Jag är relativt ny till aktier men har sedan länge sparat i fonder. Senaste året har jag börjat snegla på aktier för långsiktigt sparande (5-20 år). Är primärt intresserad av värde-aktier då jag förstår min egna okunskap och tanken är att 20% av portföljen ska bestå av värde-aktier och investment bolag. Med senaste kvartalets uppgång där många aktier, varav långt ifrån alla har varit Corona-vinnare har nått historiska högsta nivåer undrar jag hur ni tänker kring detta.
Jag är primärt intresserad av bank (Swedbank), industri (Sandvik), livsmedel (Axfood), fordon (Renault, VW), telecom (Tele2), tobak (Swedish match), gaming (Blizzard), IT/Teknik (Microsoft/Palantir), fastigheter (Sagax), investmentbolag (Creades, Investor), medicin (Astra), konfektion (H&M)
Jag har gått in i flertalet av ovan bolag som jag godtyckligen har känt varit undervärderade utifrån en längre sikt, men hur tänker ni kring värdebolag som känns relativt högt värderade idag, skulle ni gå in nu för att det troligtvis inte spelar någon roll över längre sikt eller skulle ni sitta med en kassa på depån och köpa när tillfälle ges till bättre kurs?