• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

få pengar att växa.

I skrivande stund -3,5% och bara rött. Skrev för några veckor sedan att jag var nöjd som satt med Embracer och Kindred som största svenska innehav. Det är jag fortfarande sett över det senaste halvåret. Det är nog under en sådan här vecka de flesta förlorar eller tjänar pengar beroende på sin situation. Skillnad på att investera och spekulera.

Hur hade ni resonerat när ni känner att produkten är bra men ledningen uppenbarligen är lite märklig. Kommer ledningen att dra ner det hela eller kommer produkten vara tillräckligt bra ändå? Inte specifikt Lumito utan mer allmänt då, för det är ju alltid individuellt.
Jag brukar ta pengarna och springa.
Varför ljuga om ett sammarbete?
Vad kommer han ljuga om i bokslutet och vd-ordet?

@JensBP
Ja, Starbreeze lyckades väl inte riktigt rädda något, men det såg ljust ut ett tag.
Kul att den börjat återhämta sig. Har snittat ner mig ordentligt på botten. Inte så svårträffat med tanke på att det varit ordentligt långgrundt... :banghead:

Jag brukar ta pengarna och springa.
Varför ljuga om ett sammarbete?
Vad kommer han ljuga om i bokslutet och vd-ordet?

@JensBP
Ja, Starbreeze lyckades väl inte riktigt rädda något, men det såg ljust ut ett tag.
Kul att den börjat återhämta sig. Har snittat ner mig ordentligt på botten. Inte så svårträffat med tanke på att det varit ordentligt långgrundt... :banghead:
Star slutade dock minus idag. Det var bara ett bolag som vände upp och slutade plus, Enlabs. :)

Lattjo dag. Lyckades hålla mig över nollan i aktieportföljen större delen av dagen pga. tyngden i Swedish Match (för en gångs skull, den har inte riktigt rosat marknaden senaste två veckorna).

Men nu börjar fonderna trilla in, TIN först ut... 🤥

Lattjo dag. Lyckades hålla mig över nollan i aktieportföljen större delen av dagen pga. tyngden i Swedish Match (för en gångs skull, den har inte riktigt rosat marknaden senaste två veckorna).

Men nu börjar fonderna trilla in, TIN först ut... 🤥
Ja, där var det blodrött. Har ju merparten i Handelsbanken hållbart och Robur Ny teknik. Bästa idag var Robur Kina.

Apple är blått nu plötsligt.

Inte omöjligt att Tesla och Marvel också är det innan stängning.

Inte heller omöjligt att Nasdaq stänger plus faktiskt. DJ ligger redan plus.

Sen får vi en rejäl rövare uppåt imorgon. :)

Tror också på rekyl upp i morgon. S&P 500 stängde ju på +.
Positiva tendenser på slutet, även om även Apple till slut stängde lite minus.

Kollar man indexen både i sverige och usa så var det en helt vanlig oanmärkningsvärd minusdag. Inte speciellt blodigt. Det är vi småsparare med tech och miljö som tog stryk. Gamingbolagen tror jag pga Paradox skitrapport som smittade av sig på stämningen.

Köp Disney. Om covid ökar går det upp pga Disney+. Om covid går ner ökar aktierna pga parkerna och kryssningsskeppen.

Det enda blåa i min portfölj, haha. Var ju över 10% upp ett tag!

TUI, Swedish Match, Renault & Essity är det enda som ät blått här idag, resten är blodrött. Portföljen ner ca 3,5 % idag, men var nere nästan 5% som värst

Starbreeze är den enda blåa i min portfölj idag. Totalt -4,28 i aktieportföljen på Avanza idag. Och premarket på Apple, Tesla och Marvel som är mina amerikanska innehav är röda. Haha vilket dag. :)

Gjorde även en rockad igår och sålde av lite vinster och köpte hello-innehav i en rad bolag jag bevakat, Intervacc, Fortnox, Pexip och just Marvel. Ingen bra första handelsdag för nya innehav inte. Men spelar ingen roll för de aktierna jag sålde blöder minst lika rätt så totalen skulle varit samma, kanske t.o.m värre.

jag vinner gubbar, har inget blått idag alls!! :D

enda positiva idag är väl att de som nu vill köpa in sig i lucid kan göra det till en vettigare peng. fortfarande ovettig värdering, men bättre än de 60 dollar aktien var uppe i. iofs en annan rolig grej är att det går att göra snabba pengar på evolution, kindred och embracer som lär rekyla upp inom 1-2 dagar

Samma här, inget blått... Bara rött, en sådan dag när man helst inte ens loggar in på Avanza/Nordnet😅

Igår ATH i portföljen idag not so much, blodigt värre. Köpte lite mera Angler gamling i dippen. Annars så har jag inget krut kvar nu. Kan ju bli katastrof i portföljen om CTM gör en dålig rapport i morgon.

Ser ut att backa en 5-6% idag totalt 😭

Tror detta kan vara en tillfällig hicka pga att vissa aktier har gått lite väl långt, här kan det uppstå köplägen i enskilda aktier precis som förra året eftersom allt säljs av på ett bräde. Låt oss inte glömma hur bra börsen ändå har gått senaste tiden. Detta kan vara ett bett på om man tror att inflationen på riktigt kommer stiga till dom nivåerna som tvingar centralbankerna att höja räntorna, något som är "dåligt" för börsen och tillväxtaktier. Personligen tror jag det är något tillfälligt.

Om man nu ska börja "bottenfiska" så köp inte allt på ett bräde utan skala in och köp inte sånt du inte kan tänka dig äga under en lång tid. Du vet aldrig när botten kommer och du vet inte hur lång tid en återhämtning kan ta.

1614094070686.png

Håller verkligen med om att skala försiktigt! Gäller upp och ner! Jag kör lägsta möjliga courtageklass. Bra för att minimera storleken och antalet affärer.

Tänk på att bankerna tjänar mycket på valutaväxling.

Enstaka undantag är tex Wirecard som jag helt tappade förtroendet för och sålde allt snabbt, samt Sea LTD som jag "panikköpte" massor av snabbt så fort jag lärde mig om företaget.

vill verkligen köpa in mig i bolaget för jag tycker om verksamheten de sysslar med...men själva värderingen på bolaget skrämmer livet ur mig..
PLTR är inne på något bra även om knappt någon verkar förstå vad de håller på med, de säljer inte data eller är något jäkla AI företag.

De är en data analytics plattform som i sin bästa värld kan göra så företagen kan slänga bort alla sina värdelösa powerpoint, business analyst typer och till viss del de som sitter och gör SQL rapporter.

Företaget har dock lite konsultwibe då det inte är en ren SAAS och kommer aldrig bli. De måste skicka ut FDE (konsulter) till platserna för att kunna få in kunden i Palantir.

Detta arbeta kan ta allt från veckor till månader och är ju så klart väldigt kostsamt för Palantir men om de håller kvar dom så är det mycket pengar samt kunderna kommer ha svårt att lämna för de är så värdefullt.

Jag gick in på 15 dollar och jag tror det är lite dyrt just nu men detta är long play.

Härlig rapport ifrån CTM idag. Äntligen kom mycket bra fram i Q4, samt en otroligt fin start på Q1. Dagens lyft är bara början, denna aktie ska man hålla i. Känns skönt att långsiktighet lönas, har väntat på denna uppgång ett bra tag nu medans allt annat har gått som tåget.
Köpte du in dig igen @Dicktatorn ?

jösses vilken överreaktion på thunderful rapport. ja rapporten var inte toppen men inte så usel att det rättfärdigar ett sånt dropp...

Tänkte avvakta till i em och se vad som händer. Kommer inte att sälja utan det blir att fylla på för att få ner GAV en bit.

Samtidigt vill jag köpa mer Apple och Microsoft men det finns ju inte oändligt med pengar att handla för 🤷‍♂️

låter vettigt. jag hade inte sålt i alla fall, reaktionen är så överdriven så det finns inte...som vanligt nuförtiden på marknaden antar jag 🤷‍♂️

Detta måste ju vara en överreaktion. Fick ju 50st i IPO som bara legat och skramlat. Pytsar in lite mera kaffepengar i denna.
Spontant, så känner jag: Ja. Tänkte läsa igenom rapporten mer utförligt ikväll. Det brukar vara en vanlig tanke hos många, "överreaktion på rapporten!", så jag tror att många som får lön imorgon kommer försöka snitta ned sina GAV eller köpa in sig, därför kan det nog bli blått imorgon. Beroende på hur jag känner kring rapporten så kanske jag säljer imorgon eller håller över ett längre tag och fyller på lite till.

Spontant, så känner jag: Ja. Tänkte läsa igenom rapporten mer utförligt ikväll. Det brukar vara en vanlig tanke hos många, "överreaktion på rapporten!", så jag tror att många som får lön imorgon kommer försöka snitta ned sina GAV eller köpa in sig, därför kan det nog bli blått imorgon. Beroende på hur jag känner kring rapporten så kanske jag säljer imorgon eller håller över ett längre tag och fyller på lite till.
Du får gärna lufta dina tankar här när du läst in dig.

Tillbaka
Topp