BurnAllTheBabies
Basic
Ok, hur är känslan? Dags att stoppa in pengar där redan idag?
Edit:
Dom andra bolagen han pysslar med är egentligen mer intressanta för mig. Tesla har väl redan fått stor konkurrens från andra biltillverkare. Känns som om Elons personliga mål är att ta över rymden och att bilföretaget mer är en pengafabrik för att kunna uppnå större mål.
Önskar man kunde satsa pengarna direkt på Musk istället.
Jag personligen är för feg för att lägga pengar i så dyra aktier. En majoritet av mitt sparande kör jag i fonder. Fortfarande väldigt ny på börsen överlag. Dålig uppfostran och knepiga förutsättningar initialt
Jag hade inte satsat pengar i Tesla i hopp om att rida den till Mars. Tesla är absolut ett bolag jag tror på och är imponerad över men har också svårt att se hur den ska kunna fortsätta öka så mycket i värde över tid. Men just därför går den säkert +3000% inom 24 månader bara för att
Jag hade läst på mycket själv. Det är lätt att ryckas med när folk skriker hit och dit om sina supervinster. Det är sällan det pratas om alla andra som provade göra samma resa men med kass timing och conviction och som nu sitter back massvis.
Det är viktigt för mig att kunna sova gott om nätterna utan att känna att jag måste bo på Avanza för att ha koll på om jag kan vara glad idag eller ej.
Väldigt tråkigt svar kanske men det är vad jag har att erbjuda.