Känner likadant, spännande rapport.BETCO rasade på dagens rapport och i morgon så är det Catena Medias tur att visa Q2. Hoppas på bra rapport och redigt uppställ. Ligger kvar med allt över rapport.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Känner likadant, spännande rapport.BETCO rasade på dagens rapport och i morgon så är det Catena Medias tur att visa Q2. Hoppas på bra rapport och redigt uppställ. Ligger kvar med allt över rapport.
Diamond hand!!!Bra dag
![]()
Fast de räknar med en snittavkastning på 8%/år. Antar vi att pengarna investeras på Stockholmsbörsen så har man nästan 3% kvar till inflation och liknande innan man når upp till det historiska snittet.Man ser ofta liknande räknexempel med små investeringar på väldigt lång sikt, men 5mkr om 50år kommer ju såklart heller inte vara värt i närheten av lika mycket som 5mkr är nu vilket gör att det inte skulle räcka till pension ändå. Men visst, betydligt mer pengar än de ursprungliga 100k kommer de ju ha!
Trodde inte att SBB kunde gå ner???Bra dag
![]()
Trodde inte att SBB kunde gå ner???
Vet att det är omöjligt men skulle vara kul att samtidigt se en uppskattad räkning på vad 5mkr är värt om 50år, vad kommer tex snitt-lön/boende/mat vara.Fast de räknar med en snittavkastning på 8%/år. Antar vi att pengarna investeras på Stockholmsbörsen så har man nästan 3% kvar till inflation och liknande innan man når upp till det historiska snittet.
Var sugen på att kliva in tidigare i våras på dryga 30kr men tyckte då att den hade gått lite väl bra så jag avvaktade. Hyfsat dumt såhär med facit i handJodå den dippar lite då och då. Denna veckan är det ju fastighetsbranschens tur att få sin känga p ga övervärderingar så det är naturligt. Jag personligen tror starkt på SBB men har även Castellum samt fastighetsfonder. Även om vi ser en rekyl så tror jag på branschen så det är bara att vänta (samt köpa mer i dipparna).
En uppskattning är inte omöjlig att göraVet att det är omöjligt men skulle vara kul att samtidigt se en uppskattad räkning på vad 5mkr är värt om 50år, vad kommer tex snitt-lön/boende/mat vara.
Ska vi titta hur mycket 5mil 1970 är värt i dagens penningvärde så är det ju ingen munter läsning...Så ska du ha samma köpkraft år 2070 baserat på hur det sett ut de senaste 50åren behöver du ha drygt 40milVet att det är omöjligt men skulle vara kul att samtidigt se en uppskattad räkning på vad 5mkr är värt om 50år, vad kommer tex snitt-lön/boende/mat vara.
Marknaden var inte så glad för CTMs rapport. Bara tanka mer, eller?BETCO rasade på dagens rapport och i morgon så är det Catena Medias tur att visa Q2. Hoppas på bra rapport och redigt uppställ. Ligger kvar med allt över rapport.
Marknaden hade säkert redan räknat med siffror som var i linje med rapporterna.Ok. Misstänkte att något var knas.
Sen så undrar jag över Nimbus och Electra group. Båda visade på bra siffror men ökar inte nämnvärt. Varför. Vad är det jag missat?
Marknaden var inte så glad för CTMs rapport. Bara tanka mer, eller?
Då jag själv precis installerat laddbox och har en till på gång är min oro leveranskapaciteten för samtliga tillverkare av laddboxar.Om två dagar släpper Zaptec sin delårsrapporten. Aktien har gått rätt bra på sistone. Frågan är hur rapporten kommer påverka handeln? Någon mer som satsat på den norska laddboxtillverkaren?
Stämmer. Jag vet andra laddboxtillverkare som har flera tusen laddboxar i backlog. Men i Q1-rapporten skrev Zaptec att de tecknat fyraårsavtal med produktionsanläggningen och att den är optimerad för att klara efterfrågan under 2021 och 2022. Men antar att även laddboxtillverkare lider av komponentbrist…Då jag själv precis installerat laddbox och har en till på gång är min oro leveranskapaciteten för samtliga tillverkare av laddboxar.
Min elektriker har problem att få beställningarna på utsatta datum.
De flesta köper TO för att den ger en hävarm mot stam. Går aktien upp så går TO upp mera och tyvärr så är det ju så åt det andra hållet också, vilket vi fått uppleva sista tiden. Du tänker rätt med pris för stam, TO +18,90 = pris för en aktie.Har köpt lite till o från i CTM ett tag. Köpte även TO för att prova på. Nu ska man ju svara på om man vill nyttja sina optioner. Vad är vanligtvis smartast att göra här? De jag köpt har rasat rätt rejält (-37% sen köp). Miss snittpris är ca 44 kr / TO... Totalpriset per aktie blir då 44kr + 18.9 = 63 kr. Eller har jag otur när jag tänker? Man ska kanske hålla på med saker man förstårTror verkligen på bolaget som sådant.
Ok, så gör jag inget nu ligger TO bara kvar som tidigare?De flesta köper TO för att den ger en hävarm mot stam. Går aktien upp så går TO upp mera och tyvärr så är det ju så åt det andra hållet också, vilket vi fått uppleva sista tiden. Du tänker rätt med pris för stam, TO +18,90 = pris för en aktie.
De flesta väljer att ligga lång i TO eftersom det är lite handel bitvis i den och inte helt enkelt att sälja av ett stort innehav. Jag omvandlar kanske lite efter Q4 tidigast.
Japp, tror det är först 2024 man måste lösa in dem.Ok, så gör jag inget nu ligger TO bara kvar som tidigare?
Utan att vara insatt i aktien så ser jag varningstecken på uttrycken "sista slantar" och "Måste vända snart". Vänligt råd är att fundera på att diversifiera eller vänta in tills det faktiskt har vänt uppåt. Jag misslyckades med att pricka Enad Global 7:s botten, lätt att vara efterklok.Nu på måndag lastar jag in mina sista slantar i CTM. Måste ju vända snart, kolla på deras sektorkollega gambling.com upp över 100% på två dagar. Tänk om Catena hade samma värdering som gambling.com, det hade varit mumma det.
Då tycker jag du ska läsa på om aktien och om dess case innan du uttalar dig. Ligger 100% plus i den redan, men har tappat rejält med + ifrån toppen. Det är ju inte mina sista pengar men det är de sista jag lägger i CTM för överskådlig tid.Utan att vara insatt i aktien så ser jag varningstecken på uttrycken "sista slantar" och "Måste vända snart". Vänligt råd är att fundera på att diversifiera eller vänta in tills det faktiskt har vänt uppåt. Jag misslyckades med att pricka Enad Global 7:s botten, lätt att vara efterklok.
Då tycker jag du ska läsa på om aktien och om dess case innan du uttalar dig. Ligger 100% plus i den redan, men har tappat rejält med + ifrån toppen. Det är ju inte mina sista pengar men det är de sista jag lägger i CTM för överskådlig tid.
Tycker det är ypperligt läge att gå in i CTM nu.
You do you, klart du ska satsa på det case du är påläst om! Återigen så kommenterade jag inte om aktien utan i allmänhet om hur du uttryckte dig känslomässigt positiv till en stereotypisk "fallande kniven"-situtation. Allt kan inte vara köpråd dessvärre.Då tycker jag du ska läsa på om aktien och om dess case innan du uttalar dig. Ligger 100% plus i den redan, men har tappat rejält med + ifrån toppen. Det är ju inte mina sista pengar men det är de sista jag lägger i CTM för överskådlig tid.
Tycker det är ypperligt läge att gå in i CTM nu.