Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vanliga superlånet? Har funderat lite på det, känns lite udda bara att spela med lånade pengar...Jäklar va smidigt att ha kredit på Avanza. Blir kanon att använda nu när man ska vara med på två st IPOer.
Skoja inte, Embracer ner 8% för mig och Evolution ner 7,14%. Inte alls kul, inga större summor då jag kom in alldeles för sent. Tror ändå på dem långsiktigt.Jäkla Embracer som är ner 7%+
så går de när man kommer in sent![]()
Ja man får ju sitta på händerna ett slag helt enkelt. Har lastat på ett par ggr. Mitt nästa största innehav. Så de får ta o vända förr eller senare.Skoja inte, Embracer ner 8% för mig och Evolution ner 7,14%. Inte alls kul, inga större summor då jag kom in alldeles för sent. Tror ändå på dem långsiktigt.
Supersmidigt... perfekt att använda till IPO:er. Jag vet inte hur många gånger jag suttit och sålt typ Investor för att frigöra kapital för de aktier jag tecknat eller gjort extra insättningar på ISK. För att sen få 0 i tilldelning och köpa tillbaka de Investor jag sålde.Vanliga superlånet? Har funderat lite på det, känns lite udda bara att spela med lånade pengar...
Vanliga superlånet? Har funderat lite på det, känns lite udda bara att spela med lånade pengar...
Är det alltid ränta direkt om man tar ett sådant lån? Det är inte räntefritt i 30 dagar eller något sådant?Jag använder endast det beloppet som är till 0% ränta. För IPO:er som jag tänker sälja direkt så är jag okej med att den drar över.
Men jag ligger alltid en liten bit under taket för 0% för jag inte vill betala ränta på lånet. Men ändå få lite hävstång, med emfas på lite.
Räntefritt upp till 50.000SEK, hela tiden.Är det alltid ränta direkt om man tar ett sådant lån? Det är inte räntefritt i 30 dagar eller något sådant?
Som @Marshall skrev så är det ju perfekt till IPOer och det är till det jag ska använda lånet till. Annars så måste man sätta över pengar för full teckning, får man 0 i tilldelning så får man ju skatta för de insatta pengarna sedan. Jag har ju likvider så jag sätter ju in så det täcker lånet när jag vet hur det gick med tilldelningen. Jag har merparten av mitt sparande på ISK på Swedbank men där släpps det ju knappt några IPOer. Det mesta går ju via Avanza och där har jag i regel inga lösa pengar på ISK.Vanliga superlånet? Har funderat lite på det, känns lite udda bara att spela med lånade pengar...
Fick 90 st Creaspac, hur blev det för er andra som tecknat?
Oj, mycket tilldelning. Ner vid öppning?Där kom första, Creaspac, 170st. Får se om OX2 blir bättre. Hade tänkt behålla dessa innehav men inte lönt på så små tilldelningar.
Fick 70st.Fick 90 st Creaspac, hur blev det för er andra som tecknat?
70 här också. Känns dock som att poängen med en spac är att sitta tills de tillkännager förvärvet.
... Men vad spelar det för roll när den öppnar under teckningskursen70 Crea här. Gillar ändå att många fått tilldelning även om man såklart hade velat ha mer
Japp, detta var ju trist...... Men vad spelar det för roll när den öppnar under teckningskursen
Japp, detta var ju trist...
Ja nu är de sorg!... Men vad spelar det för roll när den öppnar under teckningskursen
Har sålt av hälften, resten får vänta till eftermiddagen. Bara ta sikte på nästa och spela bort lite merJa nu är de sorg!
Håller under dagen för att se om den skuttar upp på i varje fall plus/minus noll..
Säljer oavsett innan dagens slut