagefritt. Tror det är en årlig avgift på runt procenten beroende på bolag man köper av, men risken är hög.. Väldigt hög.. Man kan dock inte gå minus, som sämst förlorar man allt.Jag är dålig på det här med instrument, kan du eller kanske @JaTack förklara vad det skulle tex kosta att sätta en 1000kr i ett x15 bull förutom courtage. Vet om riskerna att det kan bli jävligt dyrt om det går ner men vad är det som kostar om det ligger över natten etc? Känns som man måste gå in dagen innan höjningen eller liknande för att få någon direkt effekt och utdelning?