• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

få pengar att växa.

Fick också Volvo, cirka 75% av det jag önskade.

Dock så står det att beloppet reserveras idag och dras den 2/11. Köper jag till högre kurs då om kursen dyker under dagen eller vice versa lägre kurs om kursen går upp innan det datumet när det dras?

Sålde av Kindred häromdagen, den kommer ju gå upp igen men såg mer uppsida i Ctek, visade sig för tillfället vara taktiskt iallafall. Blir spännande vad som händer vid rapporten.

Fick också Volvo, cirka 75% av det jag önskade.

Dock så står det att beloppet reserveras idag och dras den 2/11. Köper jag till högre kurs då om kursen dyker under dagen eller vice versa lägre kurs om kursen går upp innan det datumet när det dras?
Pengarna som reserverats och dras den 2/11 gäller bara tilldelningen du fick.
Affärer du gör framtill dess dras omgående.

Sålde alla Volvo Cars på 60:-.

För liten post för att ha kvar. Väntar någon vecka för att se om den stabiliserar sig.

Pengarna som reserverats och dras den 2/11 gäller bara tilldelningen du fick.
Affärer du gör framtill dess dras omgående.

Jo, men det har inte reserverats och jag har inget innehav i depån. Har endast ordern där det står att jag ska få tilldelningen.. Alltså kan jag inte göra något med den tilldelningen jag har fått då den inte är tillgänglig.

Fick 230 utav 500st uppdelat på två olika konton. Tänkte sälja direkt och ta gratislunchen men valde att behålla. Såg nu den var upp +20% så där gjorde man ju rätt.

Ibland går det bra. Viktade ner och avslutade Kindred (det mesta innan rapport och resterande med förlust) under veckan för att öka Lindab till mitt största innehav inför rapport som var extremt stark.

Senast ändrad:
Funderar förövrigt hur jag skall göra med mina Hexatronic som snart rapporterar. Tankar från er andra? Är själv inne på att sälja av innan rapport då de har mycket att bevisa efter en galen uppgång i år.

Vad tänker ni som tecknat Volvo? Kortsiktigt som hypad IPO eller lång?
Jag sålde del av mina jag fick tilldelade på Avanza, och köpte fler på annan bank där jag inte loggar in så ofta. Lång. Säga vad man vill om kineserna, men de har gjort det otroligt bra med Volvo. Det bästa som kunde hända för arma Volvo Cars var att slippa Ford och komma till Geely. Orosmolnet är väl det högt värderade Polestar som Volvo är storägare i.

Men på sikt tror jag Volvo blir en bra gubbaktie.

Funderar förövrigt hur jag skall göra med mina Hexatronic som snart rapporterar. Tankar från er andra? Är själv inne på att sälja av innan rapport då de har mycket att bevisa efter en galen uppgång i år.
Svarar mig själv. Tror det blir en exit imorgon, måndag, dagen före rapport. Tänker att det finns för mycket att bevisa för den värdering som ligger. Det blir att vikta upp Investor samt att det börjar se ut att vara läge att lägga en post i Embracer igen.

Jag har också funderat där.
Samtidigt har jag en tro på dem...

Vad får dig att tänka att du ska släppa dem?
Något du sett?

Ang. Volvo så har det varit en riktig soppa med Swedbank..
På lanseringsdagen fanns inte aktierna i depån förrän efter att börsen stängt.
Idag när jag skulle in och sälja av vid 65SEK så har Swedbank tekniskt fel och det går inte att logga in, i skrivande stund är vi nere på 60...

@Bonumm - Vill minnas att du också kör Swedbank, vad har du gjort i situationer likt denna?

Nu har jag blivit riktigt häftig, köpte in både bitcoin och ether cert.

väldigt små poster bara för att se hur jag hanterar lite mer volatila resurser.

Blir evt så att man går och skaffar sig en wallet längre fram.

Tekniskt är jag helt på hur de fungerar, men är skeptisk till ekonomin i det hela. Men pepp :D

Blev Valours två cert som ligger på Avanza.

Nu har jag blivit riktigt häftig, köpte in både bitcoin och ether cert.

väldigt små poster bara för att se hur jag hanterar lite mer volatila resurser.

Blir evt så att man går och skaffar sig en wallet längre fram.

Tekniskt är jag helt på hur de fungerar, men är skeptisk till ekonomin i det hela. Men pepp :D

Blev Valours två cert som ligger på Avanza.
Kul med fler som kör på Valours cert! Själv har jag gått in med mindre poster i Bitcoin, Polkadot och Solana. Små positioner, men ska nog utöka allteftersom. :)

Någon som stakear sin Ether här?

Har mina coins i mina Ledger Wallets men funderar på att börja stakea.

Sålde för övrigt mina Volvo vid 62 kr och har istället köpt in mig på Media and Games Invest och Embracer.

Tillbaka
Topp