• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

få pengar att växa.

Är väl bättre att ha sitt största innehav i ett bolag vars produkter man själv använder och uppskattar än att satsa på något man bara läst sig till kunskap om?

Det håller jag inte nödvändigtvis med om. Jag satsar hellre på något som har ett bra trackrecord, klarar nedgångar väl, har stark ledning mm. Exempelvis SBB som är mitt största innehav.

Alla får ju göra som dom själva vill.

Jag är ju ny på detta, och denna vecka har varit utomordentligt bra för min del då jag igår gick jag break even! Hela augusti, september och oktober har jag legat back. Men igår vänd mina Karolinska och jag köpte på mig några till när jag vädrade morgonluft och nu ligger jag på plus. Det tog bara 3 månader att komma till noll🤣

Vad är det du inte gillar med CTEKs ”track record”?

Jag har inget emot Ctek utan talade rent generellt. Jag är positivt inställd till CTEKs produkter samt företaget i sig. Det har en bra position på sin marknad och ska satsa hårdare på nordamerika har jag förstått men jag vill mest stå vid sidlinjen och se hur aktien uppför sig. Kommer blankarna sätta klorna i den? Hur klarar den större korrektioner, komponentbrist, expansion mm…

Det är ju bara att satsa sina pengar nu om man har en stark tro på CTEK. Det kan säkert löna sig.

SBB ja, vart ska man börja… Hade Hemfosa som ett av mina större innehav innan budet kom, bestämde mig för att sälja av hela innehavet och inte följa med på SBB-tåget då jag läst mycket om Ilja som knappast var positivt och hade en dålig magkänsla rent generellt. När hela ”ekobrotts-soppan” började kände jag att jag hade tagit ett riktigt bra beslut. Har sedan dess följt bolaget noggrant från sidlinjen och sett kursen öka konstant medan jag pudlade angående mitt tidigare beslut. Jag väntade och väntade på ett bättre ingångsläge då det känts som att kursen stigit för fort på för kort tid. Tillslut valde jag ändå att svälja stoltheten och ta en liten post på runt 47:-. Idag kände jag lite ”fuck det här” och tripplade innehavet. Så om ni undrar varför kursen förmodligen kommer slaktas inom en snar framtid så skyll på mig!

SBB ja, vart ska man börja… Hade Hemfosa som ett av mina större innehav innan budet kom, bestämde mig för att sälja av hela innehavet och inte följa med på SBB-tåget då jag läst mycket om Ilja som knappast var positivt och hade en dålig magkänsla rent generellt. När hela ”ekobrotts-soppan” började kände jag att jag hade tagit ett riktigt bra beslut. Har sedan dess följt bolaget noggrant från sidlinjen och sett kursen öka konstant medan jag pudlade angående mitt tidigare beslut. Jag väntade och väntade på ett bättre ingångsläge då det känts som att kursen stigit för fort på för kort tid. Tillslut valde jag ändå att svälja stoltheten och ta en liten post på runt 47:-. Idag kände jag lite ”fuck det här” och tripplade innehavet. Så om ni undrar varför kursen förmodligen kommer slaktas inom en snar framtid så skyll på mig!
Jag hade också Hemfosa och resonerade som dig.. har dock inte hoppat på tåget igen, men får nöja mig med att jag har 1/3 av PPM pengarna i LF fastighetsfond som har SBB som största innehav.

Jag är ju ny på detta, och denna vecka har varit utomordentligt bra för min del då jag igår gick jag break even! Hela augusti, september och oktober har jag legat back. Men igår vänd mina Karolinska och jag köpte på mig några till när jag vädrade morgonluft och nu ligger jag på plus. Det tog bara 3 månader att komma till noll🤣
Tank sa mycket battre du hade matt om du agnat dig at pilsnerdrickande dessa manader istf att stirra pa en skarm och se roda siffror.
Idag ar det ju status quo anda....

Nu blir det en kall har iallfall

20200202_133710.jpg

Jag läste…det var inbakat i ”osv”. Jag tycker fortfarande inte att det är särskilt smart då CTEK nyligen noterades. Med det sagt kan det ju även finnas en trevlig uppsida om det går riktigt bra och investeraren varit med från början.

Du kan ha rätt, jag har haft både rätt och fel förr :) Det är det fina med aktier, men roligare att äga något man har lite koll på och tror på.
Jobbar för närvarande i en bransch där MIPS är aktiva, köpte vid 67 SEK - det har gått hyfsat :)

:)Tank sa mycket battre du hade matt om du agnat dig at pilsnerdrickande dessa manader istf att stirra pa en skarm och se roda siffror.
Idag ar det ju status quo anda....

Nu blir det en kall har iallfall

20200202_133710.jpg
Du har ju alldeles rätt och jag druckit min beskärda del öl under tiden, men som ny vill jag ju också lära mig något nytt. Slutsatsen just nu är att det ordnar sig, även om det kan se dåligt ut ett bra tag:)
Ikväll blir det hem och testa julöl🍻

Låg du upp 495% för året som sedan raderades på 3 veckor?
Ouch.. Hoppas det vänder för dig!
Nja, kanske på 5-6 veckor då.
Åkte på en jävla stjärnsmäll för två veckor sedan som kostade mig 450’ på 30 minuter för att jag var i London och drack öl. (Inga cert eller liknande, bara aktier)

är upp 20k sedan lägsta, så sakta men säkert…

Köpte SBB i mitten av mars på 26, sedan 31, 33, 41, 45, 51 och nu senast 61. Kaffepengar varje gång. Är uppe drygt 70% dock.

Du har ju alldeles rätt och jag druckit min beskärda del öl under tiden, men som ny vill jag ju också lära mig något nytt. Slutsatsen just nu är att det ordnar sig, även om det kan se dåligt ut ett bra tag:)
Ikväll blir det hem och testa julöl🍻
Visst ar det som sa.

Tar man det bara lugnt sa brukar allt ordna upp sig i slutanden. Den som fick panik i Mars 2020 och salde av i tron att vi alla skulle do bor vara ratt missnojd med sitt beslut medan den som kopte (tex jag) eller bara vantade pa att det skulle vanda runt kan kanna sig nojd.
Men det ar latt att vara efterklok med facit i hand.

Har man sa man klarar sig pa banken,en lang tidshorisont pa sitt aktiesparande och kall ol sa bor det bli bra i slutanden.
Daremot julol ska man akta sig noga for.....och porter stout och hoppy IPA ocksa....

Just nu ar jag mycket missnojd med Murgronas forsok att kopa upp ICA-Gruppen och att Forbundet stottar detta ar bedrovligt. Far hoppas det inte gar igenom.
Trevlig Fredag pa er alla!

Volvo är min första IPO. Försöker bara köpa aktier att vara lång i för att slippa daytradea och liknande. Loggar lik förbannad in typ varje dag. Så vart lite less när jag inte tog hem vinsten första dagen. Såg nyss att den rusat så sålde av vinsten så får vi se. Tanken är i så fall att återinvestera vid nästa dip.

Svårt det här att bara sitta still. Jag skulle nog på riktigt behöva låta bli att läsa här och logga in mer än 1 gång/månad..

Idag känns det bra igen efter det stora misstaget att avyttra en hel del av HEXA innan rapport och de bara fortsätter upp. Mina tre största innehav, gubbaktier, Latour, Lindab och Investor går som tåget idag och jag har nått mitt andra finansiella mål. Leklådan på ca 10% innehåller bl.a. BBLN som rapporterade idag och går kräftgång men hoppas på analyser som skapar intresse för aktien där volymen är extremt låg. (Hög tillväxt men ökade förluster)
Trevlig helg!

Galen dag i portföljen, alla ”stabila” innehav rusar till och med. Upp 3,5% just nu, kliar i säljfingret🙂
Humble upp dryga 9%, någon som sett någon nyhet jag missat? Eller är det endast för att de kom in i MSCI Global Small Cap?

Galen dag i portföljen, alla ”stabila” innehav rusar till och med. Upp 3,5% just nu, kliar i säljfingret🙂
Humble upp dryga 9%, någon som sett någon nyhet jag missat? Eller är det endast för att de kom in i MSCI Global Small Cap?
Ja det var som fan.
Kollade och enbart SKF ICA och Tele2 var roda siffror i min svenska OMX 30 portfolj. Nu hoppas jag det ocksa levereras lika bra har idag.

Trevlig Fredag pa Er alla sa ses vi hos NymansUR handlades PM Rolex och AP snart ;)

Tillbaka
Topp