• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

få pengar att växa.

Jag har lite högriskaktier som har stått helt stilla i 2 månader = tråkigt.
Tar tacksamt emot lite fuktiga tips, givetvis är risken (och vinsten) helt och hållet min. Det är pengar som jag istället skulle lagt på något trams så inget som skadar min ekonomi vid nedgång.

Senast ändrad:
Varit svala IPO sista veckan. Känns som marknaden börjar bli mätt.

Aros, Acast och nu går inte dagens IPO något vidare.

Får se hur det blir med Crea och First Venture nästa vecka.

Blir nojig när det svänger som det gör nu, men det
Varit svala IPO sista veckan. Känns som marknaden börjar bli mätt.

Aros, Acast och nu går inte dagens IPO något vidare.

Får se hur det blir med Crea och First Venture nästa vecka.
Lite sommarfeeling kanske. Verkligen intressant med crea tycker jag. Sen är det nog stiltje ett tag.

Ja den senaste veckan har väl inte varit så rolig. Mest rött, men samtidigt har jag döpt kontot till "ISK 2040" så sparhorisonten är tämligen lång.

Ligger ca 50% back på mina bet men så spelar jag ju på Unibet och har närmare 75% av mitt innehav i Kindred så blir ju vinst där istället.. :D:cigar:
Inte i närheten av 75% men även för mig ett innehav som växt till mitt största. Ser inte varför den inte skall fortsätta upp med sin unika kombination av återköp, tillväxt och utdelning. Ligger lång i denna.

Inte i närheten av 75% men även för mig ett innehav som växt till mitt största. Ser inte varför den inte skall fortsätta upp med sin unika kombination av återköp, tillväxt och utdelning. Ligger lång i denna.
75% var det inte riktigt längre men lite över 60% av portföljen ligger där i alla fall så det har ju varit lite surt det sista men ligger också lång i den och känner mig helt trygg i att den kommer återhämta sig.

Tecknar Creaspac och OX2. Tänker sälja utav den som går bäst. Passade på att fixa kredit på Avanza så man slipper sätta in pengar till varje IPO.

Jag har lite högriskaktier som har stått helt stilla i 2 månader = tråkigt.
Tar tacksamt emot lite fuktiga tips, givetvis är risken (och vinsten) helt och hållet min. Det är pengar som jag istället skulle lagt på något trams så inget som skadar min ekonomi vid nedgång.
Gillar du svängningar kan jag rekommendera Karolinska Development

Hur tror ni att morgondagens två olika utfall i omröstningen påverkar börsen?

Tror Lövfen kanske faller idag men att det löses via förhandling. Grundtipset är således att det inte kommer ha någon påverkan.

Blir det extraval kan det ha påverkan på stimulanspaket och göra marknaden mer avvaktande en period.

Det är dock sommar nu och generellt går inte börsen jättebra denna period rent historiskt.

Tillbaka
Topp