Vad tros egentligen om Fingerprint över, säg, kommande kvartal eller så?
Jag har grämt mig att jag aldrig köpt FPC (har aldrig hållit på med värdepapper alls, om jag ska vara ärlig) i omgångar.
Första gången jag hörde talas om dem var på ett forum som inte heller har någonting med aktier att göra. Då stod den i ~24kr. Jag orkade inte sätta mig in i aktien (och hade väl kanske inte heller pengar att lägga, då vi precis köpt hus), utan följde tråden på forumet lite sporadiskt.
Andra gången det på nytt pratades om FPC så stod den i ~200kr. Då fanns pengarna, men jag orkade fortfarande inte sätta mig in i aktien - och tänkte dessutom typ "den har ökat med nästan 10 gånger sedan jag först fick nys om den, varför skulle den gå upp mer".
Samma sak när den, bara för några veckor sedan, stod i ~400kr.
Gôtt mos.
Nåväl. Nu finns lite pengar och jag tänkte att faktiskt ta steget.
Har jag (numera) rätt i att tänka att Fingerprint inte kommer att utvecklas våldsamt positivt över den närmsta tiden? Eller kommer jag bara att gräma mig en fjärde gång att jag inte gick in?
Det kommer att komma lite husrenovering om ca 4 månader, så det hade varit bra om man redan då kunde plockat ut lite pengar - även om det inte är nödvändigt.
Jag kommer att sätta mig mer i företaget, detta får anses vara en första trevare (pengarna verkade ändå behöva en dag på sig innan de nådde Avanza). Inbillar mig att det finns en hel del kunskap i ämnet, här på forumet.
Andra tips att läsa på om uppskattas (givetvis) också!