• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

få pengar att växa.

Hur många av er kör på krypto certen på Avanza?

Hur stor procentuell del utgör dessa av er portfölj?

Personligen har jag alla certen (utgör ca 7% av portföljen) men har sålt av det mesta i Cardano, behöll endast 15k, då den går trögt. Resten flyger ju som ni säkerligen sett om ni har dom. Utöver SBB och Hexatronic är detta raketerna i år!

Trevlig kväll
3% i Ethereum. Började med väldigt lite för några år sen som bara fått ligga och växa till sig, 1800% upp ungefär i dagsläget.
Lätt att vara efterklok och önska man gått in med mer, men känner att det är tillräcklig exponering för mig.

@Bally @ErikGBG Det är bättre än inget! Jag känner själv att ca 7% är rätt vågat men det är ju svårt att inte rida på den trevliga bull-raketen just nu. Börjar det dippa kraftigt så säljer jag troligtvis av ca 50% och köper dipparna som kommer. För dippa kommer det, det är en sak som är säker.

Personligen har jag alla certen (utgör ca 7% av portföljen) men har sålt av det mesta i Cardano, behöll endast 15k, då den går trögt. Resten flyger ju som ni säkerligen sett om ni har dom. Utöver SBB och Hexatronic är detta raketerna i år!

Trevlig kväll

Jag har BITCOIN ZERO SEK och ETHEREUM ZERO SEK VAL.

Väldigt små poster, 1,5% av totala.

Men det är ju upp 12% på en vecka.

Jag kommer inte fylla på förrän jag känner att jag har mer koll. Men det har flugit på bra än sålänge.

USA lägger fram ett förslag på ökad skatt på nikotinprodukter baserat på mängden nikiton, vilket skulle slå hårt mot snusliknande produkter som har ett högre innehåll än cigaretter. I vissa stader skulle det innebära mer än en fördubbling av den nuvarande beskattningen. Swedish match tappar 4 %.

Nu talar jag kanske med skygglappar som en svensk med vår tobakstradition, men jag har ju hoppats på att snus som produkt ska spridas för att minska den väldigt skadliga rökningen. Blir inte lättare om en skatt som denna går igenom.

Länk till lagförslaget

Trevlig kväll

Just nu...

9% BTC
4% ETH
0,5% ADA

USA lägger fram ett förslag på ökad skatt på nikotinprodukter baserat på mängden nikiton, vilket skulle slå hårt mot snusliknande produkter som har ett högre innehåll än cigaretter. I vissa stader skulle det innebära mer än en fördubbling av den nuvarande beskattningen. Swedish match tappar 4 %.

Nu talar jag kanske med skygglappar som en svensk med vår tobakstradition, men jag har ju hoppats på att snus som produkt ska spridas för att minska den väldigt skadliga rökningen. Blir inte lättare om en skatt som denna går igenom.

Länk till lagförslaget

Resonerar precis som du.

För övrigt riktigt jävla bra dag på börsen, sitter inne med relativt stora innehav i både Swedish Match och Paypal (ned 12% på q3-rap). Fortfarande plus på förstnämnda, men sista månaden har ätit bra på pengarna.. 🤥

Ligger lång i bägge dock, så bara att försöka fånga den fallande kniven!

Sålde av Goobit. Surt men den har fått gott om chans att vända uppåt. Ledningen har inte kommunicerat ett knyst trots att det har rasat så känns sådär förtroendeingivande.

Stillfront är lite lattjo idag ändå. Löjligt låg kurs jämfört med för ett litet tag sedan, men ändå trevligt med 20% och mer upp. :)

Usch va tråkiga mina aktier i USA går PLTR och GNOG ned 20-30% på några dagar. Angler gaming ned 26% idag också :-( Får vara glad att CTM åtminstone går åt rätt håll, den räddar ju upp hela portföljen.
Kanske köper lite mera PLTR om den fortsätter nedåt i morgon.

• Like
Reactions: PJZ
De senaste tre veckorna har varit ett veritabelt blodbad där hela årets vinst blivit utraderad och mer därtill.

en serie med usla köp och dåligt med is i magen samt en missad parameter i FA gjorde att portföljen tog en kraftig smäll.

men, kunde jag göra 495% fram till mitten på augusti så ska jag bannemig ta mig tillbaka och hitta rätt igen.

just nu ska jag slicka såren och hitta en taktik och sätta tydliga vinsthemtagnings regler.

Mitt största innehav är CTEK, jag är absolut inget proffs men efter att ha jobbat i branscher som använder CTEK i många år samt med ökningen av elbilar i samhället och framtida klimatkrav så tror jag på CTEK. Det är ett innovativt och bra bolag som är högt ansedda i branschen. Leveransproblem har många, produktion och leveranser är ett stort problem i många branscher..

Mitt största innehav är CTEK, jag är absolut inget proffs men efter att ha jobbat i branscher som använder CTEK i många år samt med ökningen av elbilar i samhället och framtida klimatkrav så tror jag på CTEK. Det är ett innovativt och bra bolag som är högt ansedda i branschen. Leveransproblem har många, produktion och leveranser är ett stort problem i många branscher..
Jag äger inte CTEK men ser inget fel med det alls, personligen vill jag ge det 6-12 mån innan jag kanske hoppar på. Men att ha det som största innehav bara för att du använt produkterna osv? Kanske ngt magstarkt he he

Jag äger inte CTEK men ser inget fel med det alls, personligen vill jag ge det 6-12 mån innan jag kanske hoppar på. Men att ha det som största innehav bara för att du använt produkterna osv? Kanske ngt magstarkt he he
Är väl bättre att ha sitt största innehav i ett bolag vars produkter man själv använder och uppskattar än att satsa på något man bara läst sig till kunskap om?

De senaste tre veckorna har varit ett veritabelt blodbad där hela årets vinst blivit utraderad och mer därtill.

en serie med usla köp och dåligt med is i magen samt en missad parameter i FA gjorde att portföljen tog en kraftig smäll.

men, kunde jag göra 495% fram till mitten på augusti så ska jag bannemig ta mig tillbaka och hitta rätt igen.

just nu ska jag slicka såren och hitta en taktik och sätta tydliga vinsthemtagnings regler.
Låg du upp 495% för året som sedan raderades på 3 veckor?
Ouch.. Hoppas det vänder för dig!

Tillbaka
Topp